%0 Journal Article %T تأثیر انگیزه های مصرف اخلاقی بر رضایت از خرید مصرف کنندگان پوشاک با رفتار مصرف اخلاقی %J کاوش‌های مدیریت بازرگانی %I دانشگاه یزد %Z 2645-386X %A پوراشرف, یاسان اله %A شیری, قاسمعلی %A عباس پور, حیدر %D 2021 %\ 02/19/2021 %V 12 %N 24 %P 77-105 %! تأثیر انگیزه های مصرف اخلاقی بر رضایت از خرید مصرف کنندگان پوشاک با رفتار مصرف اخلاقی %K انگیزه ­های مصرف اخلاقی %K رفتار مصرف اخلاقی %K رضایت از خرید %K معادلات ساختاری %R 10.22034/bar.2021.8433.2282 %X امروزه رفتار مصرف اخلاقی منجر به رضایت­مندی نهایی مصرف­کنندگان از خرید و مصرف کالاها  و خدمات می­شود. مطالعه حاضر با هدف بررسی تأثیر انگیزه­های مصرف اخلاقی از طریق رفتار مصرف اخلاقی بر رضایت از خرید مصرف­کنندگان پوشاک در شهرهای ایلام، خرم­آباد و کرمانشاه، صورت گرفته است. این پژوهش از نوع پیمایشی بوده و از نظر هدف توسعه­ای کاربردی است. جامعه آماری تمام مصرف­کنندگان پوشاک در سه شهر ذکر شده می­باشد، که با استفاده از جدول مورگان نمونه­ای معادل 384 نفر جهت مطالعه انتخاب شد. ابزار گردآوری اطلاعات، پرسشنامه محقق ساخته بوده که روایی آن توسط خبرگان تأیید شده و پایایی همه متغیرهای تحقیق با استفاده از ضریب آلفای کرونباخ (آلفای کرونباخ همه متغیرها بالاتر از 7/0 محاسبه شد) تأیید شد. جهت تجزیه­و­تحلیل داده­ها از روش مدل­سازی معادلات ساختاری و تحلیل عاملی تأییدی استفاده شده است. نتایج برآمده از فرضیات تحقیق نشان می­دهد که انگیزه­های مصرف اخلاقی هم به­صورت مستقیم و هم از طریق رفتار مصرف اخلاقی بر رضایت از خرید تأثیر­گذار است. همچنین از بین مؤلفه­های انگیزه­های مصرف اخلاقی، مؤلفه­ تمایز با ضریب مسیر 36/0 به­صورت مستقیم و مؤلفه­ زیبایی­شناختی با ضریب مسیر 66/0 از طریق رفتار مصرف اخلاقی بیشترین تأثیرگذاری را بر رضایت از خرید مصرف­کنندگان دارد. %U https://bar.yazd.ac.ir/article_2091_842bee32e194040c0c5a6790cba71462.pdf