TY - JOUR ID - 2096 TI - اثرگذاری اعتماد بر تمایلات خرید مجدد و حمایت مشتریان از شرکت‌های بیمه JO - کاوش‌های مدیریت بازرگانی JA - JBAR LA - fa SN - 2645-386X AU - معروفی, فخرالدین AU - احمدی زاد, آرمان AU - مرادی, بهروز AU - محمدی, حیدر AD - دانشیار گروه مدیریت بازرگانی، دانشگاه کردستان AD - استادیار گروه مدیریت بازرگانی، دانشگاه کردستان AD - دانش اموخته کارشناسی ارشد مدیریت بازاریابی، دانشگاه کردستان AD - دانش اموخته کارشناسی ارشد مدیریت بازاریابی دانشگاه کردستان Y1 - 2021 PY - 2021 VL - 12 IS - 24 SP - 165 EP - 183 KW - اعتماد شناختی KW - اعتماد عاطفی KW - ارزش KW - تمایل به حمایت KW - تمایل به خرید مجدد DO - 10.22034/bar.2021.9396.2493 N2 - اعتماد به بیمه مهم‌ترین رکن پیشرفت صنعت بیمه است و تا زمانی که این اعتماد به وجود نیاید خرید مجددی نیز در کار نخواهد بود. در پژوهش حاضر به بررسی اثرگذاری ابعاد اعتماد و ارزش بر وفاداری مشتریان در بخش های دولتی و خصوصی بیمه پرداخته می شود. این پژوهشازنظر هدف، کاربردی و ازنظر جمع‌آوری داده‌ها، توصیفی است. جامعه آماری این پژوهش را مشتریان شرکت­های بیمه دولتی و خصوصی استان کردستان تشکیل داده که بر مبنای روش نمونه‌گیری تصادفی طبقه‌بندی‌شده (بر مبنای سهم بازار) حجم نمونه مورد نظر مشخص شده است و برای  جمع‌آوری داده­ها از ابزار پرسشنامه­ بهره گرفته شد. برای بررسی ‌و تحلیل داده­ها از نرم­افزارهای SPSS و LISREL استفاده‌ شد. طبق یافته­ها در مسیر شناختی مدل، اثرگذاری اعتماد از طریق ارزش درک شده بر وفاداری مشتریان، برای بخش بیمه دولتی و خصوصی مورد تأیید قرار گرفت. همچنین اثرگذاری اعتماد شناختی بر ارزش مطلوبیت گرا در هر دو شرکت بیمه های دولتی و خصوصی مورد تأیید قرار گرفت ولی اثرگذاری اعتماد عاطفی بر ارزش لذت‌گرا فقط در شرکت‌های خصوصی بیمه، مورد تأیید واقع شد. در حالت کلی، شدت اثر اعتماد و ارزش بر وفاداری در بخش دولتی بیشتر از بخش خصوصی است. UR - https://bar.yazd.ac.ir/article_2096.html L1 - https://bar.yazd.ac.ir/article_2096_071aff8f6524008d718690cd993231f4.pdf ER -