TY - JOUR ID - 1331 TI - طـراحی و ارائه مـدل ارتباط مصرف کننـده برند در بازار اینتـرنت تلـفن همـراه (مطـالعه مـوردی: شرکت خدمات ارتبـاطی ایرانسـل) JO - کاوش‌های مدیریت بازرگانی JA - JBAR LA - fa SN - 2645-386X AU - جلالی, سید مهدی AU - خوش چهـره, زینب AD - استادیار گروه مدیریت بازرگانی، دانشکده علوم انسانی، دانشگاه آزاد اسلامی فیروزکوه AD - کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی، دانشکده علوم انسانی، دانشگاه آزاد اسلامی فیروزکوه Y1 - 2019 PY - 2019 VL - 10 IS - 20 SP - 309 EP - 328 KW - وفاداری به برند KW - تعهد به رابطه KW - اعتماد به برند KW - مصرف­کننده برند KW - کیفیت خدمات KW - کیفیت فنی و عملکردی KW - بازار اینترنت تلفن همراه DO - 10.29252/bar.2019.1331 N2 - پژوهش پیش­رو با هدف بررسی تأثیر کیفیت خدمات، ارزش درک­ شده، رضایت مشتری بر روی تمایلات رفتاری مصرف­کنندگان جهت جلب اعتماد، تعهد و وفاداری صورت گرفته است. پژوهش از نظر هدف کاربردی و از لحاظ گردآوری داده­ها جزء پژوهش­های توصیفی - پیمایشی است که بر روی نمونه­ای 384 نفری از مصرف­کنندگان اینترنت خطوط ایرانسل در شهر تهران انجام گرفت. از جمله محدودیت­های این پژوهش می­توان هزینه­بر بودن و در دسترس نبودن تمام مصرف­کنندگان صنعت تلکام را نام برد. این پژوهش 13 فرضیه را بررسی نمود که در نتایج تحلیل عاملی تاییدی و مدل­یابی معادلات ساختاری یک فرضیه که تأثیر کیفیت برتعهد به رابطه با برند را بررسی می­نمود، رد شد. از کاربردهای مدیریتی پژوهش بررسی تمایلات­ رفتاری مصرف­کنندگان برند است که کاربردهای بسیاری در صنایع و سازمان­ها دارد. نوآوری پژوهش نیز بررسی مدل ارائه شده با این حجم از متغیرهاست که نشان می­دهد ارائه­ی خدمات با کیفیت بالا و ارزش ایجاد شده برای مشتری به خوبی می­تواند منجر به رضایت زیاد و تعهد در مشتری شود. بنابراین تصویر ذهنی ایجاد شده از شرکت را مورد تأثیر قرار داده و نهایتاً باعث حفظ وفاداری مشتریان می­شود. UR - https://bar.yazd.ac.ir/article_1331.html L1 - https://bar.yazd.ac.ir/article_1331_f55ccf2aab33df081b0c066a628d7187.pdf ER -