- انصاری، منوچهر، رحمانی، یوشانلوئی حسین ، رحمانی، کمال الدین ، پاسبانی، محمد، عسگری، محمدعلی، (1392)، "ارائه مدل مفهومی تأثیر موفقیت پیاده سازی مدیریت دانش بر کسب مزیت رقابتی در شرکتهای کوچک و متوسط .(SMEs) فصلنامه مدیریت بازرگانی دانشگاه تهران، دوره 5، شماره 1، بهار 92، ص 40 تا 21.
- اعرابی، سیدمحمد، (1376)،" طراحی ساختار سازمانی"، دفتر پژوهشهای فرهنگی، تهران.
- چاوشی، کاظم، جوادی پور، مهنوش (1392) "بررسی رابطه هوشمندی رقابتی و عملکرد شرکتهای پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران". چشمانداز مدیریت بازرگانی، شماره 9- بهار، 81- 97.
- حاجی کریمی، عباسعلی، فرج اله، رحیمی (1389)." تأثیر سرمایهگذاری منابع انسانی بر مزیت رقابتی: نقش میانجی سرمایه انسانی". چشمانداز مدیریت دولتی، 39- 25:(2)1.
- خائف الهی، احمدعلی، حسینی، سید فرهاد، غریبی، محیالدین (1388). "چگونه مدیریت استراتژیک منابع انسانی از طریق کسب مزیت رقابتی و بازارمحوری به ارتقای عملکرد سازمانی منجر میشود؟".
چهارمین کنفرانس بینالمللی مدیریت استراتژیک.
- دیوید. فرد آر، (1386)،
"مدیریت استراتژیک" دکتر علی پارسائیان و دکتر سید محمد اعرابی، دفتر پژوهشهای فرهنگی، تهران، ، چاپ هفتم، ص 240 و 247-244.
- رابینز، استیفن، (1384)، "تئوری سازمان (ساختار، طراحی، کاربردها)"، ترجمه سیدمهدی الوانی و حسن دانایی فرد، انتشارات صفار، چاپ نهم، ص 382.
- رضایی دولتآبادی، حسین، زینلی، زهرا، شکرچی زاده، زهرا (1390). "بررسی میزان تأثیر هوشمندی رقابتی در ایجاد مزیت رقابتی". چشمانداز مدیریت بازرگانی، شماره 5- پیاپی 38- بهار، 9- 25.
- سعیدنیا، حمیدرضا، مردانی، حسین (1388). "بررسی بازارگرایی در شرکتهای کوچک و متوسط مستقر در پارک علم و فناوری استان سمنان". پژوهشهای مدیریت، شماره 80، 156- 164.
- شیخیان، علی کاظم، اکبری، مسلم، فتحی، علی (1388). "بررسی تأثیرگذاری بازاریابی و استراتژی بازاریابی بر عملکرد بانکها". اولین کنفرانس بینالمللی بازاریابی خدمات بانکی.
- فاریابی، محمد، تجویدی، رعنا، تجویدی، مینا (1390). "بررسی رابطه بازار محوری و مزیت رقابتی در گروه صنایع تراکتورسازی ایران"، فراسوی مدیریت، سال پنجم، شماره 17، 131-160.
- کاتلر، فیلیپ و گری آرمسترانگ (1385)، اصول بازاریابی، دکتر علی پارسائیان، نشر ادبستان، تهران، چاپ اول، جلد اول، 152.
- مشبکی، اصغر، زنگویینژاد، ابوذر (1387). "طراحی مدل هوشمندی رقابتی مبتنی بر هوشمندی رقابتی ساختاری- سازمانی". فصلنامه پژوهشنامه بازرگانی، شماره 49، 179- 171.
- مهری، علی، خداد حسینی، سید محمد (1383). "طراحی مدل مزیت رقابتی برای صنعت خودرو ایران". فصلنامه مدرس علوم انسانی، دوره 9، شماره 2، 212- 189.
- وظیفهدوست، حسین، قاسمی، فاطمه (1388). " تأثیر هوشمندی رقابتی بر سازمانهای تجاری کوچک و متوسط در حال تغییر". فصلنامه اقتصاد و تجارت نوین، شماره 9، 161- 143.
- Agrawal, S., Erramilli, M.K., Dev,C.S. (2003). "Market orientation and performance in service firms: role of innovation". Journal of Service Marketing, Vol.17No.1, 68-82.
- Bose, R. (2008). "Competitive Intelligent process and Tools for Intelligence Analysis". Journal of Industrial Management & Data Systems, Vol. 108 No. 4, 510-528.
- Calof, (2008). "Competitive intelligence A practitioner, academic and inter-disciplinary perspective". European Journal of Marketing, Vol. 42 No. 7/8, 717-730.
- Davis, M. (2004). "Using business intelligence for competitive advantage",CRMToday.
- Johnson, Jean L. , Kelly D. Martin,and Amit Saini(2011). “The role of a firm's strategic orientation dimensions in determining market orientation” journal of Industrial Marketing Management,vol 41, July,715-724.
- Juhari, M., and Stephens, K. (2006). "Tracing the Origins of Competitive Intelligence Throughout History". Journal of Competitive Intelligence and Management, Vol. 3 No. 4, 61-82.
- Kohli, A., and Jasworks, B.J. (1990).
- "Market orientation: the construct, research propositions and managerial implications". Journal of Marketing,Vol. 54, April, 1-19.
- Kook, J. (2002). "Web-based supports for academic activities of students on small campus in korea". interpersonal computing and technology journal.
- Kotler, P. (2000)." Marketing management, the millennium edition". Upper Saddle River, NJ: Prentice Hall.
- Liao, Chechen, Shu-Hui Chuang and Pui-Lai To(2011).” How knowledge management mediates the relationship between environment and organizational structure” Journal of Business Research 64 (2011) 728–736.
- McGonagle, J.J., and Vella, C.M. (1999). "The Intelligence Age of Competitive Intelligence", Greenwood Publishing Group, Inc., Westport, CT.
- Narver, J.C., and Slater, S.F. (1990). "The effect of a market orientation on business profitability". Journal of Marketing, Vol. 54, 20-35.
- Porter, M.P., and Millar, V.E., (1985). "How Information Gives You CompetitiveAdvantage". Harvard Business Review, USA, p. 3.
- Qiu Tianjiao. (2008). "Scanning for competitive intelligence: a managerial perspective Marketing Department, College of Business Administration, California State University, Long Beach, California, USA", European Journal of Marketing Vol. 42 No. 7/8, 814-835.
- Saayman, A., Pienaar , J., Pelsmacker , P.D., Viviers, W., Cuyvers , L., Muller, M.L., and Jegers, M. (2008). "Competitive intelligence: construct exploration, validation and equivalence". Aslib Proceedings: New Information Perspectives , 60(4), 383-411.
- Santoro M. and Gopalakrishnan S. (2000). The institutionalization of knowledge transfer activities within industry-university collaborative ventures. Journal of EngineeringT echnology Management, 17, 299-319.
- Slater and Narver,S.F. Slater and J.C. Narver. (2000). "Intelligence generation and superior customer value", J. Acad. Mark. Sci. 28 (1), 120–127.
- Vedder, R.G., Vanecek, M.T., Guynes, C.S., and Cappel, J.J. (1999). "CEO and CIO perspectives on competitive intelligence", Communications of the ACM.
- Weerawardena , Jay, O’Cassb, Aron. (2004)." Exploring the characteristics of the market-driven firms and antecedents to sustained competitive advantage. Industrial Marketing Management, 33 419– 428.
- Wright, S., and Calof, J. (2006). "Business and Marketing Intelligence". Journal of Competitive Intelligence, Vol. 40 No .5. 453-465.
- Wright, M., and Ashill, N. (1998). "A contingency model of marketing information", European Journal of Marketing, Vol.32 Nos. 1/2, 44-125.
- Zheng Zhou, Kevin, Brown, James R. Dev, Chekitan, S. (2009). "Market orientation, competitive advantage, and performance": A demand-based perspective Journal of Business Research 62 1063–1070.