TY - JOUR ID - 1573 TI - تأثیر قصد خرید محصولات سبز بر خرید واقعی محصولات با تعدیلگی درآمد JO - کاوش‌های مدیریت بازرگانی JA - JBAR LA - fa SN - 2645-386X AU - قویدل, فرشته AU - قلی پورسلیمانی, علی AD - دانشجوی دکتری، مدیریت بازرگانی، گرایش بازاریابی، دانشکده مدیریت و ‏حسابداری، دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت، رشت، ایران AD - استادیار گروه مدیریت بازرگانی، دانشکده مدیریت و حسابداری، دانشگاه آزاد ‏اسلامی واحد رشت، رشت، ایران Y1 - 2021 PY - 2021 VL - 12 IS - 24 SP - 49 EP - 75 KW - عوامل انگیزشی مصرف سبز KW - قصد خرید محصولات سبز KW - خرید واقعی محصولات سبز KW - محصولات سبز DO - 10.22034/jbar.2021.1573 N2 - هدف این پژوهش، بررسی عوامل انگیزشی مؤثر بر قصد خرید و خرید واقعی محصولات سبز و تبیین نقش تعدیلگری درآمد در این رابطه است. پرسش اصلی پژوهش حاضر این است که عوامل انگیزشی چه تأثیر مثبت بر قصد خرید و خرید واقعی مصرف­کنندگان محصولات سبز دارند؟ متغیر درآمد چه نقشی در تعدیل این رابطه دارد؟ پژوهش حاضر از نوع توصیفی- پیمایشی می­باشد و به لحاظ هدف کاربردی است. جامعه آماری این پژوهش مصرف­کنندگان محصولات سبز در شهر رشت بوده که تعداد  384 پرسشنامه به روش نمونه­گیری در دسترس و گلوله­برفی تکمیل گردید. بررسی و تحلیل داده­ها با استفاده از مدل‌سازی معادلات ساختاری و با توجه به نرمال نبودن توزیع متغیرهای پژوهش  به روش حداقل مربعات جزیی و با کمک نرم افزار "اس.پی.اس.اس" و "اسمارت پی.ال.اس" انجام گردید. نتایج این مطالعه نشان داد که کیفیت زندگی، آگاهی زیست­محیطی، کیفیت و قیمت، اطلاعات و دانش، زمینه اجتماعی و شرکت‌های سبز تأثیر مثبتی بر قصد خرید محصولات سبز دارند. همچنین قصد خرید تأثیر مثبت بر خرید واقعی دارد. علاوه بر این نتایج نشان داد که درآمد فقط نقش تعدیلگر در رابطه بین کیفیت زندگی و همچنین دانش و اطلاعات محصول سبز با قصد خرید دارد. UR - https://bar.yazd.ac.ir/article_1573.html L1 - https://bar.yazd.ac.ir/article_1573_773a7408cbadf197c1810345a70cfc6e.pdf ER -