• صفحه اصلی
  • مرور
    • شماره جاری
    • بر اساس شماره‌های نشریه
    • بر اساس نویسندگان
    • بر اساس موضوعات
    • نمایه نویسندگان
    • نمایه کلیدواژه ها
  • اطلاعات نشریه
    • درباره نشریه
    • اهداف و چشم انداز
    • اعضای هیات تحریریه
    • همکاران دفتر نشریه
    • اصول اخلاقی انتشار مقاله
    • بانک ها و نمایه نامه ها
    • پیوندهای مفید
    • پرسش‌های متداول
    • فرایند پذیرش مقالات
    • اخبار و اعلانات
  • راهنمای نویسندگان
  • ارسال مقاله
  • داوران
  • تماس با ما
 
  • ورود به سامانه ▼
    • ورود به سامانه
    • ثبت نام در سامانه
  • English
صفحه اصلی فهرست مقالات مشخصات مقاله
  • ذخیره رکوردها
  • |
  • نسخه قابل چاپ
  • |
  • توصیه به دوستان
  • |
  • ارجاع به این مقاله ارجاع به مقاله
    RIS EndNote BibTeX APA MLA Harvard Vancouver
  • |
  • اشتراک گذاری اشتراک گذاری
    CiteULike Mendeley Facebook Google LinkedIn Twitter Telegram
کاوشهای مدیریت بازرگانی
مقالات آماده انتشار
شماره جاری
شماره‌های پیشین نشریه
دوره دوره 10 (1397)
دوره دوره 9 (1396)
دوره دوره 8 (1395)
دوره دوره 7 (1394)
دوره دوره 6 (1393)
شماره شماره 12
شماره شماره 11
دوره دوره 5 (1392)
دوره دوره 4 (1391)
دوره دوره 3 (1390)
دوره دوره 2 (1389)
دوره دوره 1 (1388)
مروتی شریف‌آبادی, علی, صادقی, حجت‌الله, رضایی تقی‌آبادی, مسلم. (1393). ارائه‌ی مدل تئوریکی برای همسویی راهبردهای تولید، بازاریابی و کسب و کار با استفاده از روش تئوری‌سازی داده‌بنیاد. کاوشهای مدیریت بازرگانی, 6(11), 85-104.
علی مروتی شریف‌آبادی; حجت‌الله صادقی; مسلم رضایی تقی‌آبادی. "ارائه‌ی مدل تئوریکی برای همسویی راهبردهای تولید، بازاریابی و کسب و کار با استفاده از روش تئوری‌سازی داده‌بنیاد". کاوشهای مدیریت بازرگانی, 6, 11, 1393, 85-104.
مروتی شریف‌آبادی, علی, صادقی, حجت‌الله, رضایی تقی‌آبادی, مسلم. (1393). 'ارائه‌ی مدل تئوریکی برای همسویی راهبردهای تولید، بازاریابی و کسب و کار با استفاده از روش تئوری‌سازی داده‌بنیاد', کاوشهای مدیریت بازرگانی, 6(11), pp. 85-104.
مروتی شریف‌آبادی, علی, صادقی, حجت‌الله, رضایی تقی‌آبادی, مسلم. ارائه‌ی مدل تئوریکی برای همسویی راهبردهای تولید، بازاریابی و کسب و کار با استفاده از روش تئوری‌سازی داده‌بنیاد. کاوشهای مدیریت بازرگانی, 1393; 6(11): 85-104.

ارائه‌ی مدل تئوریکی برای همسویی راهبردهای تولید، بازاریابی و کسب و کار با استفاده از روش تئوری‌سازی داده‌بنیاد

مقاله 4، دوره 6، شماره 11، بهار و تابستان 1393، صفحه 85-104  XML اصل مقاله (773 K)
نوع مقاله: مقاله پژوهشی
نویسندگان
علی مروتی شریف‌آبادی1؛ حجت‌الله صادقی2؛ مسلم رضایی تقی‌آبادی* 3
1استادیار دانشکده‌ی اقتصاد، مدیریت و حسابداری، دانشگاه یزد
2استادیار دانشکده‌ی اقتصاد، مدیریت و حسابداری،دانشگاه یزد
3کارشناسی ارشد مدیریت صنعتی دانشگاه علم وهنریزد
چکیده
هدف از این تحقیق توسعه‌ی مدل تئوریکی همسویی راهبردهای کسب و کار، تولید و بازاریابی است که به بررسی شرایط و عوامل همسویی راهبردی می‌پردازد. برای توسعه‌ی مدل تئوریکی همسویی راهبردهای مذکور از روش تحقیق تئوری برخاسته از داده‌ها استفاده شده است. جامعه‌ی آماری در این پژوهش شامل مدیران میانی و ارشد شرکت‌های تعاونی تولیدی پیشگامان عصر ارتباطات، تعاونی پیشگامان کویر و پیشگامان فناوری اطلاعات ایساتیس طی سال 90-1389 بوده و روش گردآوری داده‌های این پژوهش، بررسی گسترده‌ی ادبیات و پیشینه‌ی تحقیق‌های همسویی راهبردی و مصاحبه‌‌های متعدد سازمان‌یافته و نیمه‌سازمان‌یافته است. اطلاعات جمع‌آوری شده در نرم‌افزار                          مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. نتایج این مطالعه نشان می‌دهد که محصول، بنیان همسویی راهبردی شرکت است؛ همه‌ی راهبردها حول آن تدوین شده و رابط بین راهبرد تولید و بازاریابی است. ستاده‌ی راهبردهای بازاریابی و کسب و کار به محصول مرتبط می‌شود و به مثابه‌ی داده‌ای برای بخش تولیدی در قالب ویژگی‌ها و نیازمندی‌های محصول است.
 
کلیدواژه ها
همسویی؛ راهبرد کسب و کار؛ راهبرد تولید؛ راهبرد بازاریابی؛ تئوری‌ برخاسته از داده‌ها
مراجع

-      اعرابی، محمد و رضوانی، حمیدرضا (1386). "رابطه هماهنگی استراتژیک بین استراتژی سطح کسب و کار و استراتژی بازاریابی با عملکرد سازمان: پژوهشی درباره شرکت های دارویی ایران". فصلنامه علوم مدیریت ایران، سال دوم (شماره 5).

-      جعفر نژاد، احمد و مختار زاده، نیما (1386). "ارائه یک مدل کمی برای ممیزی انطباق استراتژی­های تولید و بازاریابی". فصلنامه علوم مدیریت ایران، سال دوم (شماره 6).

-      خسروانی، امیر و .صبور طینت، امیر حسین، (1388). "معرفی الگوی کاربردی برنامه ریزی راهبردی فناوری اطلاعات (رویکرد معماری سازمانی)". نشر مرکز آموزش و تحقیقات صنعتی ایران.

-      نیک ­زاد، سعید. رهنورد، فرج‌اله، (1388). "ایجاد همترازی بین عناصر سازمانی در پرتو نقاط مرجع راهبردی و رابطه عملکرد سازمانی". فصلنامه مدیریت دولتی (شماره 2).

-      نیکوکار، غلامحسین. دیواندری، علی. ابراهیمی، عبدالحمید. اسفیدانی، محمدرحیم، (1388). "الگوی رفتار مصرف کننده و استراتژیهای بازاریابی اینترنتی: لوازم خانگی ایران". نشریه مدیریت بازرگانی، دوره 1 (شماره 2).

 

-       Carvalho Macias, W. (2003). "A Preliminary Structural Equation Model of Comprehension and Persuasion of Interactive Advertising Brand Web Sites". Journal of interactive advertising , pp.1-10.

-       Charmaz, K., (2006). "Constructing Grounded theory: A practical guide through qualitative analysis". London: Sage publications.

-       Chi, T., Kilduff, P.D., Gargeya, V.B., (2009). "Alignment between business environment characteristics, competitive priorities, supply chain structures, and firm business performance". International Journal of Productivity and Performance Management , Vol. 58, No. 7, pp. 645-669.

-       Chopra, S. and Meindl, P. (2007). "Supply Chain Management: Strategy, Planning, & Operation", 3rd ed., Prentice-Hall, Englewood Cliffs,NJ.

-       Creswell , J. W, (2007). "Qualitative Inquiry Research design: choosing among five approaches", Thousand oaks, CA: Sage Publication.

-       Da Silveira, G.J.C. (2005). "Market priorities, manufacturing configuration, and business performance: an empirical analysis of the order-winners framework". Journal of Operations Management , No. 23,pp. 662-675.

-       Glaser, Barney G. (2002). "Conceptualization: On Theory and Theorizing Using Grounded Theory". International Journal Of Qualitative Methods , Vol. 1, No. 2, pp. 1-30.

-       Hallgren,M. and Olhager.J. (2006). "Quantification in manufacturing strategy: an illustration", International Journal of Production Economics, No. 104 , pp. 113-124.

-       Lincoln, Y, S., and Guba, E, G., (1985). "Naturalistic Inquiry". Newbury Park, CA: Sage.

-       Lindstrom, V., Winroth, M., (2010). "Aligning manufacturing strategy and levels of automation: A case study". Journal of Engineering and Technology Management,Vol. 27, pp.148–159.

-       Merriam, Sharan B., (1988). "Case Study Research in Education: A Qulitative Approach". San Francisco, Jossey-Boss.

-       O’Leary-Kelly, S.W. and Flores, B.E. (2002). "The integration of manufacturing and marketing/sales decisions: impact on organizational performance". Journal of Operations Management, Vol. 20, pp. 221- 40.

-       Olhager, J.; Hallgren, M.; West, M. (2007). "Manufacturing strategy alignment". Conference Proceedings, The Swedish Production Symposium, Gothemburg.

-       Olson, E. M; Slater, S. F. & Hult, G.T.M. (2005), “The Performance implications of fit among business strategy, marketing organization structure, and strategic behavior”, Journal of Marketing; Vol. 69, pp. 49-65.

-       Pandit, Naresh R. (1996). "The Creation of Theory: A Recent Application of The Grounded Theory Method". The Qualitative Report, Vol. 2, No. 4, pp. 2-6.

-       Papke-Shields, K.E.; Malhotra, M.K. (2001). "Assessing the impact of the manufacturing executive’s role on business performance through strategic alignment". Journal of Operations Management, Vol. 19, No. 1, pp. 5-22.

-       Rhee, M and Mehra ,S. (2006). "Aligning operations, marketing, and competitive strategies to enhance performance: An empirical test in the retail Banking industry". Omega, Vol.34 , pp.505,515.

-       Strauss, A., Corbin, J. (1990). "Basics of Qualitative research: Grounded Theory Procedures and techniques". Newbury Park , CA: Sage.

-       Strauss, A., Corbin, J. (1998). "Basics of Qualitative research: techniques and procedures for developing grounded Theory (2nd ed)". Thousand Oaks, CA: Sage Publications.

-       Sun, H., Hong, C. (2002). "The alignment between manufacturing and business strategies: its influence on business performance". Technovation, Vol. 22, No. 11, pp. 699-705.

-       Swamidass, P.M., Baines, T., Darlow, N. (2001). "The role of manufacturing and marketing managers in strategy development". International Journal of Operations and Production Management, Vol. 21, No. 7, pp. 933–948.

-       Tarigan, R. (2005). "An evaluation of the relationship between alignment of strategic priorities and manufacturing performance". International Journal of Management, Vol. 22, No. 4, pp. 586-97.

-       Weir, K.A., Kochhar, A.K., LeBeau S.A., Edgeley, D.G. (2001). "An Empirical Study of the Alignment Between Manufacturing and Marketing Strategies". Journal of Long Range Planning, Vol. 33, pp. 831-8.

 

 

آمار
تعداد مشاهده مقاله: 1,528
تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 1,531
صفحه اصلی | واژه نامه اختصاصی | اخبار و اعلانات | اهداف و چشم انداز | نقشه سایت
ابتدای صفحه ابتدای صفحه

Journal Management System. Designed by sinaweb.