1- اژهای، جواد. امانی ساری بگلو، جواد. خضری آذر، هیمن. و غلامی، محمدتقی (1391). "نقش واسطهای باورهای شناختی در ارتباط بین عوامل فردی و سازمانی با پذیرش فناوری اطلاعات". علوم رفتاری، (19): 1-10.
3- باقرینژاد، جعفر. و شریفی، فروغ (1390). "مدل پذیرش خدمات دولت الکترونیک در صنایع کوچک و متوسط ایران". مطالعات مدیریت صنعتی، 9(22): 105- 134.
5- حقیقینسب، منیژه. و تقوی، سیدهصفیه (1391). "عوامل تأثیرگذار بر اشاعه کسب وکار الکترونیک در سازمانهای ایرانی". مدیریت فناوری اطلاعات، 4(10): 25-40.
6- طبابایی تسب، محمد. سعیدا اردکانی، سعید. و نیکزاد، فاطمه (1392). "مقایسه تحلیلی مدل پذیرش تکنولوژی و تئوری عمل مستدل در رابطه با پذیرش تبلیغات موبایلی". تحقیقات بازاریابی نوین، 3(4): 181-192.
7- عبادالهی، نوراله. چشمهسهرابی، مظفر. و نوشینفرد، فاطمه (1393). "تحلیل عوامل فناورانه مؤثر بر پذیرش فناوری بر اساس نظریه اشاعه نوآوری راجرز: مورد پژوهشی نرمافزار نمایه نشریات". دانششناسی، 7(26): 79-91.
8- لاجوردی، سیدجلال. و حاجی عسگری نوش آبادی، سمانه (1390). "مدل پذیرش بانکداری اینترنتی". چشمانداز مدیریت بازرگانی، (40): 95-110.
9- محترمی، امیر. خدادادحسینی، سید حمید. و الهی، شعبان (1392). "بررسی عوامل مؤثر بر پذیرش فناوریهای اطلاعاتی در سازمانها". فصلنامه مدیریت توسعه فناوری، 1(3): 97-122.
10- مشایخی، علینقی. فرهنگی، علیاکبر. مؤمنی، منصور. و علیدوستی، سیروس (1384). "بررسی عوامل کلیدی مؤثر بر کاربرد فناوری اطلاعات در سازمانهای دولتی ایران: کاربرد روش دلفی". پژوهشهای مدیریت در ایران، 9(3): 191-232.
11- موحد، علی. و کهزادی، سالار (1389). "تحلیل عوامل مؤثر بر توسعه گردشگری استان کردستان با استفاده از مدل "SWOT. مجله پژوهش و برنامهریزی شهری، 1(2): 85-102.
12- Agag, G., & El-Masry, A. A. (2016). "Understanding consumer intention to participate in online travel community and effects on consumer intention to purchase travel online and WOM: An integration of innovation diffusion theory and TAM with trust". Computers in Human Behavior, (60): 97-111.
13- Al kilani, M., & Kobziev, V. (2015). "Study of Implementing E-government In Libya Using Technology– Organization–Environment (TOE) Model". Journal of Environmental Science, Computer Science and Engineering & Technology, 4(4): 816-826.
14- Chin, J., & Lin, S. C. (2015). "Investigating Users’ Perspectives in Building Energy Management System with an Extension of Technology Acceptance Model: A Case Study in Indonesian Manufacturing Companies". Procedia Computer Science, (72): 31-39.
15- Chopde, R., Mahatanankoon, P., & Wen, J. H. (2015). "Factors Affecting the Adoption of Web Services Technology". Communications of the IIMA, 4(2): 8.
16- Davis, F. D. (1989). "Perceived usefulness, perceived ease of use, and user acceptance of information technology". MIS quarterly, 319-340.
17- El-Gohary, H. (2012). "Factors affecting E-Marketing adoption and implementation in tourism firms: An empirical investigation of Egyptian small tourism organisations". Tourism Management, 33(5): 1256-1269.
18- Iacovou, C. L., Benbasat, I., & Dexter, A. S. (1995). "Electronic data interchange and small organizations: adoption and impact of technology". MIS quarterly, 465-485.
19- Muk, A., & Chung, C. (2015). "Applying the technology acceptance model in a two-country study of SMS advertising". Journal of Business Research, 68(1): 1-6.
20- Rogers, E. M. (1995). "Diffusion of Innovations: modifications of a model for telecommunications". Die Diffusion von Innovationen in der Telekommunikation, (17): 25-38.
21- Seyal, A. H., & Rahim, M. M. (2006). "A Preliminary investigation of electronic data interchange adoption in Bruneian small business organizations". The Electronic Journal of Information Systems in Developing Countries, (24).
22- Sin, K. Y., Osman, A., Salahuddin, S. N., Abdullah, S., & et al. (2016). "Relative Advantage and Competitive Pressure towards Implementation of E-commerce: Overview of Small and Medium Enterprises (SMEs)". Procedia Economics and Finance, (35): 434-443.
23- Tarhini, A., Hassouna, M., Abbasi, M. S., & Orozco, J. (2015). "Towards the Acceptance of RSS to Support Learning: An Empirical Study to Validate the Technology Acceptance Model in Lebanon". Electronic Journal of e-Learning, 13(1): 30-41.
24- Thong, J. Y., & Yap, C. S. (1995). "CEO characteristics, organizational characteristics and information technology adoption in small businesses". Omega, 23(4): 429-442.