1- اعتماد، محسن. «رفتار مصرف کننده»، دانشجوی کارشناسی ارشد در رشته مدیریت بازرگانی از دانشگاه آزاد قزوین
2- باکاک، رابرت (1381)، «مصرف»، ترجمه خسرو صبری، تهران: نشر شیرازه.
3- بوردیو، پیر (1380)، «نظریه کنش (دلایل عملی انتخاب عقلانی)» ترجمه مرتضی مردی ها، تهران: نشر نقش و نگار.
4- ببی، ارل (1381)، «روش پژوهش در علوم اجتماعی»، ترجمه رضا فاضل، تهران: انتشارات سمت.
5- چاوشیان تبریزی، حسن (1381)، «رابطه ی سبک زندگی و هویت اجتماعی» ،پایان نامه ی دکتری، دانشکده ی علوم اجتماعی. دانشگاه تهران.
6- ذکایی، محمدسعید و زهرا پورغلام ارانحی (1384)، «خرده فرهنگ یا مصرف فرهنگی: پژوهشی در بین دختران دانش آموز شهر تهران»، مطالعات فرهنگی و ارتباطات، سال1، شماره 4.
7- سازمان ملّی جوانان (1381)، «بررسی وضعیت اوقات فراغت جوانان، گزارش ملّی جوانان».
8- غیبی حاجیور، سیاوش (1390)، «بررسی گرایش به مصرف کالاهای خارجی در جوانان».
9- فاضلی، محمد (1382)، «مصرف و سبک زندگی»، قم: انتشارات صبح صادق.
10- فاضلی، محمد (1384)، «جامعه شناسی مصرف موسیقی»، در فصلنامه انجمن ایرانی مطالعات فرهنگی و ارتباطات، سال اول، شماره 4.
11- کوزر، لوئیس (1379)، «نظریههای بنیادی جامعه شناختی»، ترجمة فرهنگ ارشاد، تهران.
12- کوزر، لوئیس (1368)، «زندگی و اندیشه بزرگان جامعهشناسی»، ترجمه محسن ثلاثی، تهران: انتشارات علمی.
13- گیدنز، آنتونی (1378)، «جامعه شناسی»، ترجمهی منوچهر صبوری، تهران: نشر نی.
14- گیدنز، آنتونی (1382)، «تجدد و تشخص، جامعه و هویت شخصی در عصر جدید»، ترجمه ی ناصر موفقیان، تهران: نشر نی.
15- مرادی، سجاد (1387)، «تحلیل جامعهشناختی الگوهای مصرف»، پایاننامه کارشناسی ارشد، به راهنمایی محمد عبداللهی، دانشگاه علامهطباطبایی.
16- وبلن، تورشتاین (1383)، «نظریهی طبقهی مرفه» ، ترجمهی فرهنگ ارشاد، تهران: نشر نی.
17- واکووانت، لوئیک (1379)، «پیر بوردیو، متفکران یزرگ جامعه شناسی»، ترجمهی مهرداد میردامادی، تهران: نشر مرکز.
1- Bourdieu, Pierre (1984). “Distinction: A Social Critique of the Judqement of Taste”, Translated by Richard Nice, Routled & Keagan Poul.
2- Bocok, R (1998). The Emergence of Consumer Society. The Polity Reader In Cultural, New York: Press.
3- Bocock, Robert (1992). "Consumption and lifestyle" in Bocock.R and Kenneth T (eds.) social and cultural forms of modernity, polity press in association with open University.
4- Paterson, Mark (2006). Consumption and everyday life, Routledge
5- Veal, Anthony. (2001).“Leisure, Culture and Lifstyle”.
6- Wacquant, L. (1995b).‘Pugs at Work’, Body & Society 1(1): 65–93
7- Wei, R., & Z. Pan (1999). " Mass media and consumerist values in the People’s Republic of China." International Journal of Public Opinion Research.