1- ابزری، مهدی. رنجبریان، بهرام (1388). تاثیر بازاریابی داخلی بر بازارگرایی و عملکرد سازمانی در صنعت هتلداری. چشم انداز مدیریت، (31): ص 42-25.
2- آقازاده، هاشم. دیواندری، علی (1387). بازارگرایی و عملکرد کسب و کار در ایران. نشریه مدیریت بازرگانی، (1): 54-39.
3- آقازاده، هاشم. دیواندری، علی (1387). بررسی رابطه بین بازارگرایی و عملکرد بانکهای تجاری ایران. تحقیقات اقتصادی. (83): 40-17.
4- باقری، سیدمحمد. افضلی، شیما (1393). بررسی تاثیر گرایش به بازار مدیران بر کسب مزیت رقابتی در چارچوب ابعاد هوشمندی رقابتی و عوامل انسانی. کاوشهای مدیریت بازرگانی، 6(11): 52-27.
5- حافظنیا، محمدرضا (1377). مقدمهای بر روش تحقیق در علوم انسانی، چاپ اول، تهران، انتشارات سمت.
6- خیری، بهرام. خسروزاده، شیرین. پزشکی، شیما (1393). بررسی تاثیر بازارگرایی بر بازده عملکرد صنعت هتلداری". تحقیقات بازاریابی نوین، 166-141.
7- رجوعی، مرتضی (1390). تحلیل پیش شرطها و پیامدهای بازارگرایی در صنعت بیمه ایران: توسعه یک مدل مفهومی. پایان نامه دکتری، اصفهان، دانشگاه اصفهان.
8- رجوعی، مرتضی (1385). بررسی میزان بازارگرایی و تأثیر آن بر عملکرد مالی شرکتهای پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران. پایاننامه کارشناسی ارشد، تهران، دانشگاه امام صادق (ع).
9- رضایی دولت آبادی، حسین. خائف الهی، احمد علی (1385). مدلی برای تعیین میزان تاثیر بازارگرایی بر عملکرد کسب و کار با توجه به قابلیتهای بازاریابی در صنعت شیمیایی. فصلنامه مدرس علوم انسانی، (1): 157-131.
10- سرمد، زهره و عباس بازرگان و الهه حجازی (1382). روشهای تحقیق در علوم رفتاری، چاپ هفتم، تهران، مؤسسه انتشارات آگاه.
11- سرمدسعیدی، سهیل. جمشیدیان، محمدامین (1392). بررسی تاثیر بازاریابی داخلی بر بازارگرایی و عملکرد سازمانهای خدماتی (مطالعه موردی شعب بانک رفاه شهر اراک). مجله مدیریت بازاریابی، 18: 106-92.
12- قاسمی، وحید (1389). مدلسازی معادله ساختاری در پژوهشهای اجتماعی با کاربرد Amos"، تهران: جامعه شناسان.
13- کفاش پور، آذر. نجفی سیاهرودی، مهدی (1388). تأثیر تحقیقات بازاریابی بر عملکرد از طریق فرهنگ بازارگرایی در آژانسهای مسافرتی شهرستان مشهد. پژوهشنامه مدیریت تحول، (2): 129-111.
14- محمدیان، محمود. الله وردی، مصطفی. سلیمی، امیر (1392). بررسی تاثیر بازارگرایی صادرات و مزیت رقابتی بر عملکرد صادرات (مطالعه موردی: صادر کنندگان نمونه ایران در سال 1390). مدیریت بازرگانی، 5(4): 78-61.
15- Benito, O., Benito, J., & Munoz-Gallego, P. (2009). "Role of entreprenurship and market orientation in firm’s success", European Journal of Marketing, 43(3/4): 500-522.
16- Chiquan (2002). "Market orientation and business performance: a framework for service organizations, Special Issue on Market Orientation and Service Firm Performance", European Journal of Marketing, 36 (9/10):1154-1163.
17- Dawes, J. (2000). "Market orientation and company profitability: further evidence incorporating longitudinal data", Australian Journal of Management, 25(2): 173-200.
18- Deshpande, R., & Farley, J.U. (1998). "Measuring market orientation: generalisation and synthesis", Journal of Market-Focused Management, 2(3): 213-232.
19- Dornberger, U., & Nabi, M.N (2011). "The impact of market orientation on the performance of the Vietnamese software firms".
20- Drucker, P.F. (1954). "The practice of Management", Harper & Row, New York.
21- Harris, L.C. (1996). "Cultural obstacles to market orientation", Journal of Marketing Practice: Applied Marketing Science, 4(2): 36-52.
22- Homburg, C., & Pflesser, C. (2000). "A multiple-layer model of market-oriented organizational culture: measurement issues and performance outcomes", Journal of Marketing Research, 37(4): 449-462.
23- Hooley,G., Greenly,G., Cadogan, J., & Fah, J (2005). "The performance impact of marketing resources", Journal of Business Reseach, (58): 18-27.
24- Irving, E.D. (1995). "Marketing Quality Practices", Unpublished Dissertation, Business School, University of North Carolina, Chapel Hill.
25- Jaworski, B.J., & Kohli, A.J (1993). "Market orientation: antecedents and consequences". Journal of Marketing, 57(3):53-70.
26- Jaworski, B.J., & Kohli, A.K. (1993). "Market orientation: antecedents and consequences", Journal of Marketing, 57(3): 53-70.
27- JaworskiI, B.J., & Kohli, A. K (1990). "Market Orientation: Review, Refinement and Road Map". Journal of Market Focused Management, 23(5): 56-78.
28- Julian, c.c. (2010). "The market orientation- marketing performance relationship- the empirical link in international joint ventures". International Journal of trade and Global markets, 3(4): 414-431.
29- Kotler, P (1997). "From Sales Obsession to Marketing Effectiveness", Harvard Business Review, 55(5): 67-75.
30- Kwon, Y. (2010), Market orientation of Korean MNC subsidiaries and their Performance in the Chinese and Indian markets. International Marketing Review, 27(2):179–199.
31- Levitt, T. (1960). "Marketing myopia", Harvard Business Review, 38(4): 45-56.
32- Mahmoud, M.A. (2011). "Market Orientation and Business Performance among SMEs in Ghana". International Business Research, 4(1): 241-247.
33- Narver, J. C., & Slater S. F ( 1990). "The Effect of a Market Orientation on Business Profitability". Journal Of Marketing, 54(4): 20-36.
34- Nwokah, N. G. (2008). "Strategic market orientation and business performance: The study of food and beverages organisations in Nigeria",
European Journal of Marketing, 42(
3/4): 47-53.
35- Opeda, F.O. & Jaiyeoba, O.O. (2011)." Market Orientation: Journey from Antecedents to Business Performance in a Developing Economy ", International Journal of Business Administration, 2(4): 61-63.
36- Pelhum, M (1997). "Market orientation and performance, the moderating effects of product and customer differentiation", journal of business and industrial marketing ,12(5):27 6-296.
37- Pulendran, S., Speed, R., & Widing II, R.E. (2000). "The antecedents and consequences of market orientation in Australia", Australian Journal of Management, 25(2): 119-144.
38- 23- Raju, P.S., Lonial, S. C., & Gupta, Y. P. (1995). "Market orientation and performance in the hospital industry", Journal of Health Care Marketing, 15(4): 34-41.
39- Shapiro, B P.( 1988). " What the Hell is Market Oriented?", Harvard Business Review.
40- Slater, S.F., & Narver, J.C (1995). "Market orientation and the learning organization". Journal of Marketing, 59(3): 63-74.
41- Sorensen, H.E. (2009). "Why competitors matter for market orientation", European Journal of Marketing, 43(5/6): 735-761.
42- Vytlacil, L. (2010). "Market Orientation and Businees Performance: The Role of Positional Advantage", Phd Dissertation, Capella University, United States.