- اتکینسون، ریتا ال؛ اتکینسون، ریچارد سی؛ اسمیت،ادوارد ای؛ بم، داریل ج و هوکسما، سوزان نولن (1385). زمینه روانشناسی هیلگارد. (ترجمه محمد نقی براهنی؛ بهروز بیرشک؛ مهرداد بیک؛ رضا زمانی؛ سعید شاملو؛ مهرناز شهرآرای؛ یوسف کریمی؛ نیسان گاهان؛ مهدی محی الدین و کیانوش هاشمیان). تهران، انتشارات رشد
- حمیدی زاده، محمد رضا، کریمی علویجه، محمد رضا، رضایی، مرتضی (1390). "بررسی روابط ابعاد شخصیت و ارزش ویژه برند و نقش تعدیل گری صفات اخلاقی". فصلنامه علمی – پژوهشی تحقیقات بازار یابی نوین،2(3): 50-35
- رنجبریان، بهرام، کیا، مهدی (1390). "تأثیر خصیصههای شخصیتی مصرف کننده بر اندازه مجموعه نام های تجاری مورد توجه". مدیریت بازرگانی، 3(10): 90-75
- عزیزی، شهریار، جمالی کاپک، شهرام، رضایی، مرتضی (1391)." بررسی ارتباط بین ارزش ویژه برند با همخوانی شخصیت برند و مشتری". فصلنامه علمی –پژوهشی تحقیقات بازاریابی نوین، 2(4): 81-63
- قاسمی، وحید(1392). مدلسازی معادله ساختاری در پژوهشهای اجتماعی با کاربرد Amos Graphics، تهران، جامعه شناسان
- قلی پور، آرین (1390). مدیریت رفتار سازمانی (رفتار فردی)، تهران، انتشارات سمت
- میرزایی، خلیل (1388). پژوهش، پژوهشگری و پژوهشنامه نویسی، تهران، انتشارات جامعه شناسان.
- نصیری پور، امیر اشکان، گوهری، محمود رضا، نفیسی، ابوالفضل (1389). "رابطه برند سازی و شاخص های عملکردی (بیمارستان قائم مشهد)". مدیریت سلامت، 13(41)
- Aaker, J. L. (1997). "Dimensions of Brand Personality". Journal of Marketing Research ,34(3): 347-356.
- Azoulay, A. Kapferer, J-N. (2003). "Do brand personality scales really measure brand personality?". Journal of Brand Management, 11(2): 143-155.
- Chow, S.-Y., Chen, C.-W. & Chang, W.-S. (2004). "A study of relationship between human personality and brand personality: sports shoes as an example." Chung Hua Journal of Management, 5(3): 1-16.
- Doyle, P. (1990). "Building successful brands: the strategic options". Journal of Consumer Marketing, 7(2): 5-20.
- Govers, P.C.M., Schoormans, J.P.L. (2005)."Product personality and its influence on consumer preference".Journal of Consumer Marketing, 22(4): 189 – 197
- Guo, L.-J. (2003). "The Effects of Personality Trait and Brand Personality on Brand Preference", Graduate Institute of Management Science, National Chiao Tung University,Hsinchu.
- Gutheim,V., Azusienyte, M. and Kervinen, M. (2008)."brand personality and gender – How there is a woman inside Evian and a man inside Nike – ". Master Thesis in International Marketing and Brand Management, pp. 11- 40.
- Kapferer, J-N. (2004). "The new strategic brand management: creating and sustaining brand equity long term". London, Les Editions d Organisation.
- Long-Yi Lin.(2010). "The relationship of consumer personality trait,brand personality and brand loyalty: an empirical study of toys and video games buyers". Journal of Product & Brand Management, pp. 4–17.
- Mæhle, N. and Shneor, R. (2009). "On Congruence between Brand and Human Personalities" .Journal of Product and Brand Management, 19(1): 44-53
- McCrae, R.R., Costa, P.T. Jr and Busch, C.M. (1986)."Evaluating comprehensiveness in personality systems: the California Q-set and the five-factor model." Journal of Personality, 54(2): 430-460
- Meffert, H., Burmann, C., & Koers, M. (2005). "Arkenmanagement -Identitatsorientierte Markenführung und praktische Umsetzung" .Wiesbaden, Gabler.(German)
- Ogilvy, D. (1951). Speech to American Marketing Association. Chicago: AMA Proceedings.
- Plummer, J.T. (2000). "How Personality Makes a Difference". Journal of Advertising Research, 40(6): 79-83.