1- اسماعیل پور، حسن (1383). مدیریت بازاریابی بینالمللی. جلد اول، چاپ چهارم، انتشارات نگاه دانش، تهران.
2- اعرابی، محمد. رضوانی، حمید رضا (1387). استراتژی بازاریابی. جلد اول، چاپ اول، پژوهشکده مدیریت سماء و انستیتو ایز ایران، تهران.
3- اعرابی، محمد. دهقان، نبیالله (1389). «مدل هماهنگی بین استراتژی بازاریابی بینالملل با ابعاد محیطی سازمان و زیر سیستمهای بازاریابی بینالملل و اثر آن بر عملکرد صادراتی». فصلنامه علمی پژوهشی مطالعات مدیریت صنعتی: سال ششم، شماره 17، صص75- 105.
5- اختر، اس اچ (1380). بازاریابی جهانی. ترجمه حسن اسماعیل پور؛ محسن نجفیان. جلد اول، چاپ دوم، انتشار نگاه دانش، تهران.
6- اعرابی، محمد. دهقان، نبیالله. (1389). استراتژی بازاریابی بینالملل. جلد اول، چاپ اول، انتشارات مهکامه، تهران.
7- تاج الدین، مهدی. طالبی، کامبیز. رستگار، عباسعلی. سمیعزاده، مهدی (1391). «ارتباط بین نوع استراتژیهای کسب و کار مورد استفاده در شرکتهای کوچک و متوسط و بینالمللی شدن آنها». مدیریت بازرگانی: دوره چهارم، شماره 11، صص 19-38.
8- حقیقی، محمد. فیروزبان، محمود. نجفی مجد، صمد (1387). «شناسایی عوامل تعیین کننده عملکرد صادراتی در صنعت مواد غذایی». نشریه مدیریت بازرگانی: شماره 1، صص 3-20.
9- حسینی، سید یعقوب. میر جهان مرد، سید جواد (1390). «کارکرد صادراتی شرکتها: شناسایی اثر مزیتهای رقابتی، تطبیق تاکتیکهای بازاریابی و تجزیه صادراتی بر کارکرد صادراتی». مجله علمی و پژوهشی تحقیقات بازاریابی نوین: شماره 1، سال اول، صص 155-180.
10- حسنقلی پور، طهمورث. متوسلی، محمود. محمدی، شاپور. حسینی، فرشید (1389). «تأثیر برنامههای تشویق صادرات بر عملکرد صادراتی مطالعۀ موردی: صنعت برق». نشریه مدیریت بازرگانی: دوره دوم، شماره5، صص 12-40.
11- حسینی، سید احمد. قاضیزاده، مصطفی. عباسی اسفنجانی، حسین (1387). «بررسی تأثیر به کارگیری بازاریابی الکترونیک بر عملکرد صادراتی صادرکنندگان نمونه بخش صنعت در سال 79-1384». ماهنامه علمی- پژوهشی دانشور: سال پانزدهم، شماره 32، صص50-62.
12- حسینی، میرزا حسن (1383). بازاریابی بینالملل. جلد اول، چاپ اول، انتشارات پیام نور، تهران.
13- دهقان، نبیالله (1386). «بررسی طبقهبندی و انتخاب استراتژیهای ورود به بازارهای بینالمللی». مجموعه مقالات دومین کنفرانس بین المللی مدیریت استراتژیک ایران.
14- دهدشتی شاهرخ، زهره (1386). «عوامل مؤثر بر عملکرد صادراتی شرکتهای کوچک و متوسط». فصلنامه مطالعه مدیریت: شماره 53، صص51-67.
15- دعایی، حبیباله. حسینی رباط، سید منصوره (1389). «تجارت خارجی بازار محور، روابط بازرگانی بینالملل و عملکرد صادراتی مطالعۀ موردی: شرکتهای صادراتی شهر مشهد». مدیریت بازرگانی: شماره 6، دوره 2، صص61-82.
16- علی احمدی، علیرضا. فکری، رکسانا. فتحیان، محمد (1388). «تعیین عوامل موثر بر چابکسازی فرآیند توسعه محصول جدید با استفاده از روش تجزیه به مولفههای اصلی (مورد مطالعه: صنایع تولیدی ایران)». مدیریت فردا: شماره 21، صص 34-43.
17- رضوانی، حمید رضا (1391). روش تحقیق در مدیریت. جلد اول، چاپ دوم، انتشارات مهربان نشر، تهران.
18- رهنورد، فرجاله. طاهرپور، حبیب اله. محمد علی تجریشی، ایمان (1390). «بررسی تأثیر همترازیهای عمودی و افقی راهبردهای صادرات عملکرد صادراتی صد شرکت برتر ایران». فرآیند مدیریت و توسعۀ: شماره 77، صص25-48.
19- زریباف، مهدی. حسینی کیا، سید تقی (1382). مدیریت بازاریابی جهانی. جلد اول، چاپ دوم، انتشارات گسترش علوم پایه، تهران.
20- سرمد، زهره. بازرگان، عباس. حجازی، الهه (1387). روشهای تحقیق در علوم رفتاری. جلد اول، چاپ شانزدهم، موسسۀ انتشارات آگاه، تهران.
21- سادات نجفیزاده. نادر.(1387). «ارزیابی عوامل تأثیر گذار بر انتخاب استراتژی استانداردسازی در ایران (MNC’s) یا انطباقی در شرکتهای بینالمللی خارجی». فصلنامه علوم مدیریت ایران: سال سوم، شماره 12، صص27-47.
22- شافعی، رضا (1391). «مطالعه تأثیرپذیری استراتژیهای حضور در بازار از نگرشهای مدیریتی و رابطه آنها با انتخاب الگوی سنجههای بازاریابی در شرکتهای تولیدی صنعتی». فصلنامه علمی – پژوهشی تحقیقات بازاریابی نوین: سال دوم، شماره چهارم، صص84-104.
23- کاتلر، فلیپ. آرمسترانگ، گری (1386). اصول بازاریابی. ترجمه بهمن فروزنده. نشر آموخته، اصفهان، هشتم.
24- وارن جی، کیگان (1380). مدیریت بازاریابی جهانی. ترجمه عبدالحمید ابراهیمی. دفتر پژوهشهای فرهنگی، تهران.
25- کاتئورا، فلیپ. گراهان، جان ال (1387). بازاریابی بینالمللی. ترجمه هاشم نیکومرام؛ محمد علی عبدالوند. جلد اول، چاپ دوم، انتشارات دانشگاه آزاد اسلامی، تهران.
26- کرمپور، عبدالحسن. شریفی، کیومرث. صفابخش، شهلا (1391). «ارائه مدلی برای ارزیابی تأثیر اجزای رویکرد مبتنی بر منابع بر عملکرد صادراتی بر اساس استراتژی رهبری هزینه در صنعت کانی غیر فلزی». مدیریت بازرگانی: دوره 4، شماره 12، صص 113-128.
27- گل علیزاده، فاطمه. رضوانی، حمید رضا (1390). «بررسی و دستۀبندی عوامل مؤثر بر انتخاب استراتژیهای ورود به بازارهای خارجی مورد مطالعۀ: صادرکنندگان صنایع غذایی در استان مازندران»، پایاننامه کارشناسی ارشد، دانشگاه مازندران.
28- گلستان، فرشاد. حسینی، سید حمید (1385). «طراحی الگوی استراتژی ورود به بازار جهانی: صنعت خودروی ایران». فصلنامه مدرس علوم انسانی: دوره 10، شماره 1، صص 102-90.
29- ماریوس، لیوس (2002)، «روش استانداردسازی در مقابل روش انطباقی در استراتژی بینالمللی بازاریابی: ارزیابی کامل تحقیقات تجربی». کسب کار بین المللی: شماره 12، صص 141-171.
30- مومنی، منصور. فعال قیومی، علی (1390). تحلیل آماری با استفاده از Spss و Amos. چاپ هفتم، گنج شایگان، تهران.
31- مشبکی، اصغر. خادمی، علی اکبر (1391). «نقش برنامههای توسعۀ صادرات بر ارتقای عملکرد صادرات بنگاهها». بهبود مدیریت: سال ششم، شماره 3، صص 98-138.
32- واکر، اورویل سی. بوید، هارپر. مالینز، جان. کلود لرش، جان (1383). استراتژی بازاریابی. ترجمه محمد اعرابی؛ داود ایزدی. جلد اول، چاپ اول، نشر دفتر پژوهشهای فرهنگی، تهران.
33- Ambler,T. and Riley, D. (2004) Marketing Metrics: A Review of Performance Measures in Use in the U.K. and Spain.
34- Aaby, N.F. and Slater, S.F. (1989). Managerial influences on export Performance: a review of the empirical literature 1978-88. International Marketing Review, 6 (4), 53-68.
35- Autry C.W. Griffis S.E. Goldsby T.J. & Bobbitt L.M. (2005). Warehouse management systems: Resource commitment, capabilities, and organizational performance. Journal of Business Logistics, 26(2), 165-183.
36- 36) Brodrechtova, Y. (2008). Determinants of export marketing strategies of forest products companies in the context of transition the case of Slovakia. Forest Policy and Economics, 10, 450-459.
37- Cavusgil, T. S. (2002). Differences among exporting firms based on their degree of internationalization. Journal of Business Research, 12(2).
38- Clark, B. H. (1999). Marketing performance measures: History and interrelationships. Journal of Marketin Management, 15, 711−732.
39- 39) Clark, K. B., & Wheelwright, S. C. (1994). “The product development challenge: competing through speed, quality, and creativity”. Harvard Business School Press.
40- Çavuşgil, S. T., & Zou, S. (1994). “Marketing strategy–performance relationship: An investigation of the empirical link in export market ventures”. Journal of Marketing, 58(1), 1-21.
41- Katsikeas, C., Leonidou, L., & Morgan, N. (2000). “Firm-level export performance assessment: review, evaluation and development”. Journal of the Academy of Marketing Science, 28(4), 493-511.
42- 42)Kim Man M.M.(2010).The Relationship between Distinctive Capabilities,Innovativeness, Strategy Types and the Export Performance of Small and Medium-Size Enterprises (SMEs) of Malaysian Manufacturing Sector. Inte rnational Journal of Management and Innovation, Volume 2, Issue1.PP.15-30.
43- Lee, C. and grffith, D.A. (2004)." The marketing streting, strategyperformance relationship on an export – driven developing economy".International Marketing Review, Vol. 21 No 3. pp 321-334
44- Lovett, M. and J. MacDonald (2005), "How Does Financial Performance Affect Marketing? Studying the MarketingFinance Relationship from a Dynamic Perspective," The Journal of the Academy of Marketing Science, 33(4), 476-485.
45- Lee flang P, Bijmolt T, Doorn J; Hanssens D, Van herder, Verhoef P, Wirenja, J(2009). Creating Lift versus Building the Base: Current Trends in Marketing Dynamics, in International Journal of Research in Marketing. Vol. 26, p. 13-20.
46- Miles, R.E. and Snow, C.C. (2000), Organizational Strategy, Stru cture an Process, McGraw-Hill,New York, NY.
47- Ozsomer, A., Bodur, M., & Cavusgil, S. T. (1991). “Marketing standardization by multinationals in an emerging market”. European Journal of Marketing, 25(12), 50-64.
48- Styles, C., and Ambler, T. (1994). Successful export practice: The UK experience. International Marketing Review, 11 (6), 23-47.
49- Slater, S.F. and Olson, E.M. (2001), Marketing’s contribution to the implementation of business strategy: an empirical analysis, StrategicManagement Journal, 22 ( 11), 105-67.
50- Sousa, Carlos M.P (2005). “ Export performance measurement: A evaluation of the empirical research in the literature, academy of marketing science review”. available:
http://www.amsreview.org.
51- Singer, T.O. and Czinkota, M.R.(1994).”Factors associated with effective use of export assistance”. Journal of International Marketing, Vol. 2 No 1.pp 53-71.
52- Shoham, A. (1999). “Bounded rationality, planning, standardization of international strategy, and export performance: a structural model examination”. Journal of International Marketing, 7(2), 24-50.
53- Theodosiou, M., & Leonidou, L. C. (2003). “Standardization versus adaptation of international marketing strategy: an integrative assessment of the empirical research”. International Business Review, 12(2), 141-171
54- Thirkell, p. and Rmadani, D.(1998) Export performance: Success, European Journal of Marketing, 32, pp. 813-820.
55- Valos, M., Baker, M., (2002); "Developing an Australian Model of Export Marketing Performance Determinants", Marketing Intelligence and Planning, 14 (3), pp. 11-20.
56- Wheelen, T. L. and Hunger, J. D., (2000); Strategic Management, Prentice Hall International Inc, 7th ed, p. 83.
57- Zou, s. and Stan, s.(1998) The Determinants of Export Performance, International Marketing Review, 15, pp.333-356.