1- آقازاده، هاشم. (1387). "طراحی مدل استراتژیک بازارگرایی بانکهای تجاری ایران به منظور رقابتپذیری در صنعت بانکداری کشور". رسالهی دکتری، دانشکده مدیریت، دانشگاه تهران.
2- آقازاده، هاشم؛ مهرنوش، مینا. (1389). "مقیاس بومی بازارگرایی بانکهای تجاری ایران". نشریه چشمانداز مدیریت بازرگانی، شماره 2، پیاپی 35، ص 143-119.
3- آقازاده، هاشم؛ مهرنوش، مینا. (1390). "طراحی و سنجش مقیاس بومی ایجاد ارزش در بانکهای تجاری کشور". فصلنامه مدیریت بازرگانی، دوره 3، شماره 7، ص 18-1.
4- جفره،منوچهر؛ ممقانی، علیرضا. (1386). "برنامهریزی استراتژیک منابع انسانی در سازمانهای چند ملیتی و چند فرهنگی". نشریه ندای دانشگاه تهران.
5- خانلری، امیر. (1385). "ارائه مدلی مفهومی جهت سنجش بلوغ مدیریت ارتباط با مشتری در سازمانهای فناوری اطلاعات". پایاننامه کارشناسی ارشد، دانشکده مدیریت، دانشگاه تهران.
6- داوری، علی؛ رضازاده، آرش. (1392). "مدلسازی معادلات ساختاری با نرمافزار PLS". تهران، ناشر: انتشارات جهاد دانشگاهی، چاپ اول.
7- سرمد، زهره؛ بازرگان، عباس؛ حجازی، الهه. (1387). "روشهای تحقیق در علوم رفتاری". تهران. چاپ شانزدهم: نشر آگه.
8- سید حسینی، سید محمد؛ ایرانبان، سید جواد. (1383). "استراتژی توسعه محصول جدید: رویکردها و یافتهها". فصلنامه دانش مدیریت، شماره 64، ص 105-81.
9- کلانتری، خلیل. (1388). "مدلسازی معادلات ساختاری در تحقیقات اجتماعی، اقتصادی (با برنامه لیزرل و سیمپلیس)". تهران، انتشارت: فرهنگ صبا.
10- مسیحخواه، فاطمه. (1390)."بسط و بکارگیری مدلی برای بهبود فرایند توسعه محصول جدید با تاکید بر شناسایی شاخصهای کلیدی در صنعت لبنیات، مورد مطالعه: شرکت فرآوردههای لبنی کاله". پایاننامه کارشناسی ارشد، دانشکده مدیریت، دانشگاه تهران.
11- مومنی، منصور؛ قیومی، علی. (1391). "تحلیلهای آماری با استفاده از SPSS". تهران، ناشر: مولف، چاپ ششم.
12- نورینیا، رضا. (1391)."تعیین سطح موجود گرایش به بازار در شرکت ملی نفت ایران (شمنا)". پایاننامه کارشناسی ارشد،دانشکده مدیریت، دانشگاه تهران.
13- Baker, W. E., &Sinkula, J. M. (2005). Environmental marketing strategy and firm performance: effects on new product performance and market share. Journal of the Academy of Marketing Science, 33(4), 461-475.
14- Cheng, C. C., &Krumwiede, D. (2012). The role of service innovation in the market orientation—new service performance linkage. Technovation, 32(7), 487-497.
15- Day, G. S. and Wensley, R. (1988); “Assessing Advantage: A Framework for Diagnosing Competitive Superiority”, Journal of Marketing, no. 52(2), pp. 1-20.
16- Deshpande, R., Farley, J. U., & Webster Jr, F. E. (1993). Corporate culture, customer orientation, and innovativeness in Japanese firms: a quadrad analysis. The journal of Marketing, 23-37.
17- Dess, G. G., & Davis, P. S. (1984). Porter's (1980) generic strategies as determinants of strategic group membership and organizational performance. Academy of Management journal, 27(3), 467-488.
18- Frambach, R. T., Prabhu, J., &Verhallen, T. M. (2003). The influence of business strategy on new product activity: The role of market orientation.International Journal of Research in Marketing, 20(4), 377-397.
19- Gatignon, H., &Xuereb, J. M. (1997). Strategic orientation of the firm and new product performance. Journal of Marketing Research (JMR), 34(1).
20- Henard, D. H., & Szymanski, D. M. (2001). Why some new products are more successful than others. Journal of marketing Research, 38(3), 362-375.
21- Homburg, C., &Pflesser, C. (2000). A multiple-layer model of market-oriented organizational culture: measurement issues and performance outcomes. Journal of marketing research, 37(4), 449-462.
22- Hooley, G. J., Greenley, G. E., Cadogan, J. W., &Fahy, J. (2005). The performance impact of marketing resources. Journal of Business Research,58(1), 18-27.
23- Hulland, J. (1999). Use of partial least squares (PLS) in strategic management research: a review of four recent studies. Strategic management journal, 20(2), 195-204.
24- Kohli, A. K., &Jaworski, B. J. (1990). Market orientation: the construct, research propositions, and managerial implications. The Journal of Marketing, 1-18.
25- Miles, R. E., Snow, C. C., Meyer, A. D., & Coleman, H. J. (1978). Organizational strategy, structure, and process. Academy of management review, 3(3), 546-562.
26- Mintzberg, H. (1973). Strategy-Making in Three Modes. California management review, 16(2).
27- Narver, J. C., & Slater, S. F. (1990). The effect of a market orientation on business profitability. The Journal of Marketing, 20-35.
28- Porter, M. E. (1980). Competitive strategy. New York: The Free Press.
29- Porter, M. E. (1991). Towards a dynamic theory of strategy. Strategic management journal, 12(S2), 95-117.
30- Porter, M. E. (1996). What is strategy? Harvard Business Review, 74(6), 61– 80.
31- Ruekert, R. W. (1992). Developing a market orientation: an organizational strategy perspective. International journal of research in marketing, 9(3), 225-245.