TY - JOUR ID - 1548 TI - تاثیر خدمات لجستیکی، بندری و زیرساخت‌ها بر رضایت ازخدمات ترانزیتی با استفاده از تحلیل اهمیت-عملکرد ( در منطقه آزاد تجاری-صنعتی اروند) JO - کاوش‌های مدیریت بازرگانی JA - JBAR LA - fa SN - 2645-386X AU - باوی, بلقیس AU - جهانگیری, علی AD - کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی، موسسه عالی آموزش و پژوهش مدیریت و برنامه‌ریزی، تهران، ایران AD - استادیار گروه مدیریت، موسسه عالی آموزش و پژوهش مدیریت و برنامه‌ریزی، تهران، ایران Y1 - 2019 PY - 2019 VL - 11 IS - 21 SP - 25 EP - 43 KW - تحلیل اهمیت-عملکرد KW - رضایت مشتری KW - کیفیت خدمات KW - کیفیت خدمات ترانزیتی KW - منطقه آزاد اروند DO - 10.22034/jbar.2019.1548 N2 - یکی از مهم‌ترین موضوعاتی که سازمان‌‌ها در شرایط رقابتی کنونی با آن سر‌و‌کار دارند، آگاهی از میزان رضایت ‌مشتریان در خصوص عملکرد‌سازمان، محصولات و خدمات است. تحلیل اهمیت-عملکرد یک ابزار مفید در بررسی رضایت‌مشتری و استراتژی‌های مدیریت می‌باشد. که می‌تواند به ذینفعان در تشخیص نقاط ضعف و قوت و تعیین اولویت‌های بهبود کمک نماید. هدف از مطالعه‌حاضر، ارزیابی کیفیت‌خدمات ترانزیتی منطقه آزاد اروند از دو جنبه اهمیت و رضایت از عملکرد است. مطالعه‌حاضر یک پژوهش کاربردی است که داده‌های موردنیاز آن از طریق پرسشنامه جمع‌آوری گردید. در این راستا، از بین‌190 نفر از بازرگانان، ترخیص‌کاران و افراد فعال در حوزه حمل‌ونقل، 126 نفر به روش نمونه‌گیری تصادفی طبقه‌ای به‌عنوان نمونه انتخاب شدند. بر‌اساس25 مؤلفه کیفیت‌خدمات ترانزیتی شناسایی شده و ماتریس اهمیت-عملکرد، الگویی عملیاتی برای آسیب‌شناسی رضایتمندی مشتریان از کیفیت‌خدمات ترانزیتی منطقه ارائه گردید. نتایج نشان‌دهنده این است که متغیرهای، کارآمدی شبکه حمل‌و نقل، بهره‌گیری از خطوط راه آهن مدرن و خطوط هوایی منظم و کاهش بروکراسی اداری به دلیل دارا بودن اهمیت بالا و عملکرد کم از سوی سازمان منطقه آزاد اروند نیاز به توجه فوری دارند و باید جهت رضایت مشتری بهبود یابند؛ زیرا از جمله متغیرهای کلیدی شناسایی شده‌ی موثر بر کیفیت خدمات ترانزیتی در منطقه آزاد تجاری-صنعتی اروند می‌باشند. UR - https://bar.yazd.ac.ir/article_1548.html L1 - https://bar.yazd.ac.ir/article_1548_07bbb6183d2a8eed16f75fde5adf4eae.pdf ER -