• صفحه اصلی
  • مرور
    • شماره جاری
    • بر اساس شماره‌های نشریه
    • بر اساس نویسندگان
    • بر اساس موضوعات
    • نمایه نویسندگان
    • نمایه کلیدواژه ها
  • اطلاعات نشریه
    • درباره نشریه
    • اهداف و چشم انداز
    • اعضای هیات تحریریه
    • همکاران دفتر نشریه
    • اصول اخلاقی انتشار مقاله
    • بانک ها و نمایه نامه ها
    • پیوندهای مفید
    • پرسش‌های متداول
    • فرایند پذیرش مقالات
    • اخبار و اعلانات
  • راهنمای نویسندگان
  • ارسال مقاله
  • داوران
  • تماس با ما
 
  • ورود به سامانه ▼
    • ورود به سامانه
    • ثبت نام در سامانه
  • English
صفحه اصلی فهرست مقالات مشخصات مقاله
  • ذخیره رکوردها
  • |
  • نسخه قابل چاپ
  • |
  • توصیه به دوستان
  • |
  • ارجاع به این مقاله ارجاع به مقاله
    RIS EndNote BibTeX APA MLA Harvard Vancouver
  • |
  • اشتراک گذاری اشتراک گذاری
    CiteULike Mendeley Facebook Google LinkedIn Twitter Telegram
کاوشهای مدیریت بازرگانی
مقالات آماده انتشار
شماره جاری
شماره‌های پیشین نشریه
دوره دوره 10 (1397)
دوره دوره 9 (1396)
شماره شماره 18
شماره شماره 17
دوره دوره 8 (1395)
دوره دوره 7 (1394)
دوره دوره 6 (1393)
دوره دوره 5 (1392)
دوره دوره 4 (1391)
دوره دوره 3 (1390)
دوره دوره 2 (1389)
دوره دوره 1 (1388)
دانایی, ابوالفضل, مومن, الهام. (1396). بررسی تأثیر بازاریابی ویروسی در شبکه های اجتماعی بر قصد خرید مصرف‌کنندگان (مورد مطالعه: کاربران شبکه اجتماعی تلگرام). کاوشهای مدیریت بازرگانی, 9(18), 243-267. doi: 10.29252/bar.9.18.243
ابوالفضل دانایی; الهام مومن. "بررسی تأثیر بازاریابی ویروسی در شبکه های اجتماعی بر قصد خرید مصرف‌کنندگان (مورد مطالعه: کاربران شبکه اجتماعی تلگرام)". کاوشهای مدیریت بازرگانی, 9, 18, 1396, 243-267. doi: 10.29252/bar.9.18.243
دانایی, ابوالفضل, مومن, الهام. (1396). 'بررسی تأثیر بازاریابی ویروسی در شبکه های اجتماعی بر قصد خرید مصرف‌کنندگان (مورد مطالعه: کاربران شبکه اجتماعی تلگرام)', کاوشهای مدیریت بازرگانی, 9(18), pp. 243-267. doi: 10.29252/bar.9.18.243
دانایی, ابوالفضل, مومن, الهام. بررسی تأثیر بازاریابی ویروسی در شبکه های اجتماعی بر قصد خرید مصرف‌کنندگان (مورد مطالعه: کاربران شبکه اجتماعی تلگرام). کاوشهای مدیریت بازرگانی, 1396; 9(18): 243-267. doi: 10.29252/bar.9.18.243

بررسی تأثیر بازاریابی ویروسی در شبکه های اجتماعی بر قصد خرید مصرف‌کنندگان (مورد مطالعه: کاربران شبکه اجتماعی تلگرام)

مقاله 11، دوره 9، شماره 18، پاییز و زمستان 1396، صفحه 243-267  XML اصل مقاله (383 K)
نوع مقاله: مقاله پژوهشی
شناسه دیجیتال (DOI): 10.29252/bar.9.18.243
نویسندگان
ابوالفضل دانایی 1؛ الهام مومن2
1استادیار گروه مدیریت، واحد سمنان، دانشگاه آزاد اسلامی، سمنان، ایران
2کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی، واحد سمنان، دانشگاه آزاد اسلامی، سمنان، ایران
چکیده
هدف این پژوهش، بررسی تأثیر بازاریابی ویروسی در شبکه اجتماعی تلگرام بر قصد خرید مصرف­کنندگان می­باشد. این پژوهش از نظر ماهیت، کاربردی و از نظر روش توصیفی-
پیمایشی می­باشد. جامعه آماری این تحقیق، کاربران شبکه­ اجتماعی تلگرام می­باشد. برای جمع­آوری اطلاعات تحقیق از پرسشنامه استفاده شد که درمجموع نتایج این پژوهش از تجزیه‌وتحلیل 196 پرسشنامه تکمیل‌شده معتبر می‌باشد. جهت ارزیابی روایی صوری و محتوا، پرسشنامه توسط متخصصین و اساتید محترم مرور گردیده است. ارزیابی پایایی توسط آزمون آلفای کرونباخ صورت گرفته که مقدار آن 926/0 بوده است و جهت ارزیابی روایی همگرا و واگرا از طریق نرم­افزار Smart PLS (تعیین بارهای عاملی) و نرم­افزار SPSS (تعیین همبستگی 11 متغیر با یکدیگر) و جهت آزمون فرضیات تحقیق، تحلیل مسیر از طریق نرم­افزار Smart PLS انجام شده است. میزان T کسب‌شده جهت تأثیر یا رد فرضیات ملاک قرار داده شده است. نتایج تحقیق نشان می­دهد که بین نگرش به سودمندی اطلاعات، هنجارهای ذهنی و ریسک درک­ شده با قصد خرید رابطه معناداری وجود دارد.
کلیدواژه ها
بازاریابی ویروسی؛ شبکه­ های اجتماعی؛ قصد خرید مصرف ­کنندگان؛ کاربران تلگرام
مراجع
1-   Abdollahi, A., Hajiheydari, N., & Omidvar, M. (1394). Identification and Prioritization of Key Success Factors of Viral Marketing, Iran’s Management Science Quarterly, 10(38): 124-145.

2-   Adib Hashemi, F. (1372). Source Credibility: What Is Source? What Is Source Credibility?, Resaneh, (16): 62-71.

3-   Alemi, R. (1389). Logic, Second Distribution, Tehran: Iranian Publishing and Distributing Company of Educational Books

4-   Andersen, P. H. (2005). Relationship marketing and brand involvement of professionals through web-enhanced brand communities: The case of Coloplast. Industrial marketing management, 34(1): 39-51.

5-   Ashrafi, Y., & Rashidi, T. (1392). Analysis of the Social Effect (Etha) Of Urban Projects Case Study of Koudak Park Of Zafar Golchin in 10 Municipal Discrete, Urban Management, 11(31): 295-315.

6-   Azar, A., Gholamzadeh, R., & Ghonvati, M. (1391). Route-Structural Modeling in Management; PLS Application. Tehran: Negahe Danesh.

7-   Bauer, H. H., Grether, M., & Leach, M. (2002). "Building customer relations over the Internet. Industrial Marketing Management, 31(2), 155-163.

8-   Chang, Y. P., & Zhu, D. H. (2011). Understanding social networking sites adoption in China: A comparison of pre-adoption and post-adoption.  Computers in Human behavior, 27(5): 1840-1848.

9-   Chen, Y. H., & Barnes, S. (2007). Initial trust and online buyer behavior. Industrial management & data systems, 107(1): 21-36.

10-   Davari, A., & Rezazadeh, A. (1392). Structural Equation Modeling Using PLS. Tehran: Jahad Daneshgahi.

11-   Domingos, P. (2005). Mining social networks for viral marketing. IEEE Intelligent Systems, 20(1): 80-82.

12-   Eckler, P., and Bolls, P. (2011). Spreading the Virus: Emotional Tone of Viral Advertising and Its Effect on Forwarding Intention and Attitudes. Journal of Interactive Advertising, 11(2): 1‐11.

13-   Geyskens, I., Steenkamp, J. B. E., Scheer, L. K., & Kumar, N. (1996). The effects of trust and interdependence on relationship commitment: A trans-Atlantic study. International Journal of research in marketing, 13(4): 303-317.

14-   Ghaffari, A. P., Sadegh Horri, M., & Gholami, B. (1390). Analysis of the Role of Electronic Trust and Mental Norms in Electronic Trade Websites’ Customer Acceptance: A Case Study of Raja Transportation Company, Marketing Management, 6(12): 63-80.

15-   Ghazizadeh, M., Sardari, A., Shojaei, S. R., & Sameizadeh, M. (1390). The Inclination to Distribute Messages in Internet Viral Marketing, Novin Marketing Research ISC Quarterly, 1(3): 219-236.

16-   Gunawan, D. D., & Huarng, K. H. (2015). Viral effects of social network and media on consumers’ purchase intention. Journal of Business Research, 68(11): 2237-2241.

17-   Hagger-Johnson, G., Egan, V., & Stillwell, D. (2011). Are social networking profiles reliable indicators of sensational interests?. Journal of Research in Personality, 45(1): 71-76.

18-   Hawkins, D., Best, R., & Kani, K. (1385). Consumers’ Behavior (Marketing Strategy Formulation). Tehran: Sargol.

19-   Karami, S. (1390). Analysis of Influential Factor on Electronic Purchasing of Books and Software, Master’s Thesis. Semnan University.

20-   Kim, M. J., Chung, N., & Lee, C. K. (2011). The effect of perceived trust on electronic commerce: Shopping online for tourism products and services in South Korea. Tourism Management, 32(2): 256-265.

21-   Kotler, P., & Armstrong, G. (1384). Marketing Principles. Translated by Ali Parsaeian. Tehran: Adabestan.

22-   Koufaris, M., & Hampton-Sosa, W. (2004). The development of initial trust in an online company by new customers. Information & management, 41(3): 377-397.

23-   Leskovec, J., Adamic, L. A., & Huberman, B. A. (2007). The dynamics of viral marketing.  ACM Transactions on the Web (TWEB), 1(1): 5.

24-   Lin, H. F. (2008). Predicting consumer intentions to shop online: An empirical test of competing theories. Electronic Commerce Research and Applications, 6(4): 433-442.

25-   Littler, D., & Melanthiou, D. (2006). Consumer perceptions of risk and uncertainty and the implications for behavior towards innovative retail services: the case of internet banking. Journal of retailing and consumer services, 13(6): 431-443.

26-   Lu, H. P., & Hsiao, K. L. (2010). The influence of extro/introversion on the intention to pay for social networking sites. Information & Management, 47(3): 150-157.

27-   Madhoushi, M., Rezaei, S. (1393). Analysis of Effectiveness of Viral Marketing Using Empirical Research, Business Administration, 5(3): 125-144)

28-   Maheri, M., & Hoseini, M. (1393). Analysis of the Effects of Electronic Mouth-To-Mouth Marketing on Branding In Iran. Iran’s Managerial Researches, 4(18):139-159.

29-   Mehrtens, J., Cragg, P. B., & Mills, A. M. (2001). A model of Internet adoption by SMEs. Information & management, 39(3): 165-176.

30-   Moore, R. E. (2003). From genericide to viral marketing: on ‘brand’. Language & Communication, 23(3): 331-357.

31-   Nagel, T. (1974). What is it like to be a bat?. The philosophical review, 83(4), 435-450.‏

32-   Pavlou, P. A. (2003). Consumer acceptance of electronic commerce: Integrating trust and risk with the technology acceptance model. International journal of electronic commerce, 7(3): 101-134.

33-   Rousta, A., Venous, D., & Ebrahimi, A. H. (1385). Marketing Management. Tehran: Samt.

34-   Shafe’eian, R. (1393). Analysis Of The Impact Of Emotional Content And Credibility Of Viral Advertising Messages On Purchasing Behavior Of Consumers, Master’s Thesis, Economy And Social Science Faculty, University Of Shahid Chamran Ahvaz.

35-   Thomas, S. and Kohli, S.C. (2011). Can Brand Image Move Upwards after Sideways? A Strategic Approach to Brand Placements. BusinessHorizons, 54 (1): 41-49.

36-   Zokaei, M. S. (1380). Analysis of Compatibility between Social Integration and Citizenship Policies in Europe, National Study Quarterly, 2(8): 69-88.

آمار
تعداد مشاهده مقاله: 452
تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 1,299
صفحه اصلی | واژه نامه اختصاصی | اخبار و اعلانات | اهداف و چشم انداز | نقشه سایت
ابتدای صفحه ابتدای صفحه

Journal Management System. Designed by sinaweb.