• صفحه اصلی
  • مرور
    • شماره جاری
    • بر اساس شماره‌های نشریه
    • بر اساس نویسندگان
    • بر اساس موضوعات
    • نمایه نویسندگان
    • نمایه کلیدواژه ها
  • اطلاعات نشریه
    • درباره نشریه
    • اهداف و چشم انداز
    • اعضای هیات تحریریه
    • همکاران دفتر نشریه
    • اصول اخلاقی انتشار مقاله
    • بانک ها و نمایه نامه ها
    • پیوندهای مفید
    • پرسش‌های متداول
    • فرایند پذیرش مقالات
    • اخبار و اعلانات
  • راهنمای نویسندگان
  • ارسال مقاله
  • داوران
  • تماس با ما
 
  • ورود به سامانه ▼
    • ورود به سامانه
    • ثبت نام در سامانه
  • English
صفحه اصلی فهرست مقالات مشخصات مقاله
  • ذخیره رکوردها
  • |
  • نسخه قابل چاپ
  • |
  • توصیه به دوستان
  • |
  • ارجاع به این مقاله ارجاع به مقاله
    RIS EndNote BibTeX APA MLA Harvard Vancouver
  • |
  • اشتراک گذاری اشتراک گذاری
    CiteULike Mendeley Facebook Google LinkedIn Twitter Telegram
کاوشهای مدیریت بازرگانی
مقالات آماده انتشار
شماره جاری
شماره‌های پیشین نشریه
دوره دوره 11 (1398)
دوره دوره 10 (1397)
دوره دوره 9 (1396)
دوره دوره 8 (1395)
دوره دوره 7 (1394)
دوره دوره 6 (1393)
دوره دوره 5 (1392)
دوره دوره 4 (1391)
دوره دوره 3 (1390)
دوره دوره 2 (1389)
شماره شماره 4
شماره شماره 3
دوره دوره 1 (1388)
جلالی نائینی, سید غلامرضا, محمدرضائی لرکی, یاسمن. (1389). ترسیم نقشۀ فازی عناصر اجرای طرح کسب و کار الکترونیک در سازمان‌های کوچک و متوسّط. کاوشهای مدیریت بازرگانی, 2(4), 107-123.
سید غلامرضا جلالی نائینی; یاسمن محمدرضائی لرکی. "ترسیم نقشۀ فازی عناصر اجرای طرح کسب و کار الکترونیک در سازمان‌های کوچک و متوسّط". کاوشهای مدیریت بازرگانی, 2, 4, 1389, 107-123.
جلالی نائینی, سید غلامرضا, محمدرضائی لرکی, یاسمن. (1389). 'ترسیم نقشۀ فازی عناصر اجرای طرح کسب و کار الکترونیک در سازمان‌های کوچک و متوسّط', کاوشهای مدیریت بازرگانی, 2(4), pp. 107-123.
جلالی نائینی, سید غلامرضا, محمدرضائی لرکی, یاسمن. ترسیم نقشۀ فازی عناصر اجرای طرح کسب و کار الکترونیک در سازمان‌های کوچک و متوسّط. کاوشهای مدیریت بازرگانی, 1389; 2(4): 107-123.

ترسیم نقشۀ فازی عناصر اجرای طرح کسب و کار الکترونیک در سازمان‌های کوچک و متوسّط

مقاله 6، دوره 2، شماره 4، پاییز و زمستان 1389، صفحه 107-123  XML اصل مقاله (465 K)
نوع مقاله: مقاله پژوهشی
نویسندگان
سید غلامرضا جلالی نائینی1؛ یاسمن محمدرضائی لرکی* 2
1عضو هیأت علمی دانشکده صنایع دانشگاه علم و صنعت ایران
2دانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت اجرایی دانشگاه علم وصنعت ایران
چکیده
تحوّلات چشمگیر سه دهۀ اخیر در عرصۀ فن‌آوری اطلاعات و سیستم­های ارتباطی جهان باعث گردیده تا برخی کشورهای کمتر توسعه یافته با درک زمینه های جدید ایجاد شده، برنامه‌ریزی همه جانبه­ای در زمینه کسب و کار استفاده کنند و با استفاده از فن‌آوری اطلاعات موجب رشد ضریب اقتصادی و اجتماعی شده، و فاصله خود را با کشورهای توسعه یافته کمتر کنند. سازمانهای کوچک و متوسّط در اقتصاد این کشورها جایگاه بسیار مهمی دارد. هدف مقالۀ حاضر تجزیه و تحلیل عناصر پیاده‌سازی طرح کسب و کار الکترونیک در سازمان‌های کوچک و متوسّط است. برای حصول این مطلوب در این تحقیق، با استفاده از روش تحلیلی مبتنی بر ترسیم نقشه فازی، مهمترین عوامل بحرانی شکست و موفّقیّت پیاده‌سازی طرح کسب و کار الکترونیک در سازمان‌های کوچک و متوسّط شناسایی و از 61 شاخص برای تحلیل استفاده می‌شود. نتایج تحلیل 61 شاخص حاکی از آن است که عناصری نظیر توسعه، آموزش و مدیریت منابع انسانی، زمان‌بندی تولید، مدیریت روابط خارجی، بالا بودن سیستم‌های ارتباطی در سازمان، و کسب، ایجاد و مدیریت دارایی، مهمترین عوامل بحرانی شکست قلمداد می‌شوند
کلیدواژه ها
تجارت الکترونیک؛ طرح کسب و کار الکترونیک؛ عوامل بحرانی شکست و موفّقیّت؛ منطق فازی  
عنوان مقاله [English]
Sketching Fuzzy Plan for Implementation of E-Business in Small and Medium-Sized Enterprises
نویسندگان [English]
Gholamreza Jalali Naeini1؛ yasaman mohammadrezaee loraki2
چکیده [English]
In the past three decades significant developments in IT and communication systems in the world has caused some under-developed countries to become sensitive to new opportunities and undertake an all-out planning for their development and increase their economic and social growth to narrow their gap with developed countries and be able to compete with them. For such an aim, e-commerce has been lent too much credence specially in the small and medium size businesses. Our study here seeks to analyze the elements required for implementing e-business plans in small and medium-sized enterprises. To this end, we present a fuzzy map-based methodology in order to explore the most important critical success and failure factors for implementing e-business plan. Conducting an analysis on 61 criteria  led us to the conclusion that factors like development, education and management of human resources, production timeframe, foreign relations management, communication systems and financial management are among the important critical failure factors.
کلیدواژه ها [English]
E-commerce, e-business plan, critical success and failure factors, Fuzzy logic, small and medium-sized enterprises
مراجع
آمار
تعداد مشاهده مقاله: 2,075
تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 224
صفحه اصلی | واژه نامه اختصاصی | اخبار و اعلانات | اهداف و چشم انداز | نقشه سایت
ابتدای صفحه ابتدای صفحه

Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

Journal Management System. Designed by sinaweb.