1- آذر، عادل و منصور مومنی (1384)، آمار و کاربرد آن در مدیریت ، تهران، سمت، جلد 2.
                                                                                                                2- الوداری، حسن (1383)، بازاریابی و مدیریت بازار، تهران، دانشگاه پیام نور.
                                                                                                                3- خاکی، غلامرضا (1387)، روش تحقیق در مدیریت، تهران، انتشارات بازتاب.
                                                                                                                4- خواجه دهاقانی، احمد (1391)، بررسی تأثیر شخصیت برند بر ترجیح خرید مصرفکننده نوگرا مطالعه موردی: گوشی تلفن همراه، پایاننامه دوره کارشناسی ارشد رشته مدیریت بازرگانی گرایش بازاریابی، دانشگاه تهران (پردیس قم).
                                                                                                                5- دستمرد، محسن (1389)، رتبهبندی شخصیت برند محصولات آرایشی بهداشتی ایرانی و وارداتی با به کارگیری مدل جنیفر آکر، پایاننامه دوره کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی (گرایش بازاریابی)، دانشکده مدیریت، دانشگاه تهران (پردیس قم).
                                                                                                                6- رنجبر، سمیه (1388)، کاربرد شخصیت برند در صنعت خودرو: بررسی ابعاد شخصیت خودرو سمند، پایاننامه دوره کارشناسی ارشد مهندسی صنایع، دانشکده فنی مهندسی، دانشگاه تربیت مدرس.
                                                                                                                7- رنجبریان، بهرام و رسول قلی زاده شغلآباد (1387)، تأثیر کشور مبدأ بر تصمیم خرید مشتری، موردمطالعه دانشجویان دانشگاه اصفهان، نشریه دانش مدیریت، سال 21، شماره 81.
                                                                                                                8- سید جوادین، سید رضا و محمد رحیم اسفیدانی (1391)، رفتار مصرفکننده، تهران، انتشارات دانشگاه تهران.
                                                                                                                9- غفاری آشتیانی، پیمان و پروانه چارستاد و ندا لونی (1389)، بررسی عوامل مؤثر بر رفتار مصرفکنندگان در ترجیح برندهای خارجی به برندهای داخلی (مطالعه موردی دانشجویان) ، مجله مدیریت بازاریابی، شماره 8، صفحه 9.
                                                                                                                10- فرهمند، سینا و محمود محمدیان و محمد حسن یوسفی دستجردی (1389)، ارزیابی شخصیت نام و نشان توشیبا در مقایسه با چهار نام و نشان هم رسته جهانی در بازار ایران، نشریه مدیرریت بازرگانی، دوره 2، شماره 4، بهار و تابستان 1389، از صفحه 129 تا 144.
                                                                                                                11- کاتلر، فیلیپ و گری آرمسترانگ (1379)، اصول بازاریابی، بهمن فروزنده، تهران، آتروپات.
                                                                                                                12- نایبی، هوشنگ (1387)، برنامه کامپیوتری آمار در علوم اجتماعی SPSS، انتشارات روش.
                                                                                                                13- Aaker, Jennifer L, (1997). Dimensions Of Brand Personality, Journal Of Marketing Reseach, PP.347-356.
                                                                                                                14- Aaker, Jennifer And Fournier, Susan And Brasel, S.Adam, (2004). When Good Brand Do Bad, Journal Of Consumer Research, University Of Chicago Press, VOL.31, NO.1, PP.1-16.
                                                                                                                15- Azevado, Antonio And Pessoa, Fernando, (2005). Clothing Branding Strategies: Influence Of Brand Personality On Advertising Response, Journal Of Textile And Apparel.Technology And Management, VOL4, Issue3, Spring 2005.
                                                                                                                16- Belk, R.W. (1988), Possessions and the extended self, Journal of Consumer. Research, Vol 15, pp. 139-68.
                                                                                                                17-Blackston, M. (1993), Beyond brand personality: building brand relationship In Aaker, D.A and Biel A, brand equity and advertising: advertisings role in building strong brands, Lawrence Erlbaum Associates Inc Hilsdale, New jersy, P113-124.
                                                                                                                18- Bruwer, Johan & Buller, Courtney, (2012). Country-of-origin (COO) brand preferences and associated knowledge levels of Japanese wine consumer, Journal of Product & Brand Management, 21(5), PP. 307-316.
                                                                                                                19- Dolich, I.J. (1969), Congruence relationships between selfimages and product brands, Journal of Marketing Research, Vol. 6, pp. 80-4.
                                                                                                                20-Ekinci, Yuksel And Hosany, Sameer, (2006). Destination Personality: An Application Of Brand Personality To Tourism Distinations, Journal Of Travel Research, 45; 127.
                                                                                                                21- Fennis, Bob.M And Pruyn, Ad Th.H, (2006), You Are What You Wear: Brand Personality Influence On Consumer Impression Formation, Journal Of Businss Research, 60(2007), PP.634-639.
                                                                                                                22- Fournier, S. (1998). Consumers and Their Brands: Developing Relationship, Theory in Consumer Research. Journal of Consumer Research 24:343-73.
                                                                                                                23-Greene, William H, (2002). “Econometric Analysis, New York University
                                                                                                                24-Guadagni, Peter. M And D.C.Little, John, (1982). A Logit Model Of Brand Choice Calibrated On Scanner Data, Journal Of Marketing Science, Vol2, Issue 3, PP.203-238, In 1983.
                                                                                                                25-Guens, Maggie And Weijters, Bert And De Wulf, Kristof, (2009). A New Measure Of Brand Personality, International Journal Of Research In Marketing, 26(2009), PP.97-107.
                                                                                                                26- Hamm, B.C. and Cundiff, E.W. (1969), Self-actualization and product perception, Journal of Marketing Research, Vol. 6, pp. 470-2.
                                                                                                                27- Kumar, Archana, Hyun-Joo Lee and Youn-Kyung Kim, (2009), Indian consumers' purchase intention toward a United States versus local brand, Journal of Business Research,Vol 62, pp 521–527.
                                                                                                                28- Lee, Min-Young, Dee Knight & Youn-Kyung Kim.(2008), Brand analysis of a US global brand in comparison with domestic brands in Mexico, Korea, and Japan, Journal of Product & Brand Management,Vol 17, No 3, pp 163–174.
                                                                                                                29- Levy, S.J. (1959), Symbols for sales, Harvard Business Review, Vol. 37 No. 4, pp. 117-24.
                                                                                                                30-Maehle, Natalia And Shneor, Rotem, (2010). On Congruence Between Brand And Human Personalities, Journal Of Product And Brand Management, VOL19.N1 (2010), PP.44-53.
                                                                                                                31- Martineau, Pierre, (1957). Motivation In Advertising: Motives That Make People Buy, Mc Graw-Hill.
                                                                                                                32- Ouwersloot, H. Tudorica, A. (2001). Brand Personality Creation through Advertising, MAXX Working Paper 2001-01, February 2nd, PP.1-25.
                                                                                                                33- Ozretic- Dosen, Durdana, Vatroslav Skare & Zoran Krupka. (2007), Assessments of country of origin and brand cues in evaluating a Croatian, western and eastern European food product, Journal of Business Research, Vol 60, pp 130–136.
                                                                                                                34- Pelton, Lou, Min-Young Lee, Youn-Kyung Kim, Dee, Knight & Judith Forney. (2008), Factors affecting Mexican college students’ purchase intention toward a US apparel brand, Journal of Fashion Marketing and Management, Vol. 12, No. 3, pp. 294-307.
                                                                                                                35- Rojas Mendez, José I. & Papadopoulos, Nicolas, (2012). Argentine Consumers’ Perception of U.S. Brand Personality, Latin American Business Review, 13(4), PP.329-345.
                                                                                                                36- Smith, Gareth, (2009). Conceptualizing And Testing Brand Personality In British Politics, Journal Of Political Marketing, 8:3, PP.209-232.
                                                                                                                37-Tong, Xiao & Li, Chunxiao, (2013). Impact of brand personality and consumer ethnocentrism in China's sportswear market, Asia Pacific Journal of Marketing and Logistics, Vol. 25 Iss: 3, PP.491 - 509
                                                                                                                38- Tong, 
Xiao & Su, 
Jin, (2014). Exploring the personality of sportswear brands, Sport, Business and Management: An International Journal, Vol. 4 Iss: 2, PP.178 – 192
                                                                                                                 39- Tsiotsou, Rodoula, (2012). Developing a scale for measuring the personality of sport teams, Journal of Services Marketing, Vol. 26 Iss: 4, PP.238 – 252
                                                                                                                40-Yi Lin, Long, (2010). The Relationship Of Consumer Personality Trait, Brand Personality And Brand Loyalty: An Empirical Study Of Toys And Video Games Buyers, Journal Of Product And Brand Management, VOL19. N1 (2010), PP.4-17