TY - JOUR ID - 1150 TI - تاثیر توسعه داد و ستد‌های الکترونیک بر وفاداری الکترونیک مشتریان و قصد خرید مجدد JO - کاوش‌های مدیریت بازرگانی JA - JBAR LA - fa SN - 2645-386X AU - محمدشفیعی, مجید AU - احقر بازرگان, نگین AD - استادیار گروه مدیریت، دانشکده علوم اداری و اقتصاد، دانشگاه اصفهان، اصفهان، ایران AD - کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی، دانشکده علوم اداری و اقتصاد، دانشگاه اصفهان، اصفهان، ایران Y1 - 2019 PY - 2019 VL - 10 IS - 20 SP - 71 EP - 90 KW - بهبود الکترونیک KW - خرید الکترونیک KW - قصد خرید مجدد آنلاین KW - کیفیت خدمات الکترونیک KW - وفاداری الکترونیک DO - 10.29252/bar.2019.1150 N2 - در عصر جدید که خرید و فروش کالا و خدمات از طریق اینترنت رونق فراوان یافته‌است، عوامل متفاوتی می‌تواند بر تصمیم‌گیری مشتریان در انتخاب شیوه خرید موثر باشد. پس از خرید مشتری از یک فروشگاه، آن فروشگاه باید در راستای وفادار کردن مشتری اقداماتی انجام دهد به گونه‌ای که موجب قصد خرید مجدد او از فروشگاه شود. هدف پژوهش حاضر بررسی تاثیر کیفیت خدمات الکترونیک و بهبود الکترونیک بر وفادار کردن مشتریان فروشگاه‌های الکترونیک و قصد خرید مجدد آن‌ها از همان فروشگاه الکترونیک است. جامعه‌ آماری پژوهش، مشتریان چند فروشگاه اینترنتی منتخب هستند که نمونه‌ای تصادفی از میان آن‌ها انتخاب شده‌است. نتایج به‌دست آمده حاکی از آن است که امنیت اطلاعات و کارایی وب‌سایت بر کیفیت خدمات الکترونیک تأثیر گذار است. همچنین مسئولیت‌پذیری، جبران خسارت و ارتباطات بر بهبود الکترونیک تأثیرگذار است. کیفیت خدمات الکترونیک و بهبود الکترونیک نیز به نوبه خود بر وفاداری مشتریان در خرید آنلاین و قصد خدید مجدد الکترونیک آن‌ها تاثیر گذارند و وفاداری نیز بر قصد خرید مجدد آنلاین تأثیر معناداری دارد. UR - https://bar.yazd.ac.ir/article_1150.html L1 - https://bar.yazd.ac.ir/article_1150_41aee0d7b20bed61926c65aadfcff21d.pdf ER -