%0 Journal Article %T تحلیل رفتار بنگاه‌های کسب و کار برای ورود و خروج به بازار %J کاوش‌های مدیریت بازرگانی %I دانشگاه یزد %Z 2645-386X %A مکیان, سید نظام الدین %A بهرامی, فرشته %A زارع عبدالهی, رضا %D 2017 %\ 05/22/2017 %V 9 %N 17 %P 275-298 %! تحلیل رفتار بنگاه‌های کسب و کار برای ورود و خروج به بازار %K بورس اوراق بهادار تهران %K بازدهی سهام %K تحلیل تکنیکال %K مومنتوم %K شاخص صنایع %R 10.29252/bar.9.17.275 %X وجود بازار سرمایه‌ی قوی یکی از ارکان مهم رشد اقتصادی است که حجم عظیمی از نقدینگی را از فعالیت‌های غیرمولد به سمت فعالیت‌های مولد سوق می‌دهد. یکی از این بازارها، بورس است که سرمایه‌گذاری در آن در صورت فعالیت صحیح می‌تواند سود خوب و مطمئنی نصیب سهامداران کند. نوسان شاخص بورس از خصوصیات بازار سهام بوده و این نوسان باعث ریسک‌پذیر شدن این بازار شده است. برای بهره‌گیری هرچه بیشتر از این نوسانات و کسب سود، لحظه ورود و خروج از بازاراز جمله فاکتورهای اساسی در این بازار به حساب می‌آید. این مقاله بر آن است تا به تعیین استراتژی بهینه زمان ورود و خروج به بازار سهام در بورس بپردازد و بازدهی شاخص صنایع در بورس را مورد آزمون قرار دهد. همچنین، اینکه آیا این شاخص‌ها از روند خاصی پیروی خواهند کرد یا خیر. جامعه مورد بررسی شامل 29 صنعت در بورس اوراق بهادار تهران در طی سال‌های 1392 – 1388 می­باشد. داده‌های مالی مورد نیاز برای آزمون فرضیه‌ها از سایت بورس گردآوری شده همچنین آزمون فرضیات با استفاده از داده‌های ترکیبی صورت گرفته است نتایج نشان می‌دهد که استراتژی بهینه برای ورود و خروج سهام قابل حصول است و بر اساس مشاهدات استراتژی مومنتوم اثرگذار می­باشد. %U https://bar.yazd.ac.ir/article_991_00dc7c59d41613f43a5b02588fdc58f2.pdf