• صفحه اصلی
  • مرور
    • شماره جاری
    • بر اساس شماره‌های نشریه
    • بر اساس نویسندگان
    • بر اساس موضوعات
    • نمایه نویسندگان
    • نمایه کلیدواژه ها
  • اطلاعات نشریه
    • درباره نشریه
    • اهداف و چشم انداز
    • اعضای هیات تحریریه
    • همکاران دفتر نشریه
    • اصول اخلاقی انتشار مقاله
    • بانک ها و نمایه نامه ها
    • پیوندهای مفید
    • پرسش‌های متداول
    • فرایند پذیرش مقالات
    • اخبار و اعلانات
  • راهنمای نویسندگان
  • ارسال مقاله
  • داوران
  • تماس با ما
 
  • ورود به سامانه ▼
    • ورود به سامانه
    • ثبت نام در سامانه
  • English
صفحه اصلی فهرست مقالات مشخصات مقاله
  • ذخیره رکوردها
  • |
  • نسخه قابل چاپ
  • |
  • توصیه به دوستان
  • |
  • ارجاع به این مقاله ارجاع به مقاله
    RIS EndNote BibTeX APA MLA Harvard Vancouver
  • |
  • اشتراک گذاری اشتراک گذاری
    CiteULike Mendeley Facebook Google LinkedIn Twitter Telegram
کاوشهای مدیریت بازرگانی
مقالات آماده انتشار
شماره جاری
شماره‌های پیشین نشریه
دوره دوره 10 (1397)
دوره دوره 9 (1396)
دوره دوره 8 (1395)
شماره شماره 16
شماره شماره 15
دوره دوره 7 (1394)
دوره دوره 6 (1393)
دوره دوره 5 (1392)
دوره دوره 4 (1391)
دوره دوره 3 (1390)
دوره دوره 2 (1389)
دوره دوره 1 (1388)
کریمی علویجه, محمدرضا, افشارنژاد, مصطفی. (1395). تأثیرپذیری قصد خرید از سبک زندگی. کاوشهای مدیریت بازرگانی, 8(15), 133-163.
محمدرضا کریمی علویجه; مصطفی افشارنژاد. "تأثیرپذیری قصد خرید از سبک زندگی". کاوشهای مدیریت بازرگانی, 8, 15, 1395, 133-163.
کریمی علویجه, محمدرضا, افشارنژاد, مصطفی. (1395). 'تأثیرپذیری قصد خرید از سبک زندگی', کاوشهای مدیریت بازرگانی, 8(15), pp. 133-163.
کریمی علویجه, محمدرضا, افشارنژاد, مصطفی. تأثیرپذیری قصد خرید از سبک زندگی. کاوشهای مدیریت بازرگانی, 1395; 8(15): 133-163.

تأثیرپذیری قصد خرید از سبک زندگی

مقاله 7، دوره 8، شماره 15، بهار و تابستان 1395، صفحه 133-163  XML اصل مقاله (308 K)
نوع مقاله: مقاله پژوهشی
نویسندگان
محمدرضا کریمی علویجه1؛ مصطفی افشارنژاد 2
1استادیار دانشکده مدیریت و حسابداری، دانشگاه علامه طباطبایی، تهران
2کارشناسی ارشد مدیریت اجرایی، دانشگاه علامه طباطبایی، تهران
چکیده
هدف پژوهش حاضر بررسی رابطه بین سبک زندگی و عوامل موثر بر سبک زندگی با قصد خرید آپارتمان نوساز می‌باشد. این پژوهش از نظر هدف کاربردی و از نظر روش جمع‌آوری داده‌ها توصیفی- پیمایشی می‌باشد. جامعۀ آماری تحقیق دربرگیرندۀ متقاضیانی است که قصد خرید آپارتمان نوساز در مناطق 5،21 و 22 شهرداری تهران را داشتند، حجم نمونه برابر با 384 نفر تعیین گردید و از روش خوشه‌ای در دسترس برای نمونه‌گیری استفاده شد. داده‌ها از طریق پرسشنامه جمع آوری شدند و در نهایت با استفاده از مدل معادلات ساختاری و استفاده از نرم افزار لیزرل فرضیه‌ها آزمون شدند. در پایان تمامی فرضیات اصلی پژوهش تائید گردید. نتایج حاکی از آن است که رابطه مثبت و معناداری بین سبک زندگی و عوامل خارجی و داخلی موثر بر روی سبک زندگی با قصد خرید آپارتمان نوساز وجود دارد. ضریب بدست آمده نشان می‌دهند که بین عوامل خارجی و قصد خرید همبستگی مثبت و معناداری وجود دارد. این ضریب برابر با 43/0 می‌باشد. بعلاوه ضریب بدست آمده برای رابطه مثبت معنی‌داری بین عوامل داخلی و قصد خرید برابر با 56/0 می‌باشد. ضرایب نشان می‌دهند که عوامل داخلی نسبت به عوامل خارجی همبستگی قوی تری با قصد خرید دارند. یافته‌ها نشان داد تمامی عوامل خارجی بر اساس نتایج روی قصد خرید آپارتمان نوساز تأثیر دارند که در این میان تأثیر خانواده و طبقه اجتماعی بیشتر است و در میان عوامل داخلی تأثیر دانش و شخصیت روی قصد خرید آپارتمان نوساز تائید نشد.
کلیدواژه ها
قصد خرید؛ سبک زندگی؛ آپارتمان نوساز؛ عوامل موثر بر سبک زندگی؛ مدل معادلات ساختاری
مراجع

1- آذر، عادل و مومنی، منصور. (1381)، آمار و کاربرد آن در مدیریت، انتشارات سمت: تهران.

2- اربابی، علی محمد (1379)، از تولید به مصرف، بازاریابی، انتشارات فروردین: تهران.

3- اسماعیل پور، حسن. (1389)، نقش بسته‌بندی بر تصمیم‌گیری خرید، فصلنامه صنعت و کارآفرینی، شماره51.

4- میرزایی، غلامرضا. آشتیانی، علی و احمدی، خدابخش. (2014)، پیش بینی سبک زندگی بر اساس ویژگی‌های شخصیتی، مجله علوم رفتاری، شماره 2، صص 177-184.

5- خویه، علی و احمدی، فهیمه. (1389)، "بازاریابی املاک و مستغلات". تهران: نشر دیدار، چاپ اول.

6- سوداگرانه. روزنامه کیهان. 1387.

7- قدرتی، علی. (1391)، عوامل مرتبط با احساس آسایش سالمندان.

8- موون جان سی و مینور میشیل اس (1381)، رفتار مصرف‌کننده( جلد اول ) ، ترجمه عباس صالح اردستانی، تهران ، نشر آن.

9- هاوکینز، دل، بست،راجر و کانی، کنث. (1385)، "رفتار مصرف‌کننده"، ترجمه احمد روستا و عطیه بطحایی، تهران: انتشارات سارگل، چاپ اول.

10- هومن، حیدر علی.(1384)، "مدل یابی معادلات ساختاری با کاربرد نرم افزار لیزرل"، تهران: نشر سمت.

1- Assael, H. (1998). "Consumer Behavior and Marketing Action , Cincinnati". Ohio:South-western.

2- Ariyawansa, R. G. (2007). An empirical study of consumer behavior in housing market in colombo, Journal of built-enviroment, Sri Lanka,vol.08.pp:73-91.

3-Bauer, R.A. , & Greyser,S.A. (1968). Advertising in America: The Consumer View.Boston: Harvard University Press.

4- Beamish ,O. , Goss,R. ,& Lee, H.(2007). Influence of Lifestyle on Housing Preferences of Multifamily Housing Residents. Housing and Society.vol.34.no.1.

5-Beamish, O. , Goss,R. , & Emmel,J. (2001). Influence of Lifestyle on Housing Preferences, Housing and Society,28(1),pp:1-28.

6-Bell,W. (1968).The City,The Suburb and a Theory of Social Choice,The New Urbanization, pp:132-168.

7-Blackwell, R.D. , Miniard,P.W. , & Engel,J.F.(2001)."Consumer Behavior", Troy, Mo: Harcourt College Publishers .

8- Blackwell, R.D. , Miniard,P.W. , & Engel,J.F.(2006)."Consumer Behavior ",Thomson South Western: Mason,Usa.

9- Boyd,H.W. ,& Levy,S.J.(1967).Promotion: A Behavioral View,Prentice Hall Publication, Englewood Cliff's,N.J.

10-Cutler,V.F.(1974).Personal and Family Values in the Choice of A Home,Cornell University Ithaca,NY.

11- Demby,E.H.(1994)."Psychographics Revisited: The birth of  a technique ". Journal of  marketing Research:Vol.6,No.2,pp:26-29.

12- Fishbein & Ajzen.(1980)."Understanding Attitude and Predicting Social Behavior Prentice –Hall,Inc., Englewood Cliffs,NJ.

13- Gibler,K.(1998).consumer behavior applications to real estate education,Journal of Real Estate Practice and Education,vol.06,no.01,pp:63-83.

14- Gilber,G.E. , and Warren,W.E. (1995). "Psychographic Constructs and Demographic Segments", Psychology & Marketing .pp:223-237.

15- Harkar,Talha. , Kaynak,Erdener.(2008).Life-Style Oriention of Rural US and Canadian Consumers, Asia Pacific Journal of Marketing and Logistics ,Vol.20,No.4,pp:433-454.

16- Hawkins,D.I. , Mothersbaugh,D.L , and Best,R.J. (2009).Consumer Behavior.Mc Graw-Hill.

17- Jayasree,K.(2011).Lifestyle_A Tool for Understanding Buyer Behavior,International Journal of Economics and Management,5(1),pp:283-298.

18- Jones,M.D.(1982).Property Applied Psychographics add Marketing Segmentation: A Multivariate Analysis,Management and Changes,3(2),pp:99-118.

19- Kim,D.J. , Ferriin,D.L. , & Rao,H.R.(2008)."A  Trust-Based Consumer Decision Making Model in Electronic Commerce: The role of trust and perceived risk  and their antecedents",Journal of Decision Support System , Vol.8,pp:544-564.

20- Keller,G. , Jenks,D. , & Papason,J.(2007).Shift: How Top Real Estate Agents Tackle Tough Times, Millionaire Real Estate Press.

21- Koklic &Vida.(2009). consumer home buying behavior,International Journal of Managing Global Transitions,vol.07,no.1,pp:77-98.

22- Kurtz,Dave. (2010). Contemporary marketing mason, OH:South-Western cengage learning.

23- Lan,H. (2011).A study on housing preference of young households,KTH Architecture and The Build Enviroment,no.98.

24- Lassal,d. & britton,t.a. (2003). Priceless: Turning ordinary products  into extraordinary experiences boston: Harvard business school press.

25- Lazer,William.(1963).Symbolism and Lifestyle, In Toward Scientific Marketing(ed), American Marketing Association,Chicago,pp:140-149.

26- Lee,Hyun-Jeong.(2009). Influence of  Llifestyle on Housing Preferences of Multifamily Housing Residents,Virginia Polytechnic Institute,Blacksburg,VA.

27- Lou,Q. , James,P.T.(2012).Influences on the Buying Behavior of Purchasing Commercial Housing in Nanning City,Journal of Management and Marketing Research.

28- Mc Crae,R. , Costa,JR. , Ostendorf,F. , Angleitner,A. , Hrebickova,M. , Avia,m. , et al. , (1986). "Nature over nurture : Temperament Personality and life span development". Journal of personality and social psychology.78(1),pp:173-186.

29- Rainwater,L. , Coleman,P. ,& Hndel,J.(1959).WorkingMan's Wife,Ocean's Publications: N.Y.

30- Solomon, M.Bamossy, Askegard, G.S. & Hogg, S.M.(2006). Consumer Behavior: A European Perspective, Prentice-Hall, Englewood cliffs, NJ.

31- Solomon, M.R.(2011).Consumer Behavior,10th Edition, Prentice Hall,PTR.

32- Teck-Hong, Tan.(2011).Neighborhood preferences of house buyers, International Journal of Housing Markets and Analysis,vol.04,no.1,pp:58-69.

33- Tsiotsou, Rodoula.(2005)."Perceived Quality Levels and Their Relation to Involvement, Satisfaction and Purchase Intentions", Marketing-Bulletin,16, Research note 4.

34- Walker, Orville C. (2003).Marketing Strategy: A Decision-Focused Approach, Mc Graw-Hill/Irwin Series in Marketing.

آمار
تعداد مشاهده مقاله: 1,418
تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 2,183
صفحه اصلی | واژه نامه اختصاصی | اخبار و اعلانات | اهداف و چشم انداز | نقشه سایت
ابتدای صفحه ابتدای صفحه

Journal Management System. Designed by sinaweb.