1- حسینی، میرزا حسن. باقری، سید محمد. و حسینی، سیده زهرا (1388)، "بررسی اثربخشی تبلیغات تلوزیونی بر جذب مشتران بر مبنای مدل آیدا و ارائه الگوریتم ساخت یک تیزر تبلیغاتی (مطالعه موردی: بانک رفاه)"، پژوهشهای مدیریت 5: 119-146.
2- حکیمیان، ابولقاسم (1381)، "زمان عامل مؤثر در تبلیغات"، ماهانه علمی و تخصصی روابط عمومی12: 69-68.
3- حمیدی زاده، محمد رضا. و نوریان، ذبیح اله (1392)، "تبیین و ارزیابی فرایند اثربخشی تبلیغات تلویزیونی بر جذب مشتریان (مورد پژوهی بانک صادرات ایران)"، دو فصلنامه نوآوری و ارزش آفرینی 3: 46-34.
4- درگی، پرویز (1387)، مباحث و موضوعات مدیریت بازاریابی با نگرش بازار ایران، تهران: نشر رسا.
5- ربیعی، علی. محمدیان، محمود. و برادران جمیلی، بیتا (1390)، "ارزیابی اثربخشی تبلیغات بانک پارسیان و شناسایی مهمرین عامل در افزایش اثربخشی آن درسطح شهر تهران"، مجله علمی-پژوهشی تحقیقات بازاریابی نوین 2 40-17.
6- کاتلر، ف. .کارتاجایا، ه. و ستیاوان، ا. (1390)،نسل سوم بازاریابی از محصول به مشتری و به روح انسانی، ترجمه حمید رضا ایرانی، اصغر رحمتی، چاپ اول، تهران: انتشارات آریانا.
گلچینفر، شادی. و بختائی، امیر (1384)، "سر نخ گمشده تبلیغات"، ماهنامه علمی آموزشی تدبیر 164.
7- محمدیان، محمود و آقاجان، عباس (1391). آسیب شناسی تبلیغات در ایران، تهران: انتشارات حروفیه.
8- مرادی، محمود. اکبری، محسن. خورسند نژاد، آرزو و هشیوار، رقیه (1393). "مطالعه تجربی تأثیر خلاقیت در تبلیغات بر قصد خرید: نقش واسطه گرایش به تبلیغ و گرایش به برند"، مجله تحقیقات بازاریابی نوین 4: 194-181.
9- مومنی، منصور. و فعال قیومی، علی (1386)، تحلیلهای آماری با استفاده از SPSS، تهران: کتاب نو.
1- Aduloju, S. A., Odugbesan, A. O. & Oke, S. A. (2009). "The Effects of Advertising Media on Sales of nsurance Products: A Developing-Country Case". The Journal of Risk Finance. 10(3): 210-227.
2- Aldlaigan, A. H., Buttle, F. A. (2001). "Consumer involvement in financial services: an empirical test of two measures, International Journal of Bank Marketing", 19( 6):232 – 245.
3- Bendixen, M. (1993). "Advertising Effects and Effectiveness".European Journalof Service Marketing. 27(10): 19-32.
4- Chan, L., sue, M. & Haung, Ch. (2010)." Research on TV advertising effectiveness of the Taiwan super basketball league". International Journal of Organizational Innovation. 3( 2): 199-213.
5- Cronin, J. J. & Fox , G. L. (2010). "The implications of third party customer complaining for advertising efforts". Journal of advertising. 39( 2): 21-23.
6- Drossos, D. A., Kokkinaki, F., Giaglis, G. M., Fouskas, K. G., (2014). "The effects of product involvement and impulse buying on purchase intentions in mobile text advertising". Electronic Commerce Research and Applications. 13( 6): 423–430.
Egan, J. (2007). Marketing Communications, London: Thomson.
7- Fill , Ch . (1999).Marketing communications: Contexts, content and strategies, London: Prentice Hall.
8- Goldsmith, R. E. & Laferty, B. A. (2009). "Consumer response to web site and their influence on advertising effectiveness".Intract Research: electoronic networking applications and policy. 12( 4): 318 – 328.
9- Hae-Kyong, B., Raymond, M. A., Taylor, C. R. & Sookmoon, Y. (2005). "A Comparison Of Service Quality Dimensions Conveyed In Advertisements For Service Provider In USA & Korea". International Marketing Review. 22(3): 309-326.
10- Ioannou, M., , Boukas, N., Skoufari, E. (2014). "Examining the role of advertising on the behaviour of co-operative bank consumers". Journal of Co-operative Organization and Management. 2(1): 24 – 33.
11- Karlsson, l.(2007).Advertising model & theories- How well can be transferred from text into reality?. halmstand university.
12- Leckenby, J. & Hairong, L. (2000). "Why we need the journal of interactive advertising". Journal of Nteractive Advertising. 1(1): 75-76.
13- Lovelock, C., & Jochen W. (2011). Service Marketing: People, Technology, Strategy, New Jersey: Pearson.
14- Nesbitt, J. M., Manchanda R.V., Smith, M.C., & Huhmann, B. A. (2009). "Effects of age, Need for cognition, and effective intensity on advertising effectiveness". Journal of business Research. 9(13): 1010 – 1016.
15- Park, T. (2008). Effectiveness Design of Advertisement in Handheld Devices. Dissertation for doctoral degree, Purdue University, West Lafyette India.
16- Petit, C., Dubois, C., Harand, A. & Quazzoti, S. (2011). "A new , innovative & marketable IP diagnosis to evaluate, qualify and find insights for the development of SMEs IP practices and use, based on the AIDA approach".World Patent Information. 3(5): 42-50.
17- Ramalingam, V., Palanniapan, B., Panchanatham, N., & Palanivel, S.( 2006). "Measuring advertisement effectiveness – a neural network approach". Expert Systems with Applications, 31: 159-163.
18- Sanayei, A., Shahin, A. & Amirosadat, N. (2013). "Evaluating the effectiveness of TV advertisement and analyzing its influence on attraction of saving depositaccounts of Ansar Bank in the city of Isfahan". Journal of Business Administration and Management Sciences Research.2(2): 53-058.
19- Schumacker, R. & Lomax, R. (2010). A beginner's guide to structural equation modeling, NewYork: Routledge.
20- Solomon, M. R. (2011). Consumer Behavior: Buying, Having, and Being, New Jersey: Pearson.
21- Spielmann, N. & Richard, M.-O. (2013). "How captive is your audience? Defining overall advertising involvement". Journal of Business Research, 66(1): 499-505.
22- Suvittawat, A., (2015). "Commercial Bank Service Quality: Chonburi Province, Thailand".International Journal of Management Sciences and Business Research. 4(2): 2226-8235.
23- Te’eni-Harari, T. (2014). "Clarifying the relationship between involvement variables and advertising effectiveness among young people". Journal of Consum Policy. 37: 183–203.
24- Tsang, M. M., Ho, S. C. & Liang, T. P. (2004). "Consumer Attitudes Toward Mobile Advertising:An Empirical Study", International Journal of Electronic Commerce. 8(3): 65-78.
25- Vakratsos, D. & Amber, T. (1996). "How Advertising Work? What do we really know?". Journal of Marketing, 63( 1): 24-43.
26- Wijaya, B. S. (2012),"The Development of Hierarchy of Effects Model in Advertising".International Research Journal of Business Studies. 5(1): 73-85.
27- Zaichkowsky, J. L. (1985). "Measuring the involvement inventory: Rrduction, revision and application to advertising". Journal of advertising. 23(4): 59-69.