%0 Journal Article %T بررسی تأثیر کیفیت خدمات سنتی و الکترونیک بر رقابت پذیری در نظام بانکداری (مورد مطالعه: مشتریان شعب بانک صادرات شهر خرم آباد) %J کاوش‌های مدیریت بازرگانی %I دانشگاه یزد %Z 2645-386X %A موسوی, سید نجم الدین %A وحدتی, حجت %A جعفری, سلیمان %D 2018 %\ 08/23/2018 %V 10 %N 19 %P 253-276 %! بررسی تأثیر کیفیت خدمات سنتی و الکترونیک بر رقابت پذیری در نظام بانکداری (مورد مطالعه: مشتریان شعب بانک صادرات شهر خرم آباد) %K کیفیت خدمات سنتی %K کیفیت خدمات الکترونیک %K رقابت‌پذیری %K بانک صادرات %K خرم آباد %R %X هدف پژوهش حاضر، بررسی تأثیر کیفیت خدمات سنتی و الکترونیک بر رقابت‌پذیری شعب بانک صادرات شهر خرم آباد است. این پژوهش به لحاظ هدف، در قالب تحقیقات کاربردی و به لحاظ شیوه اجرای پژوهش در زمره تحقیقات توصیفی– علّی است. جامعه آماری پژوهش مشتریان شعب بانک صادرات شهر خرم آباد است. با توجه به اینکه جامعه مشتریان بانک نامحدود بوده، با استفاده از فرمول کوکران 384 نفر به روش نمونه‌گیری در دسترس به عنوان نمونه انتخاب گردید. ابزار گردآوری داده‌ها، پرسشنامه بوده که روایی پرسشنامه‌ها با بکارگیری روش اعتبار محتوا و پایایی آنها با محاسبه آلفای کرونباخ تأیید شد. در این پژوهش، داده‌های به دست آمده به کمک نرم افزار SPSS مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت و نتایج نشان داد که کیفیت خدمات سنتی و الکترونیک بر رقابت پذیری تأثیر مثبت و معناداری دارند و از میان این دو، کیفیت خدمات الکترونیک تأثیر مثبت و معنادار بیشتری بر رقابت پذیری دارد. از طرف دیگر بُعد قابلیت اطمینان کیفیت خدمات سنتی و بُعد حریم شخصی کیفیت خدمات الکترونیک تأثیر مثبت و معنادار بیش تری بر رقابت پذیری دارند. بنابراین با توجه به نتایج بدست آمده بانک صادرات لازم است که توجه ویژه‌ای بر روی کیفیت خدمات الکترونیک خود داشته باشد. %U https://bar.yazd.ac.ir/article_1153_d26df4f51d8ee7c7cee06c820afd331b.pdf