• صفحه اصلی
  • مرور
    • شماره جاری
    • بر اساس شماره‌های نشریه
    • بر اساس نویسندگان
    • بر اساس موضوعات
    • نمایه نویسندگان
    • نمایه کلیدواژه ها
  • اطلاعات نشریه
    • درباره نشریه
    • اهداف و چشم انداز
    • اعضای هیات تحریریه
    • همکاران دفتر نشریه
    • اصول اخلاقی انتشار مقاله
    • بانک ها و نمایه نامه ها
    • پیوندهای مفید
    • پرسش‌های متداول
    • فرایند پذیرش مقالات
    • اخبار و اعلانات
  • راهنمای نویسندگان
  • ارسال مقاله
  • داوران
  • تماس با ما
 
  • ورود به سامانه ▼
    • ورود به سامانه
    • ثبت نام در سامانه
  • English
صفحه اصلی فهرست مقالات مشخصات مقاله
  • ذخیره رکوردها
  • |
  • نسخه قابل چاپ
  • |
  • توصیه به دوستان
  • |
  • ارجاع به این مقاله ارجاع به مقاله
    RIS EndNote BibTeX APA MLA Harvard Vancouver
  • |
  • اشتراک گذاری اشتراک گذاری
    CiteULike Mendeley Facebook Google LinkedIn Twitter Telegram
کاوشهای مدیریت بازرگانی
مقالات آماده انتشار
شماره جاری
شماره‌های پیشین نشریه
دوره دوره 11 (1398)
دوره دوره 10 (1397)
دوره دوره 9 (1396)
دوره دوره 8 (1395)
دوره دوره 7 (1394)
دوره دوره 6 (1393)
دوره دوره 5 (1392)
دوره دوره 4 (1391)
دوره دوره 3 (1390)
شماره شماره 6
شماره شماره 5
دوره دوره 2 (1389)
دوره دوره 1 (1388)
محقر, علی, نوری, مژگان, میر کاظمی مود, محمد, سرابی, نیما. (1390). انتخاب تأمین کنندگان شرکت های مهندسی و ساخت. کاوشهای مدیریت بازرگانی, 3(6), 23-50.
علی محقر; مژگان نوری; محمد میر کاظمی مود; نیما سرابی. "انتخاب تأمین کنندگان شرکت های مهندسی و ساخت". کاوشهای مدیریت بازرگانی, 3, 6, 1390, 23-50.
محقر, علی, نوری, مژگان, میر کاظمی مود, محمد, سرابی, نیما. (1390). 'انتخاب تأمین کنندگان شرکت های مهندسی و ساخت', کاوشهای مدیریت بازرگانی, 3(6), pp. 23-50.
محقر, علی, نوری, مژگان, میر کاظمی مود, محمد, سرابی, نیما. انتخاب تأمین کنندگان شرکت های مهندسی و ساخت. کاوشهای مدیریت بازرگانی, 1390; 3(6): 23-50.

انتخاب تأمین کنندگان شرکت های مهندسی و ساخت

مقاله 2، دوره 3، شماره 6، پاییز و زمستان 1390، صفحه 23-50  XML اصل مقاله (599 K)
نوع مقاله: مقاله پژوهشی
نویسندگان
علی محقر1؛ مژگان نوری2؛ محمد میر کاظمی مود2؛ نیما سرابی* 2
1دانشیار دانشکده مدیریت دانشگاه تهران
2دانشجوی کارشناسی ارشد دانشکده مدیریت دانشکده تهران
چکیده
روش های گوناگونی به منظور کمک به تصمیم گیرندگان خرید برای رو در رو شدن با پیچیدگی های انتخاب یک تأمین کننده مناسب در ادبیات تحقیق پیشنهاد شده است. اما این روش ها غالباً نگاهی تک بعدی و منفرد به فر آیند انتخاب تأمین کننده دارند. همچنین، این روش ها معمولاً، ابهام و عدم اطمینان موجود در مسأله انتخاب تأمین کننده را در نظر نمی گیرند. هدف این مقاله نیز پیشنهاد یک رویکرد چند مرحله ای جامع به منظور انسجام بخشی به فرآیند انتخاب تأمین کننده است. در این رویکرد، سعی شده است ابهام موجود در فرآیند انتخاب که ناشی از استفاده از داده های خشک عددی است به حداقل برسد. این رویکرد مبتنی بر روش Fuzzy QFD است که در آن، به منظور انتخاب تأمین کننده، از مفهوم خانه کیفیت که از ابزارهای رویکرد توسعه کارکرد کیفیت محسوب می شود استفاده شده است. از یک الگوریتم فازی به منظور تعریف متغیرهای زبانی برای بیان اهمیت نسبی متغیرهای درونی (WHAT) و بیرونی (HOW) خانه کیفیت و رابطه آنها با یکدیگر بهره برداری شده است. برای نشان دادن کاربردی بودن رویکرد پیشنهادی، یک مطالعه موردی نیز ارائه شده است. نتایج حاصل از مطالعه موردی علاوه بر رتبه بندی و انتخاب تأمین کنندگان نهایی، نشان می دهد که منابع انسانی و زیرساخت ها و فن آوری مهم ترین معیارهای ارزیابی تأمین کننده و کیفیت فنی و کارکردی محصول و وجود خدمات پس از فروش برای محصول، مهم ترین ویژگی های محصول از نظر سازمان مورد مطالعه هستند.
کلیدواژه ها
زنجیرۀ تأمین؛ شرکت های مهنسی و ساخت؛ خانۀ کیفیت؛ تئوری مجموعه‌های فازی
عنوان مقاله [English]
Selecting Suppliers in Manufacturing and Engineering Companies
نویسندگان [English]
ali mohaghar1؛ mozhgan nouri2؛ mohammad mirkazemi mood2؛ nima sarabi2
چکیده [English]
Because of the increasing importance of suppliers to achieve competitive advantages, literature proposes different methods to help decision makers to face the complexity of the supplier selection process. However, these methods often face with this process as a single and one-dimensional problem. Also, these methods do not consider unreliability and ambiguity of supplier selection problem. But, supplier selection process needs a multi stage approach. This paper intends to propose a comprehensive multi stage approach to integrating supplier selection process. This approach tries to decrease ambiguity of this problem by using Fuzzy QFD approach and the concept of House of Quality. A Fuzzy algorithm is used to defining linguistic variables to express relative importance of inner variables (WHATs) and outer variables (HOWs) of house of quality and their interrelations. Finally, a case study is presented to illustrate this approach is applicable. In addition to ranking and selecting final supplier, the findings of study show human resource, infrastructures, and IT are the most important criteria to evaluating suppliers and technical and functional quality and after sale services of product are the most characteristics of product.
کلیدواژه ها [English]
supply chain, Supply selection, Manufacturing and Engineering companies, House of Quality, Fuzzy set Theory
مراجع
آمار
تعداد مشاهده مقاله: 2,898
تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 439
صفحه اصلی | واژه نامه اختصاصی | اخبار و اعلانات | اهداف و چشم انداز | نقشه سایت
ابتدای صفحه ابتدای صفحه

Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

Journal Management System. Designed by sinaweb.