%0 Journal Article %T شهرت شرکت بیمه و رضایت و اعتماد با وفاداری و تبلیغات توصیه‌ای بیمه‌گذار %J کاوش‌های مدیریت بازرگانی %I دانشگاه یزد %Z 2645-386X %A آقازاده, هاشم %A طهماسبی آقبلاغی, داریوش %D 2021 %\ 08/23/2021 %V 13 %N 25 %P 209-234 %! شهرت شرکت بیمه و رضایت و اعتماد با وفاداری و تبلیغات توصیه‌ای بیمه‌گذار %K شهرت %K رضایتمندی %K اعتماد %K وفاداری %K تبلیغات توصیه‌ای %R 10.22034/bar.2021.12107.3124 %X امروزه صنایع خدماتی نقش اساسی و مهمی در رشد و توسعه اقتصادی کشورها دارند و در این میان نقش و جایگاه صنعت بیمه به‌عنوان یک صنعت حمایت‌کننده بر هیچ‌کس پوشیده نیست. هدف از این پژوهش بررسی نقش میانجی شهرت شرکت بیمه در رابطه بین رضایتمندی و اعتماد بیمه‌گذار با وفاداری و تبلیغات توصیه‌ای بیمه‌گذار است. این پژوهش از نوع توصیفی- همبستگی است و برای گردآوری داده‌ها از پرسشنامه استفاده‌شده است. روایی محتوایی آن با نظر متخصصان، استادان دانشگاهی و کارشناسان خبره تأیید شد. پایایی ابزار با محاسبه آلفای کرونباخ (85/.) در سطح مناسبی قرار داشت. تعداد 400 نفر از مراجعه‌کنندگان به نمایندگی‌های حقوقی بیمه ایران شهر تهران نمونه آماری این پژوهش را تشکیل دادند و روش نمونه‌گیری در این پژوهش به‌صورت خوشه‌ای بوده است. یافته‌های پژوهش، پس از تحلیل مسیر به کمک نرم‌افزار اسمارت پی ال اس نشان داد که رضایت بیمه‌گذار از طریق شهرت شرکت بیمه با وفاداری و تبلیغات توصیه‌ای بیمه‌گذار و همچنین اعتماد بیمه‌گذار از طریق شهرت شرکت بیمه با وفاداری بیمه‌گذار و تبلیغات توصیه‌ای بیمه‌گذار رابطه مثبت و معناداری دارند. %U https://bar.yazd.ac.ir/article_2416_1ad795f3212f9356f795eb0853de5c78.pdf