TY - JOUR ID - 1950 TI - طراحی و تبیین الگوی بهبود خرید برخط فرایند تصمیم‌گیری مشتری JO - کاوش‌های مدیریت بازرگانی JA - JBAR LA - fa SN - 2645-386X AU - کیارزم, آمنه AU - فروزنده دهکری, لطف اله AU - محمودی میمند, محمد AU - حسینی, میرزا حسن AD - دانشجوی دکتری، گروه مدیریت بازرگانی، دانشگاه پیام نور، تهران، ایران AD - دانشیار، گروه مدیریت، دانشگاه تربیت مدرس، تهران، ایران AD - دانشیار، گروه مدیریت بازرگانی، دانشگاه پیام نور، تهران، ایران AD - استاد، گروه مدیریت بازرگانی، دانشگاه پیام نور، تهران، ایران Y1 - 2020 PY - 2020 VL - 12 IS - 23 SP - 277 EP - 308 KW - بهبود خرید آنلاین KW - تجارت الکترونیک KW - فرایند تصمیم‌گیری مشتری DO - 10.22034/bar.2020.9626.2554 N2 - هدف نهایی از بازاریابی برآوردن نیازها و خواسته­­های مشتریان به شکلی بهتر از رقبا می­باشد. توانایی درک چگونگی رفتار مشتریان و مصرف‌کنندگان و نحوه تصمیم­گیری آن­ها یک پیش نیاز اساسی برای انجام موفق اهداف بازاریابی می­باشد. این تحقیق با هدف شناسایی عوامل مؤثر بر بهبود خرید آنلاین با توجه به فرآیند تصمیم‌گیری مشتری انجام گرفته است. بدین منظور از روش کتابخانه­ای و بررسی ادبیات موجود برای شناسایی عوامل مؤثر بر بهبود خرید آنلاین استفاده شده است. در مرحله بعد با استفاده از انجام مصاحبه نیمه ساختاریافته با خبرگان و انجام روش تحلیل محتوای کیفی به طبقه‌بندی و بومی‌سازی متغیرها و شاخص‌های شناسایی شده پرداخته شد. سپس جهت نهایی کردن شاخص‌‌های شناسایی شده از روش آزمون میانگین استفاده شد. نتیجه تحقیق نشان می‌دهد که مدل به­دست آمده شامل متغیرهای کیفیت کانال (ارزش وظیفه‌ای، ارزش عاطفی، ارزش اجتماعی، و ریسک ادراک شده)،کیفیت وب‌سایت (امنیت، محتوای اطلاعاتی، کارآیی سیستم، جلوه‌های بصری، و نوآوری)، ویژگی‌های محصول (قیمت و تنوع)، تبلیغات (تبلیغات دهان­به­دهان، و تبلیغات محیطی)، کیفیت معامله (اعتماد/ تضمین، پاسخگویی و سفارشی‌سازی)، و رضایت مشتریان الکترونیکی (رضایت­شناختی، و رضایت احساسی) می­باشد که بر بهبود خرید آنلاین مؤثر می‌باشند. UR - https://bar.yazd.ac.ir/article_1950.html L1 - https://bar.yazd.ac.ir/article_1950_1854614746957b6f9553cad81d419daf.pdf ER -