[1] آجرلو، نصیبه. "الگویی جهت تعیین ارزش چرخه عمر مشتریان (CLV) در بانک ملت"، پایان نامه کارشناسی ارشد، مؤسسه عالی بانکداری ایران، 1388.
[2] آذر، عادل و رجب زاده، علی. تصمیم گیری کاربردی (رویکرد MADM)، تهران، نگاه دانش، 1381.
[3] اسلامی علیشاه، حسن. مهارت های بازاریابی در شعب بانک ها، بانک مسکن، ماهنامه اقتصادی، خبری و اجتماعی، شماره92، 1387.
[4] امیری، فهیمه. "بررسی رفتار مشتریان در استفاده از ابزارهای بانکداری الکترونیک با رویکرد داده کاوی (مورد کاوی: بانک صادرات ایران)"، پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشکده علوم اجتماعی و اقتصاد دانشگاه الزهرا (س)، 1388.
[5] خواجوند، محبوبه. "بخش بندی مشتریان بر اساس چرخه طول عمر مشتریان"، پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی، 1389.
[6] غضنفری،م.، علیزاده،س. و تیمور پور،ب. "داده کاوی و کشف دانش"، انتشارات دانشگاه علم و صنعت ایران، 1387.
[7] قدسی پور، حسن. فرایند تحلیل سلسله مراتبی(AHP)، تهران: مرکز نشر دانشگاه صنعتی امیرکبیر، 1379.
[8] گلچین فر، شادی و بختایی، امیر. مدیریت ارتباط با مشتری(CRM)، بانک مقالات فارسی،2007.
[9] [http://www.irmi.ir/tadbir-172/article-172/10.asp1]
[10]نوروزی، اشرف، "شناسایی و پیش بینی نرخ رویگردانی مشتری به کمک تکنیک های داده کاوی (مورد کاوی: بانک کشاورزی)".پایان نامه کارشناسی ارشد، ذانشگاه تربیت مدرس، 1388.
[11]Bult,J.R. and Wansbeek, T, “Optimal selection for direct mail”. Marketing Science, 14, 378-395, 1995.
[12]Cheng Y., Yang,K.J. and Ting,T.M. “Knowledge discovery on RFM model using Bernoulli sequence”. Expert System with Applications,36, 5866-5871, 2009.
[13]Cheng,C.H. and Chen,Y.S., “Classifying the Segmentation of Customer Value via RFM Model and RS Theory”. System with Applications,(36), 4176-4184, 2009.
[14]Fader,P.S., Hardie,B.G.S. and Berger,P.D., “Customer-Base Analysis with Discrete-Time Transaction Data”. Unpublished working paper,2004.
[15]Haenlien,M.,Kaplan,A.M.and Beeser, A.J., “A Model to Determine Customer Lifetime Value in a Retail Banking Context”. European Management Journal, 221-234,(3),2007.
[16]Han,J. and Kamber,M., “Data mining: Concepts and Techniques”, CA: Morgan Kaufmann, San Francisco, 2006.
[17]Imielinski,T. and Virmani,A., “MSQL–query language for data mining applications”, Data mining and Knowledge Discovery Journal, 1999.
[18]Kumar,V., Denish Shah and Rejkumar V., “Managing Retailer Profitability-One Customer at a Time!”, Journal of Retailing, No. 82, 277-294, 2010.
[19]Larose,D.T. “Data mining methods”. John Wiley & Sons Inc., Hoboken, New Jersey, 2006.
[20]Liu,D.R.,and Shih,Y.Y. “Integrating AHP and Data mining for Product Recommendation Based on Customer Lifetime Value”, Information & Management, 42,387-400,2005.
[21]Mutanen, T., “Customer Churn Analysis, A Case Study”, Research Report, No.VTT-R-01184-06, 2006.
[22]Ngai,E.W.T., Xiu,L. and Chau,D.C.K., “Application of Data Mining Techniques in Customer Relationship Management: A literature review and classification”, Expert System with Applications, 36, 2592-2602, 2009.
[23]Peppers,D., Rogers,M., and Dorf,R., “Is your company ready for one-to-one marketing”, Harvard BusinessReview 77,151-160,1999.
[24]Reinartz, W.J., Thomas, J.S. and Kumar,V., “Balancing Acquisition and Retention Resources to Maximize Customer Profitability”, Journal of Marketing,69,63-79,2005.
[25]Saaty,T.L., “Fundamentals of Decision Making and Priority Theory with the Analytic Hierarchy Process”, RWS publications, Pittsburgh, PA, 1994.
[26]Tan,P.N., Steinbach,M. and Kumar, V., “Introduction to Data Mining”, Pearson education, 2005.
[27]Thomas,J. “A Methodology for Linking Customer Acquisition to Customer Retention”, Journal of Marketing Research, 38(2),262-268,2001.
[28]Van den Poel,D. and Bart,L. “Customer attrition analysis for financial services using proportional Hazard models”, European Journal of Operational Research,157, 196-217, 2004.