TY - JOUR ID - 778 TI - مشارکت مشتری در توسعه محصول جدید JO - کاوش‌های مدیریت بازرگانی JA - JBAR LA - fa SN - 2645-386X AU - میرفخر الدینی, سید حیدر AU - شعبانی, اکرم AD - دانشیار گروه مدیریت صنعتی، دانشکده اقتصاد، مدیریت و حسابداری، دانشگاه یزد AD - کارشناس ارشد مدیریت صنعتی، دانشکده اقتصاد، مدیریت و حسابداری، دانشگاه یزد Y1 - 2016 PY - 2016 VL - 8 IS - 16 SP - 121 EP - 140 KW - مشارکت مشتری KW - توسعه محصول جدید KW - عملکرد محصول جدید KW - مدل­سازی معادلات ساختاری DO - N2 - هدف از انجام این پژوهش بررسینقش مشارکت مشتری بر توسعه محصول جدید است. با توجه به پیشینه تحقیق و مطالعات انجام شده توسط پژوهشگران، مدل مفهومی پژوهش تدوین و فرضیه­ها تعیین شدند. در این مطالعه که از نوع پیمایشی _ همبستگی و تک مقطعی می­باشد، نمونه گیری به‌صورت قضاوتی از بین مدیران، عرضه کنندگان، فروشندگان و مشتریان صنایع کاشی و سرامیک یزد انجام شده است. ابزار گردآوری داده­ها پرسشنامه بوده و برای تجزیه‌وتحلیل داده­ها و بررسی فرضیه­ها از روش مدل­سازی معادلات ساختاری (SEM) به روش حداقل مربعات جزئی (PLS) استفاده شد،  که به این منظور نرم‌افزار آماری Smart PLS به کار گرفته شده است. نتایج حاصل از بررسی فرضیه‌های تدوین‌شده رابطه بین مشارکت مشتری و توسعه محصول جدید را مثبت و معنادار نشان می‌دهد. همچنین نتیجه دیگر فرضیه که این رابطه را از طریق متغیر میانجی عملکرد محصول جدید موردبررسی قرار داده است، تأثیر مشارکت مشتری بر توسعه محصول جدید را مثبت و معنادار بیان می‌کند. UR - https://bar.yazd.ac.ir/article_778.html L1 - https://bar.yazd.ac.ir/article_778_c7f65ba567d58fabae4800a1ca652a4a.pdf ER -