%0 Journal Article %T تأثیر رفتار خلق ارزش مشترک مشتری با ترجیح برند بر قصد خرید مجدد %J کاوش‌های مدیریت بازرگانی %I دانشگاه یزد %Z 2645-386X %A ابراهیم پور ازبری, مصطفی %A اکبری, محسن %A وشکائی نژاد, سیده صدف %D 2021 %\ 02/19/2021 %V 12 %N 24 %P 259-289 %! تأثیر رفتار خلق ارزش مشترک مشتری با ترجیح برند بر قصد خرید مجدد %K اینستاگرام %K ترجیح برند %K رفتار خلق ارزش مشترک %K قصد خرید مجدد %R 10.22034/jbar.2021.1605 %X امروزه کسب و کارها برای افزایش سودآوری و سهم خود، توجه ویژه­ای به درگیر کردن مشتریان در فعالیت­های شرکت و ایجاد احساس مسئولیت در آن­ها دارند. زیرا زمینه را برای بروز رفتار مشارکتی و شهروندی مشتریان مهیا می‌کند که به ایجاد رفتار خلق ارزش مشترک برای آن­ها می­انجامد و با ایجاد رضایت و وفاداری مشتریان بر ترجیح برند و تمایل به خرید مجدد آن­ها نیز تأثیرگذار است. این پژوهش به دنبال بررسی تأثیر متغیرهای رفتار خلق ارزش مشترک برای مشتری، ترجیح برند، قصد خرید مجدد است. در واقع هدف از انجام این پژوهش بررسی تأثیر رفتار خلق ارزش مشترک برای مشتری بر ترجیح برند و قصد خرید مجدد مشتریان است. علاوه براین نقش میانجی متغیر ترجیح برند میان رفتار خلق ارزش مشترک برای مشتری و قصد خرید مجدد بررسی می­شود. همچنین از نظر هدف و ماهیت گردآوری داده­ها، کاربردی و توصیفی- پیمایشی است. جامعه آماری پژوهش، مشتریان برندهای پوشاک در شبکه اجتماعی اینستاگرام هستند. 239 پرسشنامه به روش نمونه­گیری در دسترس جمع­آوری شد. تجزیه و تحلیل داده­ها به کمک مدل سازی معادلات ساختاری انجام گرفته است. نتایج پژوهش تأثیر مثبت و معناداری رفتار خلق ارزش مشترک برای مشتری بر ترجیح برند  و ترجیح برند بر قصد خرید مجدد را  نشان می­دهد. همچنین ترجیح برند نقش میانجی را میان رفتار خلق ارزش مشترک و قصد خرید مجدد دارد. %U https://bar.yazd.ac.ir/article_1605_715f258332ee61495e749286fcdfd5bc.pdf