دانشگاه یزدکاوشهای مدیریت بازرگانی2645-386X91720170522Improving the Performance of Cooperative Businesses through Redesigning their Productive Capacity: A Case Study of Consumer Cooperatives in Hamedanارتقای عملکرد کسب و کار تعاونی با رویکرد بازطراحی توان تولیدی (مطالعه موردی تعاونیهای مصرف استان همدان)13098010.29252/bar.9.17.1FAلیلازلیخاییدانشجوی دکتری توسعه کشاورزی، گروه ترویج و آموزش کشاورزی، دانشکده کشاورزی، دانشگاه بوعلی سیناعفتموسویکارشناس ارشد توسعه روستایی، گروه ترویج و آموزش کشاورزی، دانشکده کشاورزی، دانشگاه بوعلی سینامهردادپویادانشجوی دکتری توسعه کشاورزی، گروه ترویج و آموزش کشاورزی، دانشکده کشاورزی، دانشگاه بوعلی سینا و عضو هیأت علمی دانشگاه نهاوندکریمنادری مهدییدانشیار گروه ترویج و آموزش کشاورزی، دانشکده کشاورزی، دانشگاه بوعلی سیناJournal Article20141122The main purpose of this study was to investigate ways of improving the performance of some consumer cooperative businesses in Hamedan province, Iran, through redesigning their productive capacity. In this descriptive applied survey research, two questionnaires were designed: one to collect the opinions of the managers of the cooperatives (n1 = 82) and the other for their members as consumers (n2 = 160). The validity of the instruments was ensured by a panel comprised of scholars from Bu-Ali Sina University and experts from the provincial bureau of the Ministry of Cooperatives, Labour and Social Welfare, while their reliability was calculated to be 0.78 and 0.93 using the Cronbach’s alpha via two separate pilot studies. To analyze the data collected from the questionnaires and to further investigate the construct validity of the cooperatives' business performance in the proposed model, a confirmatory factor analysis was done and SPSS and LISRELsoft ware programs were utilized respectively. Meanwhile, the goodness of fit indicators confirmed the consistency of the proposed model with the field evidence. From the viewpoint of the managers, the following factors account for 64.59 percent of the improved business performance of cooperatives: (1) legal and financial protections, (2) physical facilities, (3) personnel motivation, (4) goods quality improvement, (5) marketing/advertising, and (6) trust building amongst managers and staff. Nevertheless, the customers mentioned that the following features could largely improve the cooperatives' business performance: (1) being quality-based and customer-based, (2) advertising and informing, (3) behavior of personnel, (4) improving some physical factors, and (5) developing electronic services.هدف تحقیق حاضر بررسی ارتقای عملکرد کسب و کار تعاونی با رویکرد بازطراحی توان تولیدی در تعاونیهای مصرف استان همدان بود. ابزار گردآوری اطلاعات در این تحقیق پرسشنامه است که برای تعیین روایی آن از نظرات استادان و متخصصان دانشگاهی و کارشناسان بخش تعاون استفاده شد. پایایی ابزار تحقیق نیز از طریق پیشآزمون محاسبه گردید و با استفاده از آزمون کرونباخ آلفا (78/0α<sub>m</sub> = و 93/0α<sub>a</sub> =) مورد تأیید قرار گرفت. حجم نمونه در جامعه آماری مدیران 82 نفر و در جامعه آماری مشتریان تعاونی 160 نفر بود. روشها و تکنیکهای آماری مورد استفاده در این تحقیق مشتمل بر روشهای توصیفی و تحلیلی است که در قالب نرمافزار آماری SPSS تجزیه و تحلیل شدند. برای بررسی اعتبار سازهای پرسشنامه و برازش الگوی اندازهگیری سازه «ارتقای عملکرد کسب و کار تعاونی» دادههای گردآوری شده با استفاده از نرمافزار LISRELاز طریق تحلیل عاملی تأییدی مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند که شاخصهای نیکویی برازش تناسب کامل الگو با دادههای مشاهده شده را تأیید نمودند. نتایج حاصل حاکی از آن بود که از دیدگاه مدیران، حمایتهای مالی و قانونی، تسهیلات فیزیکی، انگیزش کارکنان، ارتقاء کیفیت کالاها، تبلیغات و بازاریابی و اعتمادسازی بین مدیریت و کارکنان در مجموع 59/64 درصد از ارتقای عملکرد کسب و کار تعاونیهای مصرف را تبیین میکنند. از دیدگاه مشتریان نیز، کیفیتگرایی- مشتریمداری، تبلیغات و اطلاعرسانی در مورد کالاهای موجود در فروشگاه، نحوه رفتار کارکنان، عوامل فیزیکی و توسعه خدمات الکترونیکی از مهمترین راهکارها شناخته شدند.دانشگاه یزدکاوشهای مدیریت بازرگانی2645-386X91720170522Agility of the Supply Chain in the Businesses that Technically Support the Iranian Oil and Petrochemical Industriesچابکی زنجیرهی تامین کسب و کارهای پشتیبانی کننده تجهیزات صنعت نفت و گاز و پتروشیمی315398110.29252/bar.9.17.31FAغلامرضاجمالیاستادیار گروه مدیریت صنعتی، دانشگاه خلیج فارس، بوشهر0000-0002-2994-9143مرضیهفلاحدانش آموخته کارشناسی ارشد مدیریت صنعتی، دانشگاه خلیج فارس، بوشهرJournal Article20150609The main purpose of this paper is to investigate the supply chain agility of businesses that support the Iranian oil and petrochemical industries with the equipment they require. According to the literature, through questionnaires, the factors affecting the supply chain agility have been identified. The statistical population of the study was 200 experts and managers in businesses that provide equipment for the Iranian oil and petrochemical industries. The confirmatory factors were analyzed using the LISREL software, and a test of goodness of fitness was conducted on the model. The results show that certain factors significantly affect the agility of the supply chains. These factor include top managers’ vision, integration, human resources, flexibility, response speed, cost, innovation and learning, continuous improvement, integration of strategies, recognizing customer's requirements, sensitivity to markets and customers, customers’ satisfaction, information infrastructures, access to information, and technological innovations. Finally, according to the research results, some applicable suggestions are presented for improvement of supply chain agility in businesses that provide equipment for the Iranian oil and petrochemical industries. بهبود مدیریت زنجیرهی تأمین، دستیابی به یکپارچگی، خودکارسازی و چابکی مدیریت زنجیرهی تأمین و کاهش هزینههای زنجیرهی تأمین از جمله عوامل کلیدی رقابت میباشد. زنجیرهی تأمین چابک بر افزایش انطباقپذیری و انعطافپذیری تأکید داشته و دارای قابلیت پاسخگویی سریع به تغییرات بازار است. هدف اصلی این پژوهش بررسی چابکی زنجیره تامین کسب و کارهای پشتیبانی کننده تجهیزات صنعت نفت و گاز و پتروشیمی میباشد. پژوهش حاضر از نوع توصیفی- پیمایشی میباشد و یک پژوهش کاربردی بهشمار میآید. جامعه آماری شامل 200 نفر از کارشناسان و مدیران کسب و کارهای پشتیبانی کننده تجهیزات صنعت نفت گاز و پتروشیمی بوده که همه آنها مورد بررسی قرار گرفتهاند. ابتدا با مطالعه و مرور ادبیات و پیشینه پژوهش، مؤلفههای مؤثر بر چابکی زنجیرهی تامین در پنج دسته اصلی شامل شایستگی سازمانی، شایستگی عملیاتی، شایستگی راهبردی، شناخت بازار و مشتری و شایستگی فناورانه و 15 عامل فرعی شناسایی و بر مبنای آن مدل مفهومی پژوهش توسعه داده شد. سپس جهت برازش آن، با استفاده از نرمافزار لیزرل فرایند تحلیل عاملی تأییدی انجام شد. یافتههای پژوهش نشان میدهد که متغیرهای چشمانداز مدیریت ارشد، شایستگیهای کارکنان، یکپارچگی، انعطافپذیری، سرعت پاسخگویی، هزینه، فرهنگ یادگیری و نوآوری، فرهنگ بهبود مستمر، یکپارچگی راهبردها، شناخت نیاز مشتری، حساسیت به بازار و مشتری، تأمین رضایت مشتری، زیرساختهای اطلاعاتی، میزان دسترسی به اطلاعات و نوآوریهای فناورانه بهطور معناداری بر چابکی زنجیرهی تأمین کسب و کارهای پشتیبانی کننده تجهیزات فنی و مهندسی صنعت نفت، گاز و پتروشیمی مؤثر میباشند. در پایان پیشنهادهایی برای ایجاد چابکی در کسب و کارهای پشتیبانی کننده مورد بررسی ارائه شد.دانشگاه یزدکاوشهای مدیریت بازرگانی2645-386X91720170522The Impact of International Marketing Strategies on Export Performanceتأثیرپذیری عملکرد صادراتی از استراتژیهای بازاریابی بینالملل558098210.29252/bar.9.17.55FAرضارضاییکارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی، دانشگاه ارومیهJournal Article20160426Selecting an input method is one of the most critical and important strategic decisions for companies that seek to expand globally and have chosen their target markets. The aim of this study is to investigate the impact of international marketing strategies on the export performance of manufacturing and export companies. This study is objective-based and functional. Also, according to the way of the data are collected, it is a descriptive and correlational study. The statistical population of this study comprised the manufacturing and export companies of West Azarbaijan. The data were collected in the second half of 2014 using a standardized questionnaire, and interviews as a complementary tool. To assess the reliability of the questionnaire, Cronbach’s alpha coefficient was used. To analyze the data, Kolmogorov-Smirnov test and a regression software package of SPSS21 were used. The analysis of data showed that international marketing strategies have a significant impact on export performance. The sub-hypothesis suggested that full standardization strategies have no significant effect on it, fully adaptive strategies have a significant effect and fairly adaptive strategies hasn’t significant effect on export performance.انتخاب روش ورود یکی از مهمترین و بحرانی ترین تصمیمات استراتژیک برای شرکت هایی است که به دنبال توسعۀ و گسترش جهانی اند و به انتخاب بازار هدف خود اقدام نموده اند. بنابراین هدف این پژوهش بررسی تأثیر استراتژی های بازاریابی بین الملل بر عملکرد صادراتی در شرکت های تولیدی و صادراتی می باشد. پژوهش حاضر بر اساس هدف، کاربردی و بر اساس چگونگی به دست آوردن داده های مورد نیاز از نوع پژوهش، توصیفی و همبستگی است. جامعه آماری، شرکت های تولیدی و صادراتی استان آذربایجان غربی میباشد که با استفاده از روش تمام شماری، نیمه دوم سال 1393-1394 دادهها جمع آوری شده است. ابزار گردآوری اطلاعات پرسشنامه استاندارد بوده و از مصاحبه هم به عنوان ابزار مکمل استفاده شده و برای ارزیابی پایایی پرسشنامه، از ضریب آلفای کرونباخ استفاده شده است. برای تحلیل داده ها از آزمونهای کلموگروف-اسمیرنف و رگرسیون در بستۀ نرم افزار SPSS21 استفاده شده است. نتایج تحلیل داده ها، نشان میدهد که استراتژی های بازاریابی بین الملل بر عملکرد صادراتی تأثیر معناداری دارد. همچنین فرضیه های فرعی نشان میدهد استراتژی کاملاً استانداردسازی بر عملکرد صادراتی تأثیر معنیداری ندارد و استراتژی نسبتاً استانداردسازی بر عملکرد صادراتی تأثیر معنیداری ندارد اما استراتژی کاملا ًانطباقی تأثیر معنیداری بر عملکرد صادراتی دارد و همچنین استراتژی نسبتاً انطباقی تأثیر معنیداری بر عملکرد صادراتی ندارد.دانشگاه یزدکاوشهای مدیریت بازرگانی2645-386X91720170522Service Quality and Electronics in Agile Banking Industryکیفیت خدمات و الکترونیکی در صنعت بانکداری چابک819798310.29252/bar.9.17.81FAمحمد مهدیمظفریاستادیار مدیریت، دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره)Journal Article20160423This paper presents an applied study that is of a descriptive nature in terms of data collection. The study is conducted in two stages: qualitative and quantitative. It aims to provide a model to explain the factors affecting the quality of agile banking services. The target population in the qualitative stage consists of academic and banking industry experts. In the quantitative stage, the target population consists of the customers of the National Bank of Iran in the city of Qazvin. In this study, in order to assure the reliability of the measurement instruments, three criteria are used, including factor loadings, Cronbach's alpha and composite reliability. Also, in order to evaluate the relationship between the variables and their impacts on each other, the partial least squares method (PLS) and the smart-pls software are used. The results confirm all the research hypotheses including the effects of behavioral quality of service providers, quality of machine services, quality of electronic services, quality of transactional services and quality of service system on the quality of agile banking services.پژوهش حاضر از حیث نوع پژوهش، کاربردی است و از نظر گردآوری دادههای مورد نیاز از نوع توصیفی_پیمایشی میباشد؛ که در دو بخش کیفی و کمی انجام شده است. هدف از انجام این تحقیق ارائه الگویی به منظور تبیین عوامل موثر بر کیفیت خدمات بانکی چابک میباشد. جامعه آماری در بخش کیفی شامل خبرگان دانشگاهی و صنعت بانکداری بوده و در بخش کمی نیز کلیه مشتریان شعب بانک ملی ایران در شهر قزوین می باشد. در این پژوهش به منظور اطمینان یافتن از پایایی پرسشنامه، از سه معیار ضرایب بارهای عاملی، ضریب آلفای کرونباخ و ضریب پایایی ترکیبی بهره گرفته شده است. همچنین به منظور بررسی رابطه بین متغیرهای تحقیق و تجزیه و تحلیل دادهها از روش حداقل مربعات جزئی و نرم افزار اسمارت پی ال اس استفاده شده است. نتایج بدست آمده از تحقیق حاکی از آن است که تمامی فرضیات تحقیق شامل تاثیر کیفیت رفتاری ارایه دهندگان خدمت، کیفیت خدمات دستگاهها، کیفیت الکترونیکی خدمت، کیفیت مبادلهای خدمت و کیفیت سیستم خدماتی بر کیفیت خدمات بانکی چابک مورد تایید قرار گرفتهاند.دانشگاه یزدکاوشهای مدیریت بازرگانی2645-386X91720170522Effect of Customer Performance on the Relationship between Financial Performance and Entrepreneurial Marketingتأثیر عملکرد مشتری بر رابطه بین عملکرد مالی و بازاریابی کارآفرینانه9912398410.29252/bar.9.17.99FAنسرینمنگلیدانشجوی دکتری گروه تروریج، ارتباطات و توسعه روستایی، دانشکده کشاورزی، دانشگاه زنجانروح الهرضائیدانشیار گروه ترویج، ارتباطات و توسعه روستایی، دانشکده کشاورزی، دانشگاه زنجانلیلاصفااستادیار گروه ترویج، ارتباطات و توسعه روستایی، دانشکده کشاورزی، دانشگاه زنجانJournal Article20160606This descriptive survey research was conducted to investigate the effect of customer performance on the relationship between financial performance and entrepreneurial marketing. The population of the study was comprised of all the greenhouse keepers in the county of Jiroft in Kerman Province (N = 1022). According to the table proposed by Bartlett <em>et al.</em> (2001), a sample size of 246 was selected using a stratified random sampling method. The data were collected through standard questionnaires and analyzed with the Structural Equation Modeling (SEM) multivariate technique, using AMOS<sub>20</sub> software. The bootstrapping method was used for testing the mediating effect. The results showed that entrepreneurial marketing has a positive and significant effect on financial performance (ρ-value = 0.001, β = 0.66); it explained about 44 percent of its variances. In addition, as the results indicated, the sum of the indirect effects of entrepreneurial marketing on financial performance through the variable of customer performance was significant (ρ-value = 0.001, β = 0.214), and customer performance partially mediated the effect of entrepreneurial marketing on financial performance.پژوهش توصیفی- پیمایشی حاضر با هدف بررسی تأثیر عملکرد مشتری بر رابطه بین عملکرد مالی و بازاریابی کارآفرینانه انجام گرفت. جامعه آماری این پژوهش را 1022 نفر از گلخانهداران شهرستان جیرفت در استان کرمان تشکیل دادند که با توجه به جدول بارتلت و همکاران (2001)، تعداد 246 نفر از آنان از طریق روش نمونهگیری طبقهای با انتساب متناسب انتخاب شد. برای گردآوری دادهها از پرسشنامههای استاندارد استفاده گردید. دادههای گردآوری شده با تکنیک چند متغیره مدلسازی معادلات ساختاری با استفاده از نرمافزار AMOS<sub>20</sub>مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته و به منظور آزمون اثر میانجی، از روش چندمنظوره خودگردانسازی استفاده شد. نتایج پژوهش نشان داد که بازاریابی کارآفرینانه اثر مثبت و معنیداری بر عملکرد مالی داشته (001/0=ρ-value، 66/0=β) و در حدود 44 درصد از واریانس آن را تبیین کرد. همچنین، نتایج پژوهش حاکی از آن بود که مجموع اثر غیرمستقیم بازاریابی کارآفرینانه بر عملکرد مالی از طریق عملکرد مشتری معنیدار بوده (001/0=ρ-value، 214/0=β) و متغیر عملکرد مشتری بر رابطه بین بازاریابی کارآفرینانه و عملکرد مالی اثر میانجی جزئی داشت. دانشگاه یزدکاوشهای مدیریت بازرگانی2645-386X91720170522Consumers’ Value Orientation and their Tendency for Purchase Behaviorگرایشهای ارزشی مصرف کننده و تمایل به رفتار خرید12514798510.29252/bar.9.17.125FAیلدارحمتی غفرانیاستادیار گروه مدیریت بازرگانی، واحد رشت، دانشگاه آزاد اسلامی، رشت، ایرانhttps://orcid.org/00محمدطالقانیدانشیار گروه مدیریت صنعتی، واحد رشت، دانشگاه آزاد اسلامی، رشت، ایرانابراهیمچیرانیاستادیارگروه مدیریت بازرگانی، واحد رشت، دانشگاه آزاد اسلامی، رشت، ایران0000000246240929Journal Article20160817To achieve sustainable development, efforts should go beyond cleaner production to sustainable consumption. Sustainable consumption has become increasingly important to prevent non-environmental practices of producers. So, the aim of this study is to investigate the factors that influence environmental purchase behavior with an emphasis on dominant value orientations in the society. For this study, the data have been collected from Iranians who buy or use organic products at least once. A survey questionnaire was distributed among customers in five provinces of Iran, which have centers of producing and selling organic food products. The result showed that altruistic and biospheric value orientations are the factors that affect consumers’ environmental attitudes; however, the impact of the egoistic value orientation on environmental attitudes is not confirmed. Additionally, the egoistic value orientation has direct effects on tendency for environmental purchasing. In this case, the impacts of altruistic and biospheric value orientations are not confirmed. The implications for marketers and environmentalists are discussed, and future research directions are presented.برای دستیابی به توسعه پایدار، تلاشها باید از تولید پاک تر فراتر رفته و بر مصرف پایدار متمرکز شود. مصرف پایدار به طور فزایندهای برای جلوگیری از اقدامات غیر زیست محیطی تولید کنندگان مهم است. از این رو هدف این پژوهش بررسی عوامل موثر بر تمایل به خرید زیست محیطی از منظر گرایشهای ارزشی غالب بر جامعه است. در این تحقیق، دادهها از کلیه مصرفکنندگان ایرانی که حداقل یکبار از محصولات ارگانیک خریداری نمودهاند، جمعآوری گردید. پرسشنامه این تحقیق در 5 استان بزرگ ایران که دارای مراکز تولید و فروش محصولات غذایی ارگانیک بودهاند، توزیع گردید. نتایج تحقیق نشاندهنده این امر است که گرایش ارزشی نوع دوستانه و زیست گرایانه از عوامل تاثیر گذار بر نگرش زیستمحیطی مصرف کننده هستند در صورتیکه تاثیر گرایش ارزشی خودخواهانه بر نگرش زیست محیطی تایید نشد. به علاوه گرایش ارزشی خودخواهانه به طور مستقیم بر تمایل به خرید زیست محیطی موثر است. اما تاثیر گرایشهای ارزشی نوع دوستانه و زیستگرایانه بر تمایل به خرید زیستمحیطی به طور مستقیم تایید نشدند. این مقاله مفاهیم کاربردی را برای بازاریابان و فعالان محیط زیست مطرح خواهد کرد.دانشگاه یزدکاوشهای مدیریت بازرگانی2645-386X91720170522Effectiveness of Advertisements on Electronic Social Networksاثربخشی تبلیغات شبکههای الکترونیک اجتماعی14917398610.29252/bar.9.17.149FAمحسنشفیعی نیکابادیاستادیار گروه مدیریت صنعتی، دانشکده اقتصاد، مدیریت و علوم اداری، دانشگاه سمنان، ایرانعلی اصغرزارعیدانشجوی کارشناسی ارشد رشتهی مدیریت MBA دانشکده اقتصاد، مدیریت و علوم اداری، دانشگاه سمنان، ایرانJournal Article20160906Nowadays, the impact of advertising on the growth and survival of organizations is undeniable in the present turbulent and competitive environment. With an increase of membership in electronic social networks, advertising on these networks has become the most important and effective marketing activity. Virtual social networks, known to be the most important communication and marketing tools in societies of the world, have increasing significance in attracting audience and presenting an enormous source of potential customers. This makes it more critical to identify factors that affect the acceptance of advertisements in electronic social networks. This study is an applied and non experimental piece of research which is descriptive and correlational in nature by virtue of its functional goal and data collection method. The study is done with 188 electronic social network users. Cronbach's alpha and a composite reliability test are used to evaluate the reliability. Also, the methods of content analysis, structural analysis and diagnostic validity are used to check the validity. Advertising effect indicators are introduced in nine dimensions, the conceptual framework is provided, and the indicators are confirmed through factor analysis. The analytical software programs were SPSS and Smart PLS. According to the findings, entertaining, resenting and awareness of advertising have effects on users’ attitudes toward advertisements; attitudes toward advertisements, in turn, affect advertisements acceptance as the basic factor determining the effectiveness of advertising.تاثیر تبلیغات بر رشد و بقاء سازمانها در محیط رقابتی دنیای کنونی غیرقابل انکار است. با افزایش عضویت در شبکههای الکترونیک اجتماعی، تبلیغات در این شبکهها به مهمترین و اثرگذارترین فعالیتهای بازاریابی تبدیل شدهاست. شبکههای اجتماعی مجازی از مهمترین ابزارهای ارتباطی و بازاریابی در سطح جامعه و جهان به شمار میآیند، که روند صعودی چشمگیری در جذب مخاطب دارند. این موضوع از شبکههای الکترونیک اجتماعی منبعی عظیم از مشتریان بالقوه ارائه میدهد که شناسایی عوامل موثر بر پذیرش تبلیغات در این شبکهها را حائز اهمیت میسازد. پژوهش حاضر از نوع پژوهشهای کاربردی بوده که در دستهی پژوهشهای غیرآزمایشی قرار میگیرد، لذا از حیث هدف کاربردی و از حیث نحوهی گردآوری اطلاعات از نوع پژوهشهای توصیفی- پیمایشی از نوع همبستگی میباشد که با لحاظ نمودن نمونهی 188 نفری از کاربران انجام شدهاست. در این پژوهش، از آلفای کرونباخ و پایایی ترکیبی برای بررسی پایایی و از روشهای تحلیل محتوا، تحلیل سازه و روایی تشخیصی، برای بررسی روایی استفاده شدهاست. شاخصهای اثربخشی تبلیغات در نه بعد معرفی شدند، سپس چارچوب مفهومی ارائهشد و از طریق تکنیک تحلیل عاملی شاخصها مورد تایید قرار گرفتند. نرمافزارهای تحلیلی شامل SPSS و Smart PLS بودند. با توجه به یافتههای پژوهش، سرگرمکنندگی تبلیغات، احساس رنجش و آزردگی و آگاهیرسانی تبلیغات بر نگرش کاربران نسبت به تبلیغات اثرگذار هستند، و نگرش نسبت به تبلیغات نیز بر پذیرش تبلیغات به عنوان عامل اساسی اثربخشی تبلیغات تاثیر میگذارد.دانشگاه یزدکاوشهای مدیریت بازرگانی2645-386X91720170522The Formation of Destination Loyalty by Destination Experience, Destination Image and Destination Satisfactionشکلگیری وفاداری به مقصد باتجربه مقصد، تصویر مقصد و رضایت از مقصد17519698710.29252/bar.9.17.175FAعباسعباسیدانشیار، گروه مدیریت، دانشکده اقتصاد، مدیریت و علوم اجتماعی، دانشگاه شیراز، شیراز، ایراننیایشرستم پور شهیدیدانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت بازاریابی، دانشکده اقتصاد، مدیریت و علوم اجتماعی، دانشگاه شیراز، شیراز، ایراناسماعیلبازیار حمزه خانیدانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت بازاریابی، دانشکده مدیریت و حسابداری، دانشگاه شهید بهشتی، تهران، ایرانJournal Article20160929The aim of the present study is to form destination loyalty by destination experience, destination image and destination satisfaction. In order to collect the data, a questionnaire was used, and the collected data on the investigated sample (local and foreign tourists in A-class five-star hotels of Shiraz) were analyzed using the descriptive SPSS software. Also, a structural equation was modeled with the approach of minimum detailed squares (i.e. Smart PLS software). The number of participants in this study, concerning the research limitations, was 82. This study consisted of five hypotheses, all of which were confirmed. The results showed that destination image has positive effects on destination satisfaction and destination loyalty. Also, destination experience has the positive effect on destination satisfaction and destination loyalty. Finally, destination satisfaction increases customer satisfaction.هدف از انجام پژوهش حاضر، شکلگیری وفاداری به مقصد باتجربه مقصد، تصویر مقصد و رضایت از مقصد در شهر شیراز است. جهت گردآوری دادههای موردنیاز از پرسشنامه استفاده شده است و دادههای گردآوری شده از نمونه مورد بررسی (گردشگران داخلی و خارجی هتلهای پنج ستاره کلاس A شهر شیراز) نیز با استفاده از آمار توصیفی (نرم افزار SPSS) مدلسازی معادلات ساختاری مبتنی با رویکرد حداقل مربعات جزئی (نرم افزار Smart PLS) مورد تحلیل قرار گرفتند. تعداد نمونه این پژوهش با توجه به محدودیتهای تحقیق 82 نفر بوده است. این تحقیق دارای 5 فرضیه میباشد که هر 5 فرضیه آن مورد تأیید قرار گرفت. نتایج حاصل از این پژوهش نشان داد تصویر از مقصد تأثیر مثبت بر رضایت از مقصد و وفاداری به مقصد دارد، همچنین تجربه از مقصد تأثیر مثبت بر رضایت از مقصد و وفاداری به مقصد دارد و درنهایت رضایت از مقصد موجب افزایش رضایت مشتری میشود.دانشگاه یزدکاوشهای مدیریت بازرگانی2645-386X91720170522A Pattern for the Effective Factors influencing the Adoption and Implementation of the E-marketing in the Tourism industryتأثیرپذیری صنعت گردشگری از بازاریابی الکترونیکی19722498810.29252/bar.9.17.197FAآرماناحمدی زاداستادیار گروه مدیریت بازرگانی دانشگاه کردستان، سنندج، ایرانمریمورمقانیکارشناس ارشد مدیریت بازرگانی دانشگاه کردستان، سنندج، ایرانپرویزکفچهاستادیار گروه مدیریت بازرگانی دانشگاه کردستان، سنندج، ایرانJournal Article20161013Nowadays days there are different kinds of developments of the Information Technology in different societies. The reasons for this difference have been the rate of adopting technology which has been the main concerns for many researches. In this survey, as a part of a study on the adoption of technologies, the effective factors influencing the adaption and implementation of e-marketing on the part of the employees in the hotels and travelling agencies in the Kurdistan Province have been surveyed. The statistical population in this survey included 756 employees working in the travelling agencies and in the reservations and marketing department in the hotels in the Kurdistan Province. The sample of the study included 255 people from among these employees in these centers who have used at least one of the e-marketing tools. The instrument used to collect the related data for the survey was a questionnaire and the data were analyzed by using descriptive statistics, measurement model test and structural model test. The results revealed that organizational, environmental, technological factors and also the perceived ease of use had significant and positive effect on the adoption and Implementation of e-marketing and the perceived ease of use had the most amount of effect and significance and the technological factors had the least amount of effect and significance.امروزه مشاهده شده که توسعه فناوری اطلاعات در جوامع مختلف، متفاوت بوده و دلایل این تفاوت در نرخ پذیرش فناوری است. هدف از انجام این پژوهش، پیبردن به نحوه تأثیرپذیری صنعت گردشگری از بازاریابی الکترونیکی است. جامعه آماری این پژوهش، کارکنان آژانسهای مسافرتی و کارکنان در قسمت رزرواسیون و بازاریابی هتلهای استان کردستان به تعداد 756 نفر بوده و تعداد اعضای نمونه انتخاب شده نیز 255 نفر از کارکنان این مراکز است. برای جمعآوری دادهها از پرسشنامه روا و پایا و برای تجزیه و تحلیل دادهها از آمار توصیفی و مدل یابی معادلات ساختاری استفاده شد. نتایج حاصل از تجزیه و تحلیل دادهها نشان داد که عوامل سازمانی، عوامل محیطی، عوامل فناورانه و سهولت استفاده درک شده بر پذیرش و بکارگیری بازاریابی الکترونیک اثر مثبت و معنادار داشته و سهولت استفاده درک شده بیشترین اثر و عوامل فناورانه نیز کمترین اثر را دارند. همچنین عوامل سازمانی و عوامل محیطی بر سهولت استفاده درک شده، سازگاری درک شده و مزیت نسبی درک شده اثر معنادار دارند و عوامل فناورانه نیز بر سهولت استفاده درک شده و سازگاری درک شده اثر معنادار دارد.دانشگاه یزدکاوشهای مدیریت بازرگانی2645-386X91720170522Impact of Emotional Intelligence and Resilience on Salespersons’ Propensity to Leaveتابآوری فروشندگان بنگاههای کسب و کار22524798910.29252/bar.9.17.225FAسهیلاحیدریکارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی (گرایش بازاریابی)، دانشگاه کردستان، سنندج، ایرانفخرالدینمعروفیدانشیار گروه مدیریت، دانشگاه کردستان، سنندج، ایرانآرماناحمدی زاداستادیار گروه مدیریت، دانشگاه کردستان، سنندج، ایرانJournal Article20161014This study aims to investigate the effects of emotional intelligence and resilience on salespersons’ propensity to leave, considering the mediating roles of emotional exhaustion and work-family conflict. The present paper is a questionnaire-based survey of sales forces in fifty eight firms in Kermanshah food industry. Overall, 215 salespeople were selected via Cochran’s formula and simple random sampling. The data were collected using a questionnaire whose validity and reliability were evaluated using construct and content validity indices and Cronbach’s alpha respectively. To analyze the data, descriptive statistics and structural equation modeling (SEM) were applied. The findings show that sales force propensity to leave, either directly or indirectly (via exhaustion and work-family conflicts), is significantly and negatively affected by their emotional intelligence, but direct effects are greater than indirect ones. Also, sales force propensity to leave, either directly or indirectly (via emotional exhaustion) is significantly and negatively affected by their emotional intelligence, but direct effects are greater than indirect ones. The results also indicate that work-family conflict has a positive and significant effect on sales forces’ emotional exhaustion, and emotional exhaustion has a positive and significant effect on the willingness of those forces to leave their organizations.پژوهش حاضر با هدف بررسی تأثیر هوش هیجانی وتابآوریبر تمایل فروشندگان به ترک خدمت با نقش میانجی خستگی عاطفی و تعارض کار – خانواده صورت گرفته است. جامعه آماری این پژوهش فروشندگان 58 شرکت صنعتی فعال در عرصه تولید مواد غذایی در استان کرمانشاه بوده که از میان آنها 215 نفر با استفاده از رابطه کوکران و روش نمونهگیری تصادفی ساده انتخاب شدند. دادهها به کمک پرسشنامه گردآوری شدند که روایی آن با استفاده از روایی محتوا و سازه و پایایی آن با استفاده از ضریب آلفای کرونباخ مورد تأیید قرار گرفت. برای تجزیه و تحلیل دادهها از آمار توصیفی و الگوسازی معادلات ساختاری استفاده شده است. یافتههای این پژوهش نشان میدهد که هوش هیجانی فروشندگان بهطور مستقیم و غیرمستقیم (از طریق خستگی عاطفی و تعارض کار – خانواده) بر تمایل به ترک خدمت آنها تأثیر منفی و معنیداری دارد و تأثیر مستقیم هوش هیجانی فروشندگان بر تمایل به ترک خدمت آنها بیشتر از تأثیر غیرمستقیم آن بوده است. همچنینتابآوریفروشندگان بهطور مستقیم و غیرمستقیم (از طریق خستگی عاطفی) نیز بر تمایل به ترک خدمت آنها تأثیر منفی و معنیداری دارد و تأثیر مستقیم تابآوریفروشندگان بر تمایل به ترک خدمت آنها بیشتر از تأثیر غیرمستقیم آن بوده است. نتایج پژوهش نیز نشان میدهد که تعارض کار – خانواده فروشندگان تأثیر مثبت و معنیداری بر خستگی عاطفی آنها دارد و خستگی عاطفی فروشندگان تأثیر مثبت و معنیداری بر تمایل به ترک خدمت آنها دارد.دانشگاه یزدکاوشهای مدیریت بازرگانی2645-386X91720170522The Impact of Self-image Congruence with Store Image on Intention for Purchase from the Store: The Role of Store Brand Equityبررسی تأثیر تجانس تصویر از خود با تصویر فروشگاه بر قصد خرید از فروشگاه: نقش ارزش ویژه برند فروشگاه24927499010.29252/bar.9.17.249FAفرشتهمنصوری مؤیداستادیار گروه مدیریت بازرگانی، دانشگاه تربیت مدرس، دانشکده مدیریت و اقتصاد، تهران، ایران0000-0002-5908-6107سالاردانشفردانش آموخته ارشد مدیریت بازرگانی، دانشگاه تربیت مدرس، دانشکده مدیریت و اقتصاد، تهران، ایرانمهدیهبراتیدانشآموخته ارشد مدیریت بازرگانی، دانشگاه تربیت مدرس، دانشکده مدیریت و اقتصاد، تهران، ایرانJournal Article20161013Nowadays, branding and brand management are of much interest in the world of marketing. The main purpose of many organizations is building a powerful brand in the market. Among the tangible aspects of a product or a service, the most important one is the brand image, which most marketing strategies focus on and tend to highlight. Since consumers with specific personalities choose brands with a congruent image, the complex problem that brand managers face is how to create a brand personality that is compatible with the character of target market consumers. The purpose of this study is to examine the relationship between brand-self image congruence and brand equity. This study also examines the relationship between brand equity and brand purchase intention in Shahrvand chain stores. To achieve this goal, the research model was tested by the data collected through a questionnaire handed to 267 customers of Shahrvand stores. This helped to model structural equations. The results of the data analysis showed the positive influence of self-image congruence with the store’s brand image on the brand awareness, perceived quality of the brand, brand loyalty, and brand association. In addition, the effect of all the aspects of brand equity on purchase intention was confirmed.مقوله برند سازی و مدیریت برند امروزه طرفداران متعددی در دنیای بازاریابی دارد. ساخت یک برند قدرتمند در بازار، هدف بسیاری از سازمانهاست. در میان ابعاد قابللمس یک محصول یا خدمت، تصویر برند مهمترین چیزی است که اکثر استراتژیهای بازاریابی معطوف به آن هستند و به برجسته کردن برند گرایش دارند. ازآنجاییکه مصرفکنندگان تمایل دارند تا برندهایی را انتخاب نمایند که تصویر برند تجانسی با مفهوم خودشان داشته باشد، بنابراین مسئلهی بغرنجی که مدیران برند با آن مواجهاند این است که چگونه یک تصویر برندی ایجاد نمایند که با شخصیت افراد بازار هدف آنها سازگار باشد. تحقیق حاضر، ازنظر هدف، کاربردی بوده و بر اساس روش گردآوری دادهها، تحقیق توصیفی و از نوع پیمایشی است. هدف از انجام این مطالعه، از یکسو تبیین تأثیر تجانس تصویر از خود و تصویر فروشگاه بر ابعاد ویژه برند در فروشگاه شهروند و از سوی دیگر ، تبیین این روابط بر قصد خرید مشتری هست. برای دستیابی به این هدف، با استفاده از دادههای جمعآوری شده از طریق پرسشنامه به تعداد 267 نفر از مشتریان فروشگاه شهروند به صورت در دسترس توزیع گردید و به دلیل نرمال نبودن توزیع برخی متغیرها، به کمک مدل معادلات ساختاریو ضریب همبستگی اسپیرمن مورد آزمون قرارگرفته است. نتایج، تأثیر مثبت تجانس تصویر از خود با تصویر برند فروشگاه را بر آگاهی از برند، کیفیت ادراکشده برند، وفاداری به برند و تداعی برند نشان میدهند. از طرفی دیگر تمام ابعاد ارزش ویژه برند بر قصد خرید مورد تأیید قرار گرفتند.دانشگاه یزدکاوشهای مدیریت بازرگانی2645-386X91720170522Analysing the Behaviour of Firms for Entering and Leaving the Market: A Case Study of Tehran Stock Marketتحلیل رفتار بنگاههای کسب و کار برای ورود و خروج به بازار27529899110.29252/bar.9.17.275FAسید نظام الدینمکیاندانشیار دانشگاه یزد0000 0001 2345 6789فرشتهبهرامیکارشناسی ارشد مهندسی مالی و مدیریت ریسکرضازارع عبدالهیکارشناسی ارشد مهندسی صنایع، سیستمهای اقتصادی اجتماعیJournal Article20161030Existence of a strong stock market is one of the most important elements in a country's development, which leads a huge amount of liquidity from non-productive activities to productive ones. Stock market is one of those markets in which a proper activity can bring the shareholders a perfect and safe amount of profit. Volatility is one of the characteristics of stock markets which causes risks in them. To take advantage of volatility and to gain more profit, the very moment of entering or leaving the market is considered as a crucial factor. This study aims to determine a beneficial strategy for entering and leaving a stock market and to examine the industry index efficiency of the market. Also, the paper checks if these indexes follow a specific pattern. The statistical population consists of 29 industries in Tehran Stock Market studied during 2009-2013. The required financial data for examining the hypotheses are collected from the stock market website. Examination of the hypotheses was accomplished through mixed data. The results show that the stock market does not behave in the same way in similar time periods. Also, the only useful strategy for entering and exiting the stock market, namely the optimum strategy, is attainable, and, based on observations, the momentum strategy is effective.وجود بازار سرمایهی قوی یکی از ارکان مهم رشد اقتصادی است که حجم عظیمی از نقدینگی را از فعالیتهای غیرمولد به سمت فعالیتهای مولد سوق میدهد. یکی از این بازارها، بورس است که سرمایهگذاری در آن در صورت فعالیت صحیح میتواند سود خوب و مطمئنی نصیب سهامداران کند. نوسان شاخص بورس از خصوصیات بازار سهام بوده و این نوسان باعث ریسکپذیر شدن این بازار شده است. برای بهرهگیری هرچه بیشتر از این نوسانات و کسب سود، لحظه ورود و خروج از بازاراز جمله فاکتورهای اساسی در این بازار به حساب میآید. این مقاله بر آن است تا به تعیین استراتژی بهینه زمان ورود و خروج به بازار سهام در بورس بپردازد و بازدهی شاخص صنایع در بورس را مورد آزمون قرار دهد. همچنین، اینکه آیا این شاخصها از روند خاصی پیروی خواهند کرد یا خیر. جامعه مورد بررسی شامل 29 صنعت در بورس اوراق بهادار تهران در طی سالهای 1392 – 1388 میباشد. دادههای مالی مورد نیاز برای آزمون فرضیهها از سایت بورس گردآوری شده همچنین آزمون فرضیات با استفاده از دادههای ترکیبی صورت گرفته است نتایج نشان میدهد که استراتژی بهینه برای ورود و خروج سهام قابل حصول است و بر اساس مشاهدات استراتژی مومنتوم اثرگذار میباشد<strong>.</strong>