1- بیمه مرکزی ایران، مرکز تحقیقات بیمهای، (1381)، مجموعه شاخصهای ارزیابی صنعت بیمه، گزارش مدیران 2.
2- پیرائی، خسرو و کاظمی، حسین (1383)، اندازهگیری کارآیی فنی شرکتهای بیمه در ایران بر اساس برآورد تابع مرزی تصادفی، فصلنامه پژوهش های اقتصادی ایران، شماره 18، بهار 83، صفحات 178-157
3- چیرانی، ابراهیم و فردصبوری، متین، مقایسه قدرتمندی انواع برند داخلی و خارجی از دیدگاه مشتریان محصولات لوازم خانگی در استان گیلان، مدیریت بازرگانی، دوره 3، شماره 8، تابستان 1390، صص 60 تا 41
4- حسنزاده، حمیدرضا و زارع، صادق (1388)، تبیین شاخصهای ارزیابی عملکرد شرکتهای بیمه خصوصی با استفاده از روش امتیازی متوازن با نظر خبرگان، فصلنامه علمی-ترویجی صنعت بیمه، پژوهشکده بیمه (وابسته به بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران)، شماره 91-92
5- حسنزاده، داریوش، (1385). عوامل کلیدی مالی در شرکتهای خدمات بیمهای، روزنامه دنیای اقتصاد.
6- . حسینی، سید محمود، ابوالفضلی، سید ابوالفضل و رحیمی هلری، محمد (1388). بررسی تأثیر ارزش ویژه نام و نشان تجاری بر پاسخ مصرفکننده (مطالعه موردی: نام و نشان تجاری ایرانول)، چشمانداز مدیریت، شماره 32، صفحات 28-9
7- حمیدیزاده محمدرضا، کریمی علویجه محمدرضا، رضایی مرتضی (1391). بررسی روابط ابعاد شخصیت و ارزش ویژه برند و نقش تعدیلگری صفات اخلاقی. تحقیقات بازاریابی نوین. ۲ (۳):۳۵-۵۰
8- حیدرزاده، کامبیز، غفاری، فرهاد و فرزانه، سپیده (1390). بررسی تأثیر اعتبار برند بر وفاداری مشتریان در صنعت بانکداری ایران، مجله پژوهشهای مدیریت، شماره 88.
9- داناییفرد، حسن، الوانی، سیدمهدی، آذر، عادل (1383). روششناسی پژوهش کمی در مدیریت: رویکردی جامع. انتشارات صفار.
10- دهدشتی شاهرخ، زهره، تقوی فرد، محمدتقی و رستمی، نسرین (1389). مدلی برای سنجش تأثیر قابلیت اعتماد برند بانکها بر تعهد وفاداری مشتریان، فصلنامه علوم مدیریت ایران، سال پنجم، شماره 20، صفحه 88-69
11- دیواندری، علی، حقیقی، محمد، الهیاری، اشکان و باقری، تینا (1388). بهبود ارزش ویژه برند مبتنی بر مشتری توسط ایجاد تصور از مزیتهای کارکردی و غیرکارکردی (مطالعه موردی: بانک ملت)، چشمانداز مدیریت، شماره 30، صفحات 48-29
12- رحمانسرشت، حسین و رودانی، امین (1389). انگیزشهای مؤثر بر انتخاب برندها در صنعت بیمه، فصلنامه صنعت بیمه، سال بیست و پنجم، شماره 2، شماره مسلسل 98، صفحات 3 تا 25
13- سالنامه آماری صنعت بیمه کشور سالهای 1389-1386، سایت بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایرانinsur.ir) www.cent)
14- سیدمطهری، سیدمهدی و ولیپوررکنی، جمال (1388)، رابطه بین معیارهای ارزیابی متوازن و معیارهای ارزیابی عملکرد شرکتهای بیمه (مورد نمونهای از شرکتهای بیمه در ایران)، فصلنامه علمی-ترویجی صنعت بیمه، پژوهشکده بیمه (وابسته به بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران)، شماره 91-92
16- کرباسیور، علیرضا و یاردل، سعیده (1390). ارزیابی ارزش ویژه نام ونشان تجاری و عوامل مؤثر بر آن از دیدگاه مصرفکننده (ارائه الگوی تحلیلی)، (پژوهشگر) فصلنامه مدیریت، سال هشتم، شماره 21.
17- کفاش پور آذر، فیض محمدی شیرین (۱۳۹۳). بررسی اثر تمایز و پرستیژ برند بر وفاداری مشتری به واسطه هویتیابی مشتری با برند . تحقیقات بازاریابی نوین. ۴ (۳) :۱-۱۶
18- محمدی، علی و محمد حسینی زاده، سمیه (1383). کاربرد رویکرد تلفیقی AHP/DEA در رتبهبندی نمایندگیهای بیمه ،پژوهشنامه اقتصادی 281-304
19- مهرگان، محمدرضا (1383). مدلهای کمّی در ارزیابی عملکرد سازمانها (تحلیل پوششی دادهها)، تهران.
20- میرزایی، حبیب و صفری، امیر (1388). مقدمهای بر رتبهبندی شرکتهای بیمه ایرانی، تازههای جهان بیمه، شماره 136 و 137، ص16.
21- نصیریپور، امیراشکان، گوهری، محمودرضا و نفیسی، ابوالفضل (1389). رابطه برندسازی(Branding) و شاخصهای عملکردی (بیمارستان قائم مشهد؛ 1387)، مدیریت سلامت؛ 13 (41).
1- Aaker, D. A., & joachimsthaler, E. (2006). Brand Leadership. London: free Press.
2- Adler, N & Golany, B (2001). Evaluation of deregulated airline networks using data envelopment analysis combined with principal component analysis with an application to western Europe. EuropeanJournal of Operational Research, vol.132, no. 2, pp. 18.
3- Al-Sharkas, A. A., Hassan, M. K., & Lawrence, S. (2008). The impact of mergers and acquisitions on the efficiency of the US Banking Industry: Further evidence. Journal of Business Financial Accounting, 35, 50–70.
4- Avkıran, N. K. (2006). Developing foreign bank efficiency models for DEA grounded in finance theory. Socio-Economic Planning Sciences, 40(4), 275–29.
5- Barros, Carlos Pestana, Nektarios, Milton, Assaf, A. (2010). Efficiency in Greek insurance industry. European journal of Operational Research 205, 431-436.
6- Bayraktar, Erkan, Tatoglu, Ekrem, Turkyilmaz, Ali, Delen, Dursun, Zaim, Selim (2012). Measuring the efficiency of customer satisfaction and loyalty for mobile phone brands with DEA. Expert Systems with Applications 39, 99–106.
7- Charnes, A., Cooper, W. W., & Rhodes, E. (1978). Measuring the efficiency of decision making units. European Journal of Operational Research, 2, 429–444.
8- Cummins, J. D. Zi, H. (1999). Organizational form and efficiency: The coexistence of stock and mutual property–liability insurers. Management Science, 45(9), 1254-1269.
9- Cummins, J. D., Rubio-Misas, M., & Zi, H. (2004). The effects of organizational structure on efficiency: Evidence from Spanish insurance industry. Journal of Banking and Finance, 28(3), 3113-3150.
10- Cummins, J. D., & Weiss, M. A. (1993). Measuring cost efficiency in the propertyliability insurance industry. Journal of Banking and Finance, 17, 463-481.
11- Diacon, S. R., Starkey, K., & O’Brien, C. O. (2002). Size and efficiency in European long term insurance companies: An international comparison. Geneva Papers on Risk and Insurance, 27(4), 444-466.
12- . Esch, Franz-Rudolf., Langner, Tobias., Schmitt, Bernd H., & Geus, Patrick. (2006). Are brands forever? How brand knowledge and relationships affect current and future purchases. Journal of Product & Brand Management, 15(2), 98–105
13- Ennsfellner, K. C., Lewis, D., & Anderson, R. I. (2004). Production efficiency in the Australian insurance. The Journal of Risk and Insurance, 71(1), 13-159.
14- Fecher, F., Deleausse, B., Perelman, S. (1995). Measuring productive performance in the non-life insurance industry: The case of french and belgian markets. tijdschrift voor econonlie en management XL, 1, 23-34.
15- Fukuyama, H. (1997). Investigating productive efficiency and productive changes of Japanese life insurance companies. Pacific–Basin Finance Journal, 5(4), 481-509.
16- Gardner, L. A., & Grace, M. F. (1993). X-efficiency in the US life insurance industry. Journal of Banking and Finance, 17, 410-497.
17- . Hsu., Li-Tzang (Jane)., SooCheong, Jane (Shaw n). (2007). Advertising Expenditure, Intangible Value and Risk : A Study of Reataurant Companies. Elsevier, 87(3), 1-7.
18- . Hao, James C.J., Chou, Lin-Yhi (2005). The estimation of efficiency for life insurance industry: the case in Taiwan. Journal of Asian Economics 16 847-860
19- . Hung-Yi Wua, Gwo-Hshiung Tzeng, Yi-Hsuan Chen, (2009). A fuzzy MCDM approach for evaluating banking performance based on Balanced Scorecard. Expert Systems with Applications, NO. 36, pp10135–1014.
20- . Keller, K.L. (2003). Strategic Brand Management: Building, Measuring and Managing Brand Equity, 2nd ed., Prentice-Hall,Englewood Cliffs, NJ.
21- .Keller, K.L. (2008). Strategic Brand Management - building, Measurig, and Managing Brand Equity (Third ed.). United States: PEARSON - Prentice Hall.
22- Kim, Kyung Hoon. (2008). Brand equity in hospital marketing. Journal of Business Research, 61, 75–82.
23- . Lee, S., Lee, K., & Kang, I. W. (2005). Efficiency analysis of controls in EDIapplications. Information and Management, 42, 425–439.
24- Mahlberg, B., Url, T. (2003). The effects of the single market on the Austrian insurance industry. Empirical Economics, 28, 813–838.
25- Noulas, A. G., Hatzigayios, T., Lazaridis, J., & Lyroudi, K. (2001). Non–parametric production frontier approach to the study of efficiency of non–life insurance companies in Greece. Journal of Financial Management and Analysis, 14(1), 19–26.
26- Roh, Eugene Y., Choi, Kyuwan (2010). Efficiency comparison of multiple brands within the same franchise:Data envelopment analysis approach. International Journal of Hospitality Management 29, 92-98.
27- Sherman, H.D. and G.Ladina, (1995), managing bank produc5vity using data envelopment analysis (DEA), Interfaces, 25(2), pp.60-73.
28- Sweeney,J., Swait, J (2008)” The effects of brand credibility on customer loyalty”, Journal of Retailing and Consumer Services, Vol. 15, No. 3, pp. 179-180.
29- Tzeng, G. (2009). Evaluating intertwined effects in e-Learning programs: A novel hybrid MCDM model based on factor analysis and DEMATEL. Expert Systems with Applications, 32(2), 21-43.
30- Wang, Yung-Lan, Tzeng, Gwo-Hshiung (2012). Brand marketing for creating brand value based on a MCDM model combining DEMATEL with ANP and VIKOR methods. Expert Systems with Applications 39, 5600–5615.