@article { author = {M, S and Sh, A}, title = {customer involvement in new product development}, journal = {Journal of Business Administration Researches}, volume = {8}, number = {16}, pages = {121-140}, year = {2016}, publisher = {Yazd University}, issn = {2645-386X}, eissn = {2645-3878}, doi = {}, abstract = {Customer involvement in new product development enables some companies to identify the complex and dynamic environment, and adjust themselves with it by receiving the information and knowledge from the customers . for an industrial firm to be successful within the market, it is essential to focus on improving the capability of developing new products. The purpose of this study is Examining the role of customer involvement in new product development. The conceptual model and research hypotheses have been determined according to literature review of this realm. In this study Of sampling judgmental is taken from management, supplier, Seller's and customer in Yazd Tile industries. The data gathering tool a questionnaire and data analysis and to evaluate the hypothesis was used of structural equation modeling (SEM), The Using The method Partial Least Squares (PLS). Results Reveals that the relationship between Customer involvement and new product development are positive and significant. Also another consequence of the hypothesis is that this Relationship which is held through the mediator variable New Product Performance shows that the impact of Customer involvement on New Product Development Is Positive and significant.}, keywords = {Customer involvement,New product development,New Product Performance,Structural Equation Modeling}, title_fa = {مشارکت مشتری در توسعه محصول جدید}, abstract_fa = {هدف از انجام این پژوهش بررسینقش مشارکت مشتری بر توسعه محصول جدید است. با توجه به پیشینه تحقیق و مطالعات انجام شده توسط پژوهشگران، مدل مفهومی پژوهش تدوین و فرضیه­ها تعیین شدند. در این مطالعه که از نوع پیمایشی _ همبستگی و تک مقطعی می­باشد، نمونه گیری به‌صورت قضاوتی از بین مدیران، عرضه کنندگان، فروشندگان و مشتریان صنایع کاشی و سرامیک یزد انجام شده است. ابزار گردآوری داده­ها پرسشنامه بوده و برای تجزیه‌وتحلیل داده­ها و بررسی فرضیه­ها از روش مدل­سازی معادلات ساختاری (SEM) به روش حداقل مربعات جزئی (PLS) استفاده شد،  که به این منظور نرم‌افزار آماری Smart PLS به کار گرفته شده است. نتایج حاصل از بررسی فرضیه‌های تدوین‌شده رابطه بین مشارکت مشتری و توسعه محصول جدید را مثبت و معنادار نشان می‌دهد. همچنین نتیجه دیگر فرضیه که این رابطه را از طریق متغیر میانجی عملکرد محصول جدید موردبررسی قرار داده است، تأثیر مشارکت مشتری بر توسعه محصول جدید را مثبت و معنادار بیان می‌کند.}, keywords_fa = {مشارکت مشتری,توسعه محصول جدید,عملکرد محصول جدید,مدل­سازی معادلات ساختاری}, url = {https://bar.yazd.ac.ir/article_778.html}, eprint = {https://bar.yazd.ac.ir/article_778_c7f65ba567d58fabae4800a1ca652a4a.pdf} }