TY - JOUR ID - 779 TI - مدیریت دانش بازاریابی و عملکرد صنعت بانکداری ایران JO - کاوش‌های مدیریت بازرگانی JA - JBAR LA - fa SN - 2645-386X AU - جعفری, مصطفی AU - رضایی, فاطمه AD - استادیار دانشکده صنایع، دانشگاه علم و صنعت تهران AD - کارشناسی ارشد دانشکده صنایع، دانشگاه علم و صنعت تهران Y1 - 2016 PY - 2016 VL - 8 IS - 16 SP - 79 EP - 98 KW - مدیریت دانش بازاریابی KW - عملکرد سازمانی KW - معادلات ساختاری KW - صنعت بانک‌داری DO - N2 - هدف از این مطالعه بررسی تاثیر مدیریت دانش بازاریابی بر عملکرد سازمانی در صنعت بانکداری ایران می­باشد. ابتدا مدلی مفهومی تبیین شد و فرضیه­های مرتبط با آن توسط روش­های کمی مورد تایید قرار گرفت. برای سنجش متغیرهای مدل تحقیق پرسشنامه 29 سوالی طراحی و بین مدیران و معاونین بانک­های منطقه 8 تهران توزیع و 110 پرسشنامه بازگشت داده شد که 98 تای آن­ها معتبر و قابل استفاده بودند. به منظور بررسی پایایی تحقیق از روش تحلیل عاملی تاییدی و آزمون فرضیه­ها از روش معادلات ساختاری استفاده شده است. نتایج نشان داد که مولفه­های مدیریت دانش بازاریابی ارتباط مثبت معناداری بر عملکرد سازمان دارند به طوری که بیشترین تاثیر را بر عملکرد بازار و کمترین تاثیر را با عملکرد مالی دارا می­باشد. بیشترین تاثیر مدیریت دانش بازاریابی با عملکرد بازار می­تواند گویای اهمیت نگرش­های دانشی در بازاریابی برای موفقیت در کسب سهم بازار و جایگاه بالا در صنعت بانکداری باشد. UR - https://bar.yazd.ac.ir/article_779.html L1 - https://bar.yazd.ac.ir/article_779_17a327d681122975e3000182447141c9.pdf ER -