@article { author = {Mohammadian, Mahmood and Khajeh Dehdashti, Masoumeh}, title = {The Effect of Consumer-Retailing Emotional Attachment on Purchase Intention}, journal = {Journal of Business Administration Researches}, volume = {8}, number = {15}, pages = {39-58}, year = {2016}, publisher = {Yazd University}, issn = {2645-386X}, eissn = {2645-3878}, doi = {}, abstract = {The aim of current study is to investigate emotional attachment between consumer and retailer on the consumers' intention to purchase. Emotional attachment is the same passion to retail, positive assessment of the retail and expressed interest in sale. Statistical population of the Present study is the customers of the Hyper star store. And using of Morgan table a sample of 384 people was selected for the study. This study is a survey type and for data collection the questionnaire has been used. In order to data analysis and model confirmation, structural equation and confirmatory factor analysis have been used. The results derived from the research assumptions indicate that the emotional attachment has a positive impact on consumers' intention to purchase. Also three variables: retail store image, perceived transactional value, and the consumers trust have an positive impact on emotional attachment. It also became clear that variable corporate social responsibility associations have no significant effect on emotional attachment.}, keywords = {emotional attachment,store image,perceived transactional value,Corporate social responsibility,Trust,Purchase intentions}, title_fa = {بررسی تأثیر دلبستگی احساسی بین مصرف‌کننده و خرده‌فروشی بر قصد خرید}, abstract_fa = {مطالعه حاضر با هدف بررسی تأثیر دلبستگی احساسی بین مصرف­کننده و خرده­فروشی بر قصد خرید مصرف­کنندگان صورت گرفته است. دلبستگی احساسی همان اشتیاق و علاقه شدید نسبت به خردهفروشی، ارزیابی مثبت از خرده فروشی و اظهار علاقه به خرده فروشی می‌باشد. جامعه آماری مورد بررسی، مشتریان فروشگاه‌های هایپراستار می‌باشند و با استفاده از جدول مورگان، نمونه‌ای معادل 384 نفر جهت مطالعه انتخاب شد. این پژوهش از نوع مطالعات پیمایشی بوده و برای جمع‌آوری داده‌ها نیز از ابزار پرسشنامه استفاده شده است. جهت تجزیه و تحلیل داده‌ها و تأیید مدل نیز از روش مدل‌سازی معادلات ساختاری و تحلیل عاملی تأییدی استفاده شده‌است. نتایج برآمده از فرضیات تحقیق نشان می‌دهد که دلبستگی احساسی بر قصد خرید مصرف­کنندگان تأثیر مثبت دارد. همچنین سه متغیر تصویر فروشگاه خرده­فروشی، ارزش معاملاتی ادراک شده، و اعتماد مصرف­کنندگان به فروشگاه بر دلبستگی احساسی تأثیر مثبت دارند. همچنین مشخص شد که متغیر عوامل مرتبط با مسئولیت اجتماعی شرکت تأثیر معناداری بر دلبستگی احساسی ندارد.}, keywords_fa = {دلبستگی احساسی,تصویر فروشگاه,ارزش معاملاتی ادراک شده,مسئولیت اجتماعی شرکت,اعتماد,قصد خرید}, url = {https://bar.yazd.ac.ir/article_799.html}, eprint = {https://bar.yazd.ac.ir/article_799_3f4e6f9eb2cadf5edfc5bd88d5c3ce5b.pdf} }