• صفحه اصلی
  • مرور
    • شماره جاری
    • بر اساس شماره‌های نشریه
    • بر اساس نویسندگان
    • بر اساس موضوعات
    • نمایه نویسندگان
    • نمایه کلیدواژه ها
  • اطلاعات نشریه
    • درباره نشریه
    • اهداف و چشم انداز
    • اعضای هیات تحریریه
    • همکاران دفتر نشریه
    • اصول اخلاقی انتشار مقاله
    • بانک ها و نمایه نامه ها
    • پیوندهای مفید
    • پرسش‌های متداول
    • فرایند پذیرش مقالات
    • اخبار و اعلانات
  • راهنمای نویسندگان
  • ارسال مقاله
  • داوران
  • تماس با ما
 
  • ورود به سامانه ▼
    • ورود به سامانه
    • ثبت نام در سامانه
  • English
صفحه اصلی فهرست مقالات مشخصات مقاله
  • ذخیره رکوردها
  • |
  • نسخه قابل چاپ
  • |
  • توصیه به دوستان
  • |
  • ارجاع به این مقاله ارجاع به مقاله
    RIS EndNote BibTeX APA MLA Harvard Vancouver
  • |
  • اشتراک گذاری اشتراک گذاری
    CiteULike Mendeley Facebook Google LinkedIn Twitter Telegram
کاوشهای مدیریت بازرگانی
مقالات آماده انتشار
شماره جاری
شماره‌های پیشین نشریه
دوره دوره 11 (1398)
دوره دوره 10 (1397)
دوره دوره 9 (1396)
دوره دوره 8 (1395)
دوره دوره 7 (1394)
دوره دوره 6 (1393)
دوره دوره 5 (1392)
دوره دوره 4 (1391)
دوره دوره 3 (1390)
شماره شماره 6
شماره شماره 5
دوره دوره 2 (1389)
دوره دوره 1 (1388)
نجم روشن, سعید, نصراللهی, زهرا, طباطبایی نسب, سید محمد. (1390). شناسایی و رتبه بندی عوامل مؤثر بر حسن شهرت شرکت های لوازم خانگی. کاوشهای مدیریت بازرگانی, 3(6), 75-104.
سعید نجم روشن; زهرا نصراللهی; سید محمد طباطبایی نسب. "شناسایی و رتبه بندی عوامل مؤثر بر حسن شهرت شرکت های لوازم خانگی". کاوشهای مدیریت بازرگانی, 3, 6, 1390, 75-104.
نجم روشن, سعید, نصراللهی, زهرا, طباطبایی نسب, سید محمد. (1390). 'شناسایی و رتبه بندی عوامل مؤثر بر حسن شهرت شرکت های لوازم خانگی', کاوشهای مدیریت بازرگانی, 3(6), pp. 75-104.
نجم روشن, سعید, نصراللهی, زهرا, طباطبایی نسب, سید محمد. شناسایی و رتبه بندی عوامل مؤثر بر حسن شهرت شرکت های لوازم خانگی. کاوشهای مدیریت بازرگانی, 1390; 3(6): 75-104.

شناسایی و رتبه بندی عوامل مؤثر بر حسن شهرت شرکت های لوازم خانگی

مقاله 4، دوره 3، شماره 6، پاییز و زمستان 1390، صفحه 75-104  XML اصل مقاله (481 K)
نوع مقاله: مقاله پژوهشی
نویسندگان
سعید نجم روشن* 1؛ زهرا نصراللهی2؛ سید محمد طباطبایی نسب2
1دانشجوی دکتری مدیریت بازرگانی؛ دانشگاه پیام نور؛ مرکز تحصیلات تکمیلی تهران
2استادیار دانشکده مدیریت و اقتصاد دانشگاه یزد
چکیده
یکی از ویژگی های مهم محصولات و خدمات که از گذشته های بسیار دور، چه در عرصه های فردی، چه اجتماعی و چه در کسب و کار باعث سرآمدی نسبت به دیگران بوده، حسن شهرت است. هدف از انجام این پژوهش، معرفی حسن شهرت و مزایای رقابتی آن در عرصة کسب و کار و رتبه بندی عوامل مؤثر بر حسن شهرت در صنعت لوازم خانگی ایران است. این رتبه بندی با استفاده از پرسشنامة مدل توسعه یافتة شهرت فامبران[1] و به کارگیری داده های به دست آمده در تکنیک تاپسیس فازی، از دو دیدگاه مدیران و مشتریان این صنعت انجام می شود. در نتایج به دست آمده از این تحقیق، تفاوت ها و مشترکات عوامل مؤثر بر شهرت از دو دیدگاه مدیران و مشتریان مشخص شده است. همچنین، برای این عوامل، سه دسته به ترتیب اولویت مشخص شده است تا مدیران بتوانند با استفاده از آنها، به ارتقای شهرت شرکت خود بپردازند.



[1] Fombrun.
کلیدواژه ها
شهرت شرکت؛ مزیت رقابتی؛ دارایی غیر ملموس؛ تاپسیس فازی؛ صنعت لوازم خانگی ایران. 
عنوان مقاله [English]
Identifying & Prioritizing Effective Parameters on Corporate Reputation in Home Appliances Industry
نویسندگان [English]
Saeid Najm Roshan1؛ zahra nasrollahi2؛ seyed mohammad tabatabaee nasab2
چکیده [English]
One of the important characteristics of products & services since bygone to now, either in individual, social or business fields, for outstanding among others has been reputation. This research tries to introduce reputation, describes its advantages and determines the affecting factor on reputation in Iran home appliances industry & ranking them using fuzzy Topsis. This technique uses two groups as decision makers; customers & managers. Results show both different & common attitudes towards reputation among customers & managers. Besides, these factors are classified in three categories so that managers can use them as guideline to promote corporate reputation.
کلیدواژه ها [English]
Corporate Reputation, Competitive Advantage, Intangible Asset, Fuzzy TOPSIS, Iran Home Appliance Industry
مراجع
آمار
تعداد مشاهده مقاله: 3,533
تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 746
صفحه اصلی | واژه نامه اختصاصی | اخبار و اعلانات | اهداف و چشم انداز | نقشه سایت
ابتدای صفحه ابتدای صفحه

Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

Journal Management System. Designed by sinaweb.