چشمانداز: قرار گرفتن در صدر نشریات دو زبانه (فارسی و انگلیسی) پر استناد در حوزه کاوشهای مدیریت بازرگانی.
ماموریت: ارتقاء قابلیت ها و توسعه مرزهای دانش حوزه کاوشهای مدیریت بازرگانی به شرح زیر:
ـ تبیین فلسفه و روش شناسی کاوشهای مدیریت بازرگانی؛
ـ نظریه پردازی، تولید الگو و مدلسازی برای دانش مدیریت بازرگانی با گرایشهای آن؛
ـ بسترسازی شیوه های کاربردی کردن یافته های کاوشهای مدیریت بازرگانی؛
ـ فراهم ساختن زمینه های توسعه مطالعات بین رشته ای حوزه کاوشهای مدیریت بازرگانی؛
ـ مرجع بهره گیری محققان و مسؤلان برای راهیابی و حل مسائل مدیریت و برنامه ریزی بازرگانی.
اهداف: اهداف دوفصلنامه به شرح زیر است:
ـ تبیین رشد و توسعه کاوشهای مدیریت بازرگانی در حوزهها علمی؛
ـ توسعه نظاممند خلاقیت و نوآوری برای گسترش ظرفیتهای کسب، ایجاد، تولید و خلق، تسهیم و بهرهگیری از ایدهها، نظریهها، الگوها، مدلها، ساختارها، فرایندها، سازوکارها، رفتارها و عملکردهای نوین در علوم مدیریت بازرگانی؛
ـ ارتقای بنیانهای پایدار برای نشر دانش مدیریت و برنامهریزی بازرگانی در کشور؛
ـ تلاش برای گسترش انگیزهها و اشتیاق محققان جهت نشر دستاوردهای پژوهشی؛
ـ تعالی رشتههای بازرگانی با تخصصهای مرتبط.
حوزههای علمی نشریه
- تدوین ایدهها و نظریههای نوین و اصیل با آموزههای پژوهشی حوزهها و قلمروهای مدیریت بازرگانی؛
- پرورش و توسعه مفاهیم، الگوها، مدلها و راهبردهای مدیریت بازرگانی با گرایشهای مرتبط در قلمروهای فعالیتی بنگاهها؛
- تدوین، بهبود و توسعه ساختار، سازوکارها و فرایندهای بازرگانی متناسب با حوزههای مرتبط؛
- طراحی و تبیین کارکردهای مدیریت بازرگانی برای بنگاهها و نهادهای بخش خصوصی و عمومی در حوزههای درون و برون محیطی، ملی، منطقهای و بینالمللی؛
- تدوین و توسعه راهبردهای تعالی حوزههای علمی و تجربی مدیریت بازرگانی؛
- تدوین و توسعه برنامههای عملیاتی، سازوکارها و فرایندهای ارزیابی و کنترل حوزههای علمی و تجربی مدیریت بازرگانی.