%0 Journal Article %T طراحی فرایند افزایش فروش و سهم بازار شرکت های لبنی بر مبنای الگوی بازاریابی حسی %J کاوش‌های مدیریت بازرگانی %I دانشگاه یزد %Z 2645-386X %A ولی پوری, زهرا %A جلالی, سیدمهدی %A تبریزیان, بیتا %D 2022 %\ 01/21/2022 %V 13 %N 26 %P 433-454 %! طراحی فرایند افزایش فروش و سهم بازار شرکت های لبنی بر مبنای الگوی بازاریابی حسی %K افزایش فروش %K بازاریابی %K بازاریابی مبتنی بر حواس %K سهم بازار %R 10.22034/bar.2022.14144.3565 %X هدف پژوهش طراحی فرایند افزایش فروش و سهم بازار شرکت­های لبنی بر مبنای الگوی بازاریابی حسی می­باشد. روش تحقیق مورد استفاده در این پژوهش از نوع کیفی می­باشد. برای گردآوری و تجزیه­و­تحلیل داده­ها از روش نظریه داده­بنیاد (گراندد تئوری) استفاده شد. در رویکرد داده­بنیاد در این پژوهش از روش کدگذاری باز، محوری و انتخابی استفاده شد. تجزیه­و­تحلیل اطلاعات بر اساس داده­های به­دست آمده از مطالعات میدانی و کتابخانه­ای انجام گردید. ابتدا اطلاعات و داده­ها به‌صورت کدهای باز از طریق مصاحبه­های تخصصی با خبرگان دانشگاه و صنعت جمع­آوری گردید، سپس از طریق برقراری ارتباط بین مقولات خُرد و کلان، داده­های تحقیق طبقه­بندی، کدگذاری و پالایش شد و در نهایت اعتبار سنجی و ویرایش نهایی صورت گرفت. الگوی نهایی پژوهش از شش مقوله اصلی شرایط مداخله­گر (نوع تعامل شرکت و مشتری، آگاهی برند، تبلیغات دهان­به­دهان)، شرایط زمینه­ای (عوامل اقتصادی و اجتماعی-فرهنگی)، شرایط علی (عوامل سازمانی، مشتری و محیط رقابتی)، پدیده محوری (بازاریابی چشایی، بویایی، بصری، شنوایی و لامسه)، راهبردها (رضایت و تجربه برند و ارزش درک شده فردی( و پیامدها (پیامد مالی، رقابتی و برندینگ) تشکیل و مقولات خرد و شاخص­های مرتبط در صنعت لبنی نیز در الگو مشخص شد. %U https://bar.yazd.ac.ir/article_2615_bd54b1ef1d7fe4706ef3225a24c35afc.pdf