TY - JOUR ID - 780 TI - بررسی نقش مدیران ارشد در تدوین استانداردهای خرید سبز مدل معادلات ساختاری (مورد مطالعه: صنایع کاشی یزد) JO - کاوش‌های مدیریت بازرگانی JA - JBAR LA - fa SN - 2645-386X AU - سعیدا اردکانی, سعید AU - اسعدی, میرمحمد AU - مقصودی نژاد, حسین AU - هاشمی زاده, بتول AU - عسگرزاده, محمد هادی AD - استاد دانشکده اقتصاد، مدیریت و حسابداری دانشگاه یزد AD - استادیار گروه اقتصاد، مدیریت و حسابداری دانشگاه علم و هنر یزد AD - دانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت صنعتی، دانشگاه علم و هنر یزد AD - مسئول بهره‌وری و تضمین کیفیت شرکت پخش هجرت Y1 - 2016 PY - 2016 VL - 8 IS - 16 SP - 59 EP - 78 KW - بازاریابی سبز KW - خرید سبز KW - تهد مدیریت ارشد KW - مدل معادلات ساختاری DO - N2 - پژوهش حاضر با هدف بررسی نقش مدیران ارشد در تدوین استاندارد‌های خرید سبز در صنایع کاشی استان یزد صورت گرفته است. تحقیقات اندکی، در مورد خرید سبز به بررسی نقش مدیران ارشد نسبت به الزامات قانونی، فشار مشتری و فرصت‌های تأمین کنندگان برای اتخاذ الزامات خرید سبز می‌پردازند. این تحقیق سعی دارد این فاصله تحقیقی را پرکند و اثرات محرک‌های مهم بر اتخاذ خرید سبز در شرکت‌ها را کشف کند. در این تحقیق 80 پرسشنامه درمیان مدیران ارشد (مدیر عامل، مدیر بازرگانی، مدیر تولید) شرکت‌های کاشی یزد توزیع شد. پس از جمع‌آوری داده‌ها با استفاده از مصاحبه و توزیع پرسشنامه، برای اندازه‌گیری متغیرها، اقدام به ارائه‌ی یک مدل معادلات ساختاری شده است. نتایج تجربی نشان می‌دهد که همکاری محیطی با تأمین‌کنندگان، تعهد مدیریت ارشد بر خرید سبز شرکت‌ها تاثیر مثبت و معنادار دارد. تعهد مدیریت ارشد همچنین به طور غیرمستقیم بر خرید سبز از طریق همکاری محیطی با تأمین‌کنندگان تاثیر می‌گذارد. به طور کلی تعهد مدیریت ارشد محرک اولیه موفقیت شرکت‌ها در اتخاذ استانداردهای خرید سبز است. UR - https://bar.yazd.ac.ir/article_780.html L1 - https://bar.yazd.ac.ir/article_780_65c230fd07ede769d1f2cded1def2b88.pdf ER -